coinex
otetmarket
propification.com

نرخ جریمه دور زدن ممنوع ؛ دور زدن در کجا ممنوع است؟

اوایل سال جاری بود که محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری،نرخ جدید جرائم رانندگی را به سازمان های مربوطه ابلاغ کرد.اکنون نرخ جدید جریمه دور زدن ممنوع اعلام شد.

از تیرماه سال جاری نرخ جدید جرائم راهنمایی و رانندگی به اجرا درآمد.پلیس دلیل این تغییرات را کاهش تخلفات عنوان کرد.چندی پیش آمار جدیدی منتشر شد که نشان می‌داد تغییرات جدید ثمربخش بوده و میزان تخلفات جاده ای 19 درصد کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید:

همانطور که انتظار می‌رفت افزایش چند برابری جرایم باعث بازراندگی رانندگان متخلف شده است.این افزایش قیمت شامل تمامی بخش ها شده و ما تاکنون بسیاری از آنهارا عنوان کرده ایم.

تخلف «دورزدن در محل ممنوع» نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر تخلفات جاده‌ای است که موجب اخلال درنظم ترافیکی نیز می‌شود.

جریمه این تخلف در گذشته تنها 75 هزار تومان بود اما بر اساس گزارش های منتشر شده،جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف اکنون در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف در سایر شهرها ۲۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی نیز ۱۰۰ هزار تومان است.

اگر با محل هایی که دورزدن در آنها ممنوع است آشنا نیستید باید بگوییم که بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی علاوه بر محل‌هایی که در آن تابلوی دور زدن ممنوع نصب شده است، دور زدن در 150 متری تقاطع ها، پیچ‌ها، پل‌ها،مجاورت تونل‌ها و نزدیک سربالایی ممنوع است.همچین دور زدن روی خط ممتد مسیر و بر روی خط کشی عابر پیاده هم ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص نرخ جریمه دور زدن ممنوع چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر