coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

هشدار شورای رقابت به خودروسازان ؛ برخورد با افزایش غیرقانونی قیمت خودرو

شورای رقابت به خودروسازان درخصوص افزایش غیرقانونی قیمت خودرو هشدار داد. ظاهراً شکایات بسیاری به افزایش قیمت کارخانه محصولات خودروسازان شده است.

چند روز پیش مدیرعامل سایپا اعلام کرد که مجوز افزایش 30 درصدی قیمت محصولاتش را از سرپرست ریاست جمهوری دریافت کرده و تا یکی 2 ماه آینده عملی می‌شود. پس از آن مدیرعامل ایران خودرو نیز بیکار ننشسته و قیمت 6 محصول ایران خودرو را با افزایش 35 تا 52 درصدی اعلام کرد. ظاهراً این محوز از سمت رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی به ایران خودرو داده شده است. اگرچه ساعاتی پس از اعلام این خبر، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت که چنین مجوزی به ایران خودرو داده نشده است، اما قیمت خودروهای این شرکت افزایش یافته است.

خرید بلیط هواپیما

این دو خبر منجربه به اعتراضات شدید از سمت مردم به این دو خودروساز و مسئولین شد. حال شورای رقابت که متولی تعیین قیمت خودرو در کشور است به خودروسازان هشدار داده است که در صورت افزایش غیرقانونی قیمت خودرو با آنها برخورد می‌کند. البته می‌دانیم که درنهایت پیروز میدان خودروسازان هستند و تاکنون بارها شاهد این نقش‌بازی‌ها بوده‌ایم.


بیشتر بخوانید:


با افزایش غیرقانونی قیمت خودرو برخورد می‌کنیم

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، در این باره گفت: «باتوجه به افزایش چشمگیر شکایت‌های مردمی درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات خودرویی، مرکز ملی رقابت درحال بررسی نحوه محاسبه قیمت این خودروها است.»

وی تأکید کرد:

«مرکز ملی رقابت پس از بررسی موضوع گزارش خود را با طبق مصوبه شماره 633 به شوری رقابت تحویل خواهد داد.»

سخنگوی شورای رقابت بیان کرد: «در صورتی که از نتایج بررسی‌ها مشخص شود که تخلفی صورت گرفته، شورای رقابت با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.»

با افزایش غیرقانونی قیمت خودرو برخورد می‌کنیم

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص اولتیماتوم شورای رقابت به خودروسازان درخصوص افزایش قیمت محصولاتشان چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر