coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی مهیا شد؛ شکسته شدن رکورد عرضه

طبق اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت، امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شده است. ضمناً در دور جدید، رکورد عرضه خودروهای وارداتی شکسته شد.

پیش‌تر از تاریخ 20 خرداد 1403 ثبت سفارش خودروهای وارداتی و لوازم یدکی غیرممکن شد و پس از گذشت چند روز، ثبت سفارش لوازم یدکی دوباره به حالت سابق درآمد و شرکت‌ها می‌توانستند قطعات یدکی خودرو به کشور وارد کنند؛ اما از ثبت سفارش انواع خودروهای واردتی خبر نبود. حال رئیس سازمان توسعه تجارت گفته است که شرکت‌ها می‌توانند از هم‌اکنون خودروهای وارداتی را ثبت سفارش کنند.

خرید بلیط هواپیما

روز قبل نتایج خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام و 19 هزار متقاضی این خودروها به زودی می‌توانند خودرو خود را در اختیار داشته باشند. طبق آنچه مهدی ضیغمی گفته است، در این دوره رکورد عرضه خودروهای وارداتی شکسته شده است.


بیشتر بخوانید:


مهیا شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفته است که درخواست ثبت سفارش 600 میلیون یورو خودرو وارداتی برای شرکت‌های واردکننده فراهم شده و این شرکت‌ها می‌توانند ثبت سفارش خود را انجام دهند.

مهدی ضیغمی بیان کرد:

«در حال حاضر بیش از 2میلیارد یورو ثبت سفارش فعال برای خودروهای وارداتی وجود دارد. حال قرار است تا پس از هفته‌ها دوباره سامانه ثبت سفارش برای خودروهای خارجی صفر کیلومتر باز شود و شرکت‌های واردکننده بتوانند نسبت به واردات خودروهای جدید اقدام کنند. به این ترتیب چالش اصلی در مسیر واردات خودروهای خارجی صفر کیلومتر بر طرف شده و به‌زودی موج جدیدی از محصولات وارداتی به بازار خودروی کشور می‌آیند.»

ضمناً با توجه به آماری که ضیغمی به آن اشاره کرده، از امروز امکان ثبت سفازش 30 هزار دستگاه خودرو وارداتی فراهم شده و در مرحله‌های بعدی دوباره سهمیه ارز به واردکنندگان خودرو تخصیص می‌یابد.

مهیا شدن ثبت سفارش خودروهای وارداتی

شکسته شدن عرضه خودروهای وارداتی

به نقل از آخرین خودرو؛ ضیغمی ضمن اشاره به اعلام نتایج خودروهای وارداتی گفت: «در این دوره بیش از 117 هزار نفر مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب وکالتی بلوکه کردند که بدین ترتیب مراحل ثبت‌نام اولیه را انجام دادند. اما درنهایت به 19 هزار نفر از آنها خودرو تخصیص خواهد یافت.»

وی افزود:

«خودروهایی که در این دوره سامانه به بیش از ۱۹ هزار متقاضی تخصیص داده شده است، فرایند ثبت سفارش و ورود به گمرکات کشور را طی نموده‌اند و قطعاً این دسته از مشتریان در بازه زمانی مقرر خودروهایشان را تحویل خواهند گرفت».

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: «در این دوره عرضه خودروهای وارداتی متقاضیان جدید توانستند تا درخواست خرید خود را ثبت کنند. باید تاکید کنم که در دوره‌های بعدی سامانه وارداتی، مشتریان قبلی اولویت نخواهند داشت و دوباره فرایند ایجاد حساب وکالتی و ثبت درخواست تکرار می‌شود».

وی در پایان گفت:

«به‌زودی عرضه‌های جدید سامانه وارداتی‌ها برگزار می‌شود و مشتریان می‌توانند نسبت به خرید خودروهای خارجی صفر کیلومتر اقدام کنند. همچنین باید گفت که از ابتدای واردات خودرو، بیشترین عرضه خودروهای وارداتی در این دوره انجام شده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی و شکسته شدن رکورد عرضه این خودروها چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر