coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

گوگل قابلیت Circle to Search را برای کاربران دسکتاپ نیز فعال کرد

گوگل اوایل امسال قابلیت Circle to Search را برای برخی از دستگاه‌های اندرویدی پرمیوم عرضه کرد. حالا خبر رسیده که این قابلیت برای کاربران دسکتاپ نیز در دسترس قرار گرفته است. این ویژگی اکنون در سیستم‌عامل ChromeOS و مرورگر کروم قابل استفاده است.برای آن دسته از کاربرانی که با این قابلیت آشنا نیستند، “دایره‌ی جستجو” به کاربران امکان می‌دهد تا بر اساس محتوای بصری، به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کنند.


بیشتر بخوانید:


Circle to Search در حال حاضر در نسخه بتا برای ویندوز و macOS موجود است

این قابلیت فعلاً محدود به نسخه بتای ChromeOS 127 و کروم 128 (برای ویندوز و macOS) است؛ انتظار می‌رود به زودی در نسخه‌های پایدار این سیستم‌عامل‌ها نیز در دسترس قرار گیرد. همچنین، در ویندوز و macOS، این قابلیت با نام “جستجو با Google Lens” شناخته می‌شود، در حالی که در ChromeOS با عنوان “Drag to Search” معرفی شده است.

کاربران macOS یا ویندوز با نسخه بتای کروم 128 می‌توانند با انتخاب گزینه “جستجو با Google Lens” از منوی بیشتر (overflow menu) به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. این گزینه همچنین می‌تواند برای دسترسی آسان‌تر به پنل کناری (side panel) پین شود. در مورد ChromeOS، کاربران می‌توانند با کلیک روی آیکون جدید Google Lens در نوار آدرس، این ویژگی را فعال کنند.

Circle to Search در حال حاضر در نسخه بتا برای ویندوز و macOS موجود است

با استفاده از این قابلیت، کاربران دسکتاپ می‌توانند هر چیزی را که روی صفحه نمایش کامپیوترشان مشاهده می‌کنند، با کشیدن یک جعبه به دور آن عنصر جستجو کنند. در یادداشت انتشار نسخه بتای کروم 128، این قابلیت به صورت زیر توصیف شده است:

“Google Lens در کروم جستجو را برای هر چیزی که روی صفحه نمایش می‌بینید، آسان می‌کند. می‌توانید داخل یک ویدیو، یک اسلاید در یک لایواستریم، یا یک تصویر در یک صفحه وب جستجو کنید. Google Lens بلافاصله پاسخ‌ها را در همان تب به شما نشان می‌دهد و می‌توانید با اطلاعات جدیدی که پیدا کرده‌اید، به مرور خود ادامه دهید.”

این قابلیت انتظار می‌رود طی چند هفته آینده به نسخه پایدار کروم برای هر دو سیستم‌عامل macOS و ویندوز اضافه شود. پس از آن، همه کاربران می‌توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر