coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مبلغ جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز

مبلغ جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز در جرائم جدید راهنمایی و رانندگی به شدت افزایش یافته و در مسیرهای مختلف، متفاوت است.

نرخ‌های جدید جرائم رانندگی از شنبه، 23 تیرماه 1403 به دستور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری دولت سیزدهم، اجرایی و مشخص شد که 4 تا 5 برابر افزایش نرخ جریمه در تمامی جرائم رانندگی اعمال شده است. از همان تاریخ تکراتو نیز به عنوان یک رسانه مسئول به شرح جزئیات تعدادی از این جرائم که عموماً جرائم اصلی و حادثه‌ساز محسوب می‌شوند، پرداخته‌ایم.

امروز نیر قصد داریم جزئیاتی از مبلغ جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز که در نرخ‌های جدید به شدت افزایش یافته است را به اطلاع شما برسانیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید:


مبلغ جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز

براساس قوانین جدید،جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین (وزن 6.5 تن و بیشتر) و اتوبوس‌های برون شهری در ساعات غیرمجاز در کلانشهرها، مناطق آزاد تجاری – اقتصادی، جاده‌های بین شهری به 90 هزار تومان رسیده است. این جریمه در دیگر شهرها 60 هزار تومان و در مسیرهای روستایی نیز 30 هزار تومان است.

گفتنی‌ست که در صورت مشاهده این وسایل باری و نقلیه توسط پلیس، حتماً خودرو متوقف شده و راننده باید تا رسیدن به ساعت مجاز حرکت منتظر بماند.

مبلغ جریمه تردد وسایل نقلیه سنگین در ساعات غیرمجاز

تردد خودروهای سنگین و به خصوص کامیون‌ها در ساعات پیک ترافیک و تردد خودروها می‌تواند موجب بروز تصادفات و همچنین اخلال در ترافیک شود. از این رو این دسته از وسایل نقلیه در این ساعات بایداز کمربندی‌های اطراف شهرها عبور کرده و اجازه ورود به معابر شهری را ندارند. در تهران ممنوعیت در نظر گرفته شده برای تردد خودروهای سنگین از 6 صبح تا ساعت 22 و پس از آن این وسایل نقلیه اجازه ورود به معابر را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص جریمه وسیل نقلیه سنگین و اتوبوس‌های چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر