coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نسخه جدید HyperOS 2.0 قابلیت اسکن دوربین‌های مخفی را خواهد داشت

شایعات حاکی از آن است که شیائومی در حال آماده‌سازی برای عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید خود به نام HyperOS 2.0 است. در حالی که اطلاعات زیادی درباره این سیستم‌عامل جدید منتشر نشده، سایت XiaomiTime خبر از اضافه شدن قابلیتی برای شناسایی دوربین‌های مخفی داده است.این قابلیت شایعه‌شده که با نام “اسکن دوربین” معرفی شده، قرار است از سیگنال‌های شبکه محلی بی‌سیم (WLAN) برای شناسایی دوربین‌های مخفی در نزدیکی استفاده کند.

اسکرین‌شات لو رفته‌ای نشان می‌دهد که رابط کاربری این ویژگی ساده بوده و با یک لمس قابلیت اسکن را فعال می‌کند. همچنین، در آن پیام “شناسایی دوربین‌های مخفی برای حفاظت از حریم خصوصی و امنیت شخصی شما” نمایش داده می‌شود.


بیشتر بخوانید:


قابلیت اسکن دوربین‌های مخفی در HyperOS 2.0

با اینکه جزئیات فنی این ویژگی هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌شود که از جستجوهای WLAN مشابه برنامه منبع‌باز Ingram در GitHub استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود HyperOS 2.0 در اکتبر 2024 و در اولین سالگرد معرفی HyperOS 1.0 رونمایی شود. علاوه بر قابلیت شناسایی دوربین، این به‌روزرسانی احتمالاً عملکرد دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد، ارتباطات بین دستگاه‌های شیائومی را تقویت کرده و گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی کاربران ارائه خواهد داد.

شیائومی HyperOS را به همراه سری پرچمدار Xiaomi 14 در اکتبر سال گذشته در چین معرفی کرد و این سیستم‌عامل جایگزین MIUI قدیمی شد. در ماه ژانویه 2024، HyperOS به بازار هند با مدل Poco X6 Pro وارد شد و سپس در سه‌ماهه دوم امسال به دیگر دستگاه‌ها مانند Poco M4 Pro، C65 و M6 گسترش یافت.

اگر قابلیت شناسایی دوربین مخفی به‌طور رسمی پیاده‌سازی شود، می‌تواند استاندارد جدیدی برای ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. این موضوع در زمانی که نگرانی‌ها درباره حفظ حریم خصوصی و امنیت شخصی به اوج خود رسیده اهمیت زیادی دارد. اما باید دید که روش مبتنی بر WLAN تا چه حد در موقعیت‌های واقعی مؤثر خواهد بود.

اطلاعات فوق براساس شایعات بوده و هنوز به تائید شیائومی نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر