coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اسپیس‌ایکس برای انجام آزمایش‌های بازیابی استارشیپ در استرالیا برنامه‌ریزی کرده است

اسپیس‌ایکس (SpaceX) در حال بررسی توسعه برنامه آزمایش‌های موشکی‌ خود است؛ در این راستا با سازمان فضایی استرالیا وارد مذاکره شده است. هدف اسپیس‌ایکس این است که یک فضاپیمای استارشیپ را از تگزاس پرتاب کرده و پس از ارسال ماهواره‌ها به فضا، آنها را از آب‌های استرالیا بازیابی کند. این خبر درست پیش از امضای توافق‌نامه دوجانبه‌ای به ارزش 1 میلیارد دلار ( معادل حدود 7.248 میلیارد یوان) بین ایالات متحده و سازمان فضایی استرالیا منتشر شد.


بیشتر بخوانید:


بازیابی استارشیپ در آب‌های استرالیا

در حالی که اسپیس‌ایکس هنوز در این باره اظهار نظری نکرده، سخنگوی سازمان فضایی استرالیا تأیید کرده که پس از تصویب این توافق‌نامه بین ایالات متحده و استرالیا، مذاکرات با شرکت‌های داخلی و خارجی درباره فرصت‌های احتمالی پرتاب موشک آغاز شده است.

کمیته مشترک دائمی استرالیا نیز این ماه توافق‌نامه ضمانت فنی را تأیید کرد و اعلام کرد که این توافق‌نامه “به صنعت فضایی استرالیا سود خواهد رساند و فرصت‌هایی برای شرکت‌های استرالیایی ایجاد خواهد کرد.”

سخنگوی سازمان فضایی استرالیا اظهار داشت: ” انتظار می‌رود با این توافق‌نامه، اپراتورهای فضاپیماها بتوانند در دهه آینده تا 100 پرتاب فضایی انجام دهند که این امر 1 میلیارد دلار سود اقتصادی برای استرالیا به همراه خواهد داشت.”

به گزارش رویترز، اسپیس‌ایکس پیش از تصویب توافق‌نامه بین ایالات متحده و استرالیا، مذاکراتی را درباره امکان اجرای پروژه استارشیپ در استرالیا آغاز کرده بود. این شرکت قصد دارد فضاپیمای استارشیپ را از تگزاس پرتاب کرده و سپس آن را در سواحل استرالیا فرود آورده و بازیابی کند.

صنعت فضایی معتقد است که برای موفقیت اسپیس‌ایکس در اجرای پروژه استارشیپ در استرالیا، ایالات متحده باید کنترل‌های صادراتی خود بر فناوری‌های پیشرفته فضایی را کاهش دهد. با این حال، پیشرفت توافق‌نامه دوجانبه بین ایالات متحده و استرالیا می‌تواند مسائل امنیتی و دیگر مشکلات مرتبط با برنامه استارشیپ اسپیس‌ایکس را حل کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: ithome

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر