coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

جریمه پارک و عبور وسایل نقلیه در پیاده رو چقدر است؟

در به‌روزرسانی نرخ جرائم رانندگی، جریمه پارک و عبور وسایل نقلیه در پیاده رو افزایش چشمگیری داشته است. اما این نرخ در کلانشهرها با دیگر شهرها متفاوت است.

حتماً تا حالا به دفعات مشاهده کرده‌اید که خودرویی در پیاده‌راه پارک کرده و به اصطلاح مانع رفت‌وآمد عابرین پیاده شده است. این نوع پارک جریمه در پی دارد ولو اینکه در حد چند سانتی‌متر باشد. البته این نکته ساده ماجراست؛ رانندگان وسایل نقلیه به خصوص موتورسیکلت‌ها و به خصوص در کلانشهرهایی مانند تهران عادت دارند که از پیاده‌رو برای عبور از ترافیک یا چراغ قرمز و غیره استفاده کنند. در نرخ‌های جدید جریمه، جریمه پارک و عبور وسایل نقلیه در پیاده رو نیز مانند دیگر جرائم افزایش داشته است که اگر مبلع آن را بدانید، شاید دیگر هوس رفتن از پیاده‌رو را نکنید.


بیشتر بخوانید:


نرخ جریمه پارک و عبور وسایل نقلیه در پیاده رو

در نرخ‌های جدید که از روز شنبه، 23 تیرماه 1403 به دستور محمد مخبر، سرپرست ریست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد، نرخ جریمه عبور و پارک کردن در پیاده‌رو به 200 هزار تومان رسیده است.

مبلغ جریمه عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، مناطق آزاد تجاری و صنعتی و جاده‌های بین شهری 200 هزاز تومان شده است. بدیهی‌ست که این مبلغ در دیگر مسیرها کمتر است.

در سایر شهرستان‌ها این مبلغ نصف شده و نهایتاً 100 هزار تومان است. همچنین در روستا نیز مبلغ جریمه عبور از پیاده‌رو 30 هزار تومان شده است. گفتنی‌ست که نرخ قبلی این جریمه، 65 هزار تومان برای شهرهای غیرکلانشهرها بوده است.

نرخ جریمه پارک و عبور وسایل نقلیه در پیاده رو

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص نرخ جدید جریمه عبور از پیاده‌رو چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر