coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مقاومت شیائومی میکس فولد 4 در برابر ضربه به لطف فیبر کربن 300 درصد افزایش یافته است

مقاومت شیائومی میکس فولد 4 در برابر ضربه، به لطف استفاده از مواد فیبر کربنی در قطعات داخلی، حدودا 300 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است.

همان‌طور که می‌دانید، شیائومی دیروز چندین دستگاه جدید را در رویداد سالانه خود معرفی کرد. این دستگاه‌ها شامل گوشی تاشو شیائومی Mix Fold 4 (به سبک کتابی)، گوشی تاشو شیائومی Mix Flip (تاشو عمودی)، مچ بند هوشمند شیائومی 9 و ساعت هوشمند شیائومی S4 اسپورت می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مقاومت شیائومی میکس فولد 4 در برابر ضربه

پس از رویداد معرفی شیائومی، گزارش‌های زیادی درباره دستگاه‌های جدید این برند منتشر شده است. در یکی از این گزارش‌ها ادعا شده است که مقاومت گوشی تاشو جدید این شرکت یعنی Xiaomi Mix Fold 4 در برابر ضربه در مقایسه با نسل قبلی حدودا 300 درصد افزایش یافته است.

مقاومت شیائومی میکس فولد 4
Xiaomi Mix Fold 4

شیائومی میکس فولد 4 یک گوشی به وزن 226 گرم، ضخامت 4.59 میلی‌متر در حالت باز شده و 9.47 میلی‌متر در حالت تا شده است. در حال حاضر باریک‌ترین گوشی تاشو جهان Honor Magic V3 است که ضخامت آن در حالت باز شده و در حالت تا شده به ترتیب برابر 4.35 میلی‌متر و 9.2 میلی‌متر است.

گفته می‌شود که شیائومی میکس Fold 4 اولین گوشی شیائومی است که در ساختار آن از فیبر کربنی استفاده شده است. صفحه شناور لولا، آستر صفحه نمایش و صفحه میانی محفظه باتری همگی از مواد فیبر کربنی با استحکام بالا T800H ساخته شده‌اند که باعث بهبود 300 درصدی مقاومت در برابر ضربه شده است.

بر اساس اطلاعات موجود در گزارش‌ها، مواد فیبر کربنی که در داخل این دستگاه به کار رفته دارای استحکام کششی 5500MPa هستند. یعنی استحکام آنها 13 برابر آلیاژ آلومینیوم (6M42) و 25 برابر آلیاژ آلومینیوم معمولی است. یکی دیگر از مزایای مواد جدید، سبک وزن بودن آنها است. وزن این مواد تنها یک پانزدهم آلیاژ آلومینیوم 6M42 است. این باید یکی از عوامل موثر در کاهش 29 گرمی وزن این دستگاه در مقایسه با نسل قبلی باشد. این گوشی مشخصات برجسته دیگری هم دارد که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنیم.

گوشی تاشو شیائومی میکس فولد 4 از یک پنل LTPO AMOLED تاشو با ابعاد 7.98 اینچ و وضوح 2224 در 2488 پیکسل برخوردار است که به حداکثر روشنایی 3000 نیت می‌رسد. صفحه نمایش خارجی 6.56 اینچی نیز به همین سطح از روشنایی دست می‌یابد و وضوح تصویر 1080 در 2520 پیکسل با نسبت تصویر 21:9 را ارائه می‌دهد.

این دستگاه بر روی رابط کاربری HyperOS مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 اجرا می‌شود و از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام قدرت می‌گیرد. این گوشی با حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره‌ سازی و 16 گیگابایت رم به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مقاومت شیائومی میکس فولد 4 در برابر ضربه و به کارگیری مواد فیبر کربنی در این دستگاه چست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر