coinex
otetmarket
propification.com

اپلیکیشن جدید اوپرا برای iOS تجربه‌ای متفاوت از مرورگر را ارائه می‌دهد

اپلیکیشن جدید اوپرا نسخه تازه‌ای برای دستگاه‌های iOS منتشر کرده که به کاربرانی که از آیفون و آیپد استفاده می‌کنند، ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی ارائه کرده که می‌تواند آن را به مرورگر پیش‌فرض شما تبدیل کند.

اپرا که از سال 2000 در دنیای موبایل فعالیت دارد و ابتدا برای دستگاه‌های PDA عرضه شد، اکنون یکی از برترین مرورگرهای شخص ثالث در iOS و اندروید محسوب می‌شود.

اپلیکیشن جدید اوپرا که با نام “Opera One” برای iOS عرضه شده، تجربه مرورگری در حالت تمام‌صفحه را با دستورات ساده‌تر به کاربران آیفون و آیپد ارائه می‌دهد. یکی از تغییرات کلیدی در طراحی جدید این مرورگر، امکان جابه‌جایی نوار جستجو به پایین صفحه است که این ویژگی تایپ کردن آدرس‌های وب را برای کاربرانی که با یک دست از گوشی استفاده می‌کنند، آسان‌تر می‌کند.


بیشتر بخوانید:


اپلیکیشن جدید اوپرا شامل سه نوع سبک ناوبری مختلف می‌شود

کاربران می‌توانند از بین سه نوع سبک ناوبری مختلف  که شامل “ناوبری استاندارد”، “دکمه عملیات سریع”، و “جستجوی پایین” می‌شود، انتخاب کنند.

در قسمت تنظیمات، ناوبری استاندارد نوار جستجو را در بالای صفحه قرار می‌دهد، در حالی که جستجوی پایین آن را به پایین صفحه منتقل می‌کند. دکمه عملیات سریع نیز مجموعه‌ای از آیکون‌های صفحات وب اخیر را نمایش می‌دهد که می‌توانید با یک ضربه به سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. با شروع تایپ در نوار جستجو، پیشنهاداتی ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد سریع‌تر از دیگر مرورگرهای موبایل به وب‌سایت مورد نظر خود برسید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این مرورگر، ناپدید شدن نوارهای جستجو در بالا یا پایین صفحه هنگام اسکرول کردن در یک سایت است. با شروع اسکرول در یک سایت، نوارهای جستجو به‌طور خودکار ناپدید می‌شوند تا فضای بیشتری برای مشاهده صفحه داشته باشید. یکی از ویژگی‌های برجسته مرورگر اپرا وان این است که نسخه دسکتاپ سایت‌ها را به‌شکلی دقیق نمایش می‌دهد، به گونه‌ای که تجربه‌ای مشابه با کامپیوتر شخصی و مک داشته باشید.

اپلیکیشن جدید اوپرا برای iOS؛ تجربه‌ای متفاوت از مرورگر

در Opera One برای iOS، نوار بالا و نوار وضعیت به رنگ صفحه وب بازدید شده تطبیق پیدا می‌کنند و با استفاده از ویژگی جدید “کشیدن به پایین برای جستجو”، نوار جستجو با کشیدن انگشت از بالای صفحه فعال می‌شود.

برای تغییر بین حالت دسکتاپ و حالت عادی، می‌توانید روی آیکون سه نقطه در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید. همچنین، این مرورگر شامل یک مترجم داخلی، یک مسدودکننده تبلیغات و یک VPN رایگان است که داده‌های شما را رمزگذاری کرده و آدرس IP شما را مخفی می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که بدون شناسایی و ردیابی در اینترنت مرور کنید.

اپلیکیشن جدید اوپرا برای iOS؛ تجربه‌ای متفاوت از مرورگر

برای انتخاب یکی از سه گزینه ناوبری، باید روی آیکون سه نقطه و سپس تنظیمات در صفحه بعدی ضربه بزنید. پس از انتخاب بین ناوبری استاندارد، دکمه عملیات سریع، و جستجوی پایین، حتماً دکمه “Done” در گوشه بالای سمت راست را فشار دهید.

اپلیکیشن جدید اوپرا برای iOS؛ تجربه‌ای متفاوت از مرورگر
اپلیکیشن جدید اوپرا

نسخه iOS اپلیکیشن جدید اوپرا  یا همان اپرا وان (Opera One) همچنین دارای یک چت‌بات داخلی با نام “آریا” است که توسط OpenAI و گوگل قدرت گرفته است. اکنون یک گزینه ورودی صوتی نیز اضافه شده که به کاربر امکان می‌دهد به جای تایپ کردن، پرسش خود را با صدای بلند از آریا بپرسد. همچنین به لطف مدل تولید تصویر “Imagen2” گوگل، کاربران می‌توانند تصاویر تولید کرده و حتی آن‌ها را به عنوان تصویر زمینه دستگاه خود تنظیم کنند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: phonearena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر