coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اختلال گسترده مایکروسافت باعث ایجاد مشکل در خطوط هوایی، بانک‌ها و بورس لندن شد

به گزارش رویترز در پی اختلال گسترده مایکروسافت شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی مانند American Airlines، Delta Airlines و United Airlines به دلیل مشکلات ارتباطی، پروازهای خود را متوقف کردند. پیش‌تر در شب پنج‌شنبه، Frontier Airlines نیز به دلیل این اختلال فنی مایکروسافت، دستوری مشابه صادر کرده بود.سخنگوی فرودگاه چانگی سنگاپور به BI گفت: “به دلیل اختلال جهانی در سیستم‌های IT سازمان‌های مختلف، فرآیند چک‌این برخی خطوط هوایی در فرودگاه چانگی به صورت دستی مدیریت می‌شود.” این شامل صدور کارت‌های پرواز نیز می‌شود.


بیشتر بخوانید:


اختلال گسترده مایکروسافت

پلتفرم خبری و داده Workspace گروه بورس لندن نیز تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته و دسترسی کاربران در سراسر جهان را مختل کرده است.

مایکروسافت در صبح جمعه اعلام کرد که خدمات آن هنوز بهبود مستمر داشته و اقدامات اصلاحی در حال انجام است.

شرکت CrowdStrike، که در زمینه امنیت برای پلتفرم‌های محاسبات ابری تخصص دارد و مقر آن در آستین است، تأیید کرد که گزارش‌هایی از خرابی سیستم‌ها دریافت کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: “CrowdStrike از گزارش‌های مربوط به خرابی در میزبان‌های ویندوز مرتبط با حسگر فالکون آگاه است.” فالکون یکی از محصولات برجسته امنیت سایبری این شرکت است.

در همین حال، بسیاری از دستگاه‌های ویندوزی پیغام خطایی که به “صفحه آبی مرگ” معروف است را نمایش داده و کاربران را از سیستم‌های خود خارج کردند. این خطا به‌طور غیرمستقیم به‌روز رسانی منتشر شده توسط CrowdStrike را به عنوان عامل اصلی معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر