coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ویژگی جدید Google Maps نشان می‌دهد یک مکان در دهه 1900 چگونه به نظر می‌رسید

ویژگی جدید Google Maps به نام “تجربه واقعیت افزوده” (AR Experience) برای نقشه‌های گوگل معرفی شده که به شما اجازه می‌دهد تا مکان‌های واقعی را با محتوای واقعیت افزوده (AR) مشاهده کنید و ببینید که آن مکان‌ها در دهه ۱۹۰۰ چگونه به نظر می‌رسیدند. همچنین این تجربه شامل کارت‌های تعامل‌پذیری است که اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه آن مکان‌ها ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بیشتر با تاریخ آن‌ها آشنا شوید.در صورتی که در همان مکان تاریخی که جستجو می‌کنید حضور داشته باشید، نقشه‌های گوگل می‌تواند با استفاده از دوربین گوشی شما، محتوای واقعیت افزوده را به‌صورت زنده و در زمان واقعی نمایش دهد. اگر در همان مکان نباشید، این پلتفرم محتوای واقعیت افزوده را بر روی نمای خیابان (Street View) قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


ویژگی جدید Google Maps ؛ AR Experience

همان‌طور که انتظار می‌رفت، تجربه واقعیت افزوده تنها برای مکان‌ها و ساختمان‌هایی که اهمیت فرهنگی، اجتماعی، نظامی یا سیاسی دارند، در دسترس خواهد بود. یکی از مکان‌هایی که گوگل این ویژگی را برای آن ارائه داده است، برج ایفل در پاریس فرانسه است. البته احتمال اینکه شامل مکان‌های تاریخی بیشتری نیز فراهم شود نیز زیاد است.

بهبودهای آینده در تجربه واقعیت افزوده Google Maps

گوگل اعلام کرده است که در تابستان آینده، تجربه واقعیت افزوده به کاربران این امکان را می‌دهد که به دوران‌های تاریخی از جمله قرن ۱۸ نیز برگردند. به‌عنوان مثال، می‌توانید کلیسای نوتردام و اطراف آن را همان‌طور که در سال ۱۷۸۹ وجود داشت، مشاهده کنید. همچنین می‌توانید بازسازی سه‌بعدی از باستیل سن-آنتوان پیش از انقلاب فرانسه را بررسی کنید یا از کاخ تویلری‌ها قبل از تخریب آن، بازدید کنید.

برای استفاده از تجربه واقعیت افزوده، کافی است موقعیت تاریخی مورد نظر خود، مانند برج ایفل را جستجو کنید و سپس بر روی ویژگی تجربه واقعیت افزوده کلیک کنید. گوگل هنوز زمان دقیق ارائه این ویژگی جدید و پلتفرم‌هایی که این تجربه را در دسترس کاربران خواهد گذاشت، اعلام نکرده است.

با این ویژگی جدید، گوگل سعی دارد تا تجربه کاربری هزاران سال تاریخ را به شکل جذاب و تعاملی برای کاربران خود فراهم آورد.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر