coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز در جرائم جدید

پس از ابلاغ مصوبات از سوی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در تاریخ 23 تیرماه مبلغ جرائم رانندگی رشد قابل توجهی داشته است.در این میان برخی جرائم برای بازدارنگی بیشتر مانند مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز رشد بیشتری داشته است.

همانطور که می‌دانید از تاریخ 23 تیرماه مبلغ جرائم رانندگی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.در این میان برخی از آنها براساس میزان حادثه ساز بودنشان رشد بیشتری داشته اند.سبقت غیرمجاز که به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات رانندگی شناخته می‌شود،جزء همین موارد است.


بیشتر بخوانید:

مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز در جرائم جدید

سبق غیرمجاز به یکی از حادثه ساز ترین جرائم نیز شهرت دارد.همین موضوع باعث شد که پلیش نسبت به آن حساس تر شود.به هرحال آنطور که مشخص است مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز  به پنج کد تقسیم می‌شود.

طبق جدول جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، برای تخلف «سبقت غیرمجاز در راه های دوطرفه»، بر اساس محل ارتکاب تخلف،مبالغ متفاوتی در نظر گرفته شده است.

به طور مثال مبلغ این جریمه در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی نزدیک به یک میلیون تومان یعنی ۷۰۰ هزار تومان است.در حالی که این تخلف در سایر شهرها، ۵۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی ۳۰۰ هزار تومان است.

شایان ذکر است که تا پیش از این مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز در جاده های دو طرفه در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۲۰۰ هزار تومان و در سایر شهرها ۱۸۰ هزار تومان بود. همچنین در روستاه ها نیز این مبلغ،۱۰۰ هزار تومان بود.

پس از آن نوبت به سبقت از سمت راست می‌رسد.تخلف «سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر در راه هایی که در هر طرف رفت و برگشت فقط یک خط عبوری وجود دارد و یا با استفاده از شانه راه» نیز در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری  صنعتی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. در سایر شهرها، مبلغ این جریمه ۴۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی نیز ۳۰۰ هزار تومان است.

پیش از  این تخلف ۷۵ هزار تومان در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی جریمه در پی داشت. در سایر شهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی ۴۵ هزار تومان برای این تخلف در نظر گرفته شده بود.

یکی از بیشترین مبالغ جریمه به سبقت اتوبوس و کامیون در داخل شهر اختصاص یافته است.طبق جدول جدید تعرفه تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. این مبلغ در سایر شهرها نیز یک میلیون تومان است.

بعد از آن به کد عدم رعایت فاصله طولی و عرضی کافی قبل،حین و بعد از سبقت می‌رسیم.مبلغ جریمه در نظر گرفته برای این تخلف در کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۱۰۰ هزار تومان است. در سایر شهرها و روستاها نیز به ترتیب ۶۰ و ۳۰ هزار تومان جریمه پیش بینی شده است.

و آخرین مورد هم به راه ندادن به وسیله نقلیه پشت سر برای سبقت می‌رسد.در کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی و سایر شهرها این تخلف ۹۰ هزار تومان جریمه دارد. در سایر شهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها نیز این تخلف ۳۰ هزار تومان جریمه برای شخص متخلف به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر