coinex
otetmarket
propification.com

بررسی ناتینگ فون 2a Plus ؛ موشکافی سیستم، دوربین، باتری و عملکرد

در این مطلب با بررسی ناتینگ فون 2a Plus همراه شما هستیم؛ یکی از متفاوت‌ترین گوشی‌های بازار با طراحی جذاب، سیستم دوربین قوی، نرم‌افزار و سخت‌افزار متفاوت.

برند ناتینگ فعالانه در حال گسترش مجموعه محصولات خودش است و مدت کوتاهی پس از رونمایی از ناتینگ فون 2a حالا شاهد معرفی یک محصول جدید از این شرکت هستیم.

همانطور که از نام ناتینگ فون 2a پلاس مشخص است، این گوشی یک مدل ارتقاء یافته از ناتینگ فون 2a است. طراحی این گوشی شبیه به سری قبل است اما یکسری رنگ متالیک جدید به این سری اضافه شده‌اند. همچنین در این سری، چیپ‌ست دایمنسیتی 7200 پرو با مدل جدیدتر 7350 پرو فایوجی جایگزین شده که به صورت اختصاصی برای همین گوشی طراحی شده است.

نانینگ فون 2a پلاس یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی جدید با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K هم دارد و علاوه بر این، سرعت شارژ این گوشی نسبت به قبل بهینه‌سازی شده است. در این مطلب با بررسی ناتینگ فون 2a Plus همراه شما هستیم تا با همه امکانات و مشخصات این گوشی و تغییرات آن نسبت به سری قبل آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بررسی ناتینگ فون 2a Plus

برند ناتینگ همیشه از عناصر طراحی خاصی برای محصولات خودش استفاده کرده که به لوازم جانبی و بسته بندی محصولات این شرکت هم اعمال می‌شوند. ناتینگ فون 2a پلاس هم جعبه زیبایی دارد و عناصر طراحی متفاوت روی گوشی، روی این جعبه هم درج شده‌اند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus
بررسی ناتینگ فون 2a Plus

این جعبه زیبا و محکم کاملاً با مقوا ساخته شده و داخل آن به غیر از خود گوشی، ابزار خارج کردن سیم کارت و کابل تبدیل USB Type-C به Type-C قرار دارد که دارای طراحی خاص با الهام از طراحی خود گوشی است. توان عملیاتی این کابل 3 آمپر و سرعت انتقال داده آن 5 گیگابیت بر ثانیه است. متأسفانه داخل جعبه این گوشی هم مثل خیلی از گوشی‌های امروزی خبری از شارژر نیست.

مشخصات فنی Nothing Phone 2a Plus را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus مشخصات فنی ناتینگ فون 2a پلاس
طراحی و ساختار
  • 161.7 ×76.3 ×8.5 میلی‌متر
  • وزن 190 گرم
  • دو سیم کارته (نانو سیم و dual stand-by)
  • گواهینامه IP54 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
  • 3 چراغ LED در پنل پشتی (برای اعلان‌ها و دوربین با 26 بخش قابل تنظیم)
  • رنگ‌بندی مشکی، خاکستری
نمایشگر
  • AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و نمایش 1 میلیارد رنگ، +HDR10، روشنایی 1100 نیت (HBM) و 1300 نیت (peak)
  •  6.7 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 87.1 درصد
  • رزولوشن 2412×1080 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395ppi
  • گوریلا گلس 5
  • نمایشگر همیشه روشن
نرم‌افزار
  • اندروید 14 با Nothing OS 2.6 و دریافت 3 آپدیت اصلی اندروید
تراشه
  • مدیاتک دایمنسیتی 7350 پرو (4 نانومتری)
  • پردازنده 8 هسته‌ای (2 هسته 3 گیگاهرتزی کورتکس A715 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی کورتکس A510)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4
رم و حافظه داخلی
  • رم 8 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 گیگابایتی با حافظه 256 گیگابایتی
  • درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • 50 مگاپیکسل، لنز واید، دیافراگم f/1.9، لرزشگیر OIS و PDAF
  • 50 مگاپیکسل اولتراواید 114 درجه با دیافراگم f/2.2
  • فلشLED، پانوراما و HDR
  • قابلیت ضبط ویدیوی 4k با نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080 پیکسل با نرخ 60 و 120 فریم بر ثانیه، gyro-EIS
دوربین سلفی
  • 50 مگاپیکسلی واید، با دیافراگم f/2.2
  • HDR
  • ضبط ویدیوی 4K پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ باسیم 50 وات، شارژ 50 درصد ظرف 21 دقیقه و 100 درصد ظرف 56 دقیقه (طبق تبلیغات کمپانی)
صدا
  • اسپیکر استریو
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو باند و وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.3، A2DP ،LE
  • GPS, GALILEO, GLONASS, BDS, QZSS
  • NFC دارد، 360 درجه
  • رادیو ندارد
  • USB Type-C 2.0، OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها
  • اثر انگشت (اپتیکال، زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، مجاورت
قیمت ناتینگ فون 2a پلاس 370 یورو

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر طراحی

بررسی گوشی ناتینگ فون 2a Plus نشان می‌دهد که این محصول هم از نظر طراحی به سری قبل این گوشی شباهت دارد. چیدمان دوربین این گوشی هم کلاسیک است و هم در دنیای طراحی امروزی منحصربفرد به نظر می‌رسد. مهم‌ترین ویژگی طراحی این گوشی، پنل شفاف پشت آن است که جزء عناصر طراحی خاص ناتینگ محسوب می‌شود. این گوشی ناتینگ دو رنگ جدید هم دارد که شامل رنگ‌های مشکی و خاکستری متالیک هستند و هر دو بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

بررسی Nothing Phone 2a Plus نشان داده که پنل پشت این گوشی کمی پلاستیکی به نظر می‌رسد و با وجود اینکه چندان سر و لغزنده نیست، اما لک انگشت و کثیفی روی آن باقی می‌ماند. اینترفیس خاص Glyph پشت گوشی هم متشکل از سه نوار نوری است که همگی اطراف دوربین پشت قرار گرفته‌اند. می‌توان در این رابط کاربری، 26 قسمت مختلف را تنظیم کرد که برای کارهایی مثل نمایش میزان پیشرفت یا تایمر در اپلیکیشن‌های مختلف کاربرد دارند.

امکان استفاده از نورهای Glyph به عنوان اعلان هم وجود دارد و می‌توانید از آنها به عنوان رینگ لایت دوربین پشت یا تایمر دوربین هم استفاده کنید. اطلاعات دیگری مثل درصد باتری و میزان بلندی صدا هم با استفاده از این نورها قابل نمایش هستند.

لازم به ذکر است که بر خلاف ناتینگ فون 1 و 2، در این گوشی خبری از نور قرمز چشمک زن پشت نیست. سایر عناصر طراحی این گوشی شبیه به ناتینگ فون 2a هستند از جمله لبه‌های گرد فریم و رویه مات زیبا.

دکمه‌های گوشی هم چیدمان مناسبی داشته و استفاده از آنها راحت است؛ اما دکمه‌های تنظیم صدای این گوشی در سمت چپ و دکمه پاور آن در سمت راست قرار گرفته است.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

قسمت جلوی گوشی هم یک لایه گوریلا گلس 5 دارد و یک محافظ نمایشگر پلاستیکی هم روی آن نصب شده است. این گوشی برای محافظت در برابر نفوذ آب و مایعات گواهینامه IP54 دارد که چندان چشمگیر نیست.

بررسی ناتینگ فون 2a پلاس نشان می‌دهد که نمایشگر این گوشی حاشیه‌های بسیار پهنی دارد؛ در حدی که حسگرهای مجاورت و نور بالای نمایشگر جا گرفته‌اند.

این گوشی یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد که عملکرد آن دقیق و مطمئن است و مشکلی در آن مشاهده نمی‌شود.

در نهایت، لازم به ذکر است که کار کردن با Nothing Phone 2a Plus حس و حال خوبی دارد و با وجود به کار رفتن یک باتری بزرگتر و نمایشگر 6.7 اینچی در این گوشی، این محصول ناتینگ کمی از ناتینگ فون 2 سبک‌تر است.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر نمایشگر

نقد و بررسی ناتینگ فون 2a Plus را با نگاهی به نمایشگر این گوشی ادامه می‌دهیم که با نمایشگر ناتینگ فون 2a یکسان است. ویژگی‌های این نمایشگر را در جدول مشخصات Nothing Phone 2a Plus مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که نمایشگر گوشی‌های ناتینگ فون 2a و 2a پلاس فاقد تکنولوژی LTPO است؛ در نتیجه نرخ نوسازی تصویر این نمایشگرها نسبت به ناتینگ فون 2 پویایی بسیار کمتری دارد.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

طبق ادعای ناتینگ، اوج روشنایی این نمایشگر به 1300 نیت می‌رسد و بررسی ناتینگ فون 2 ای پلاس نشان داده که این گوشی از سه نرخ نوسازی پشتیبانی می‌کند – 60، 90 و 120 هرتز. در تنظیمات گوشی هم سه حالت برای تنظیم نرخ نوسازی وجود دارد که عبارتند از: حالت استاندارد، سطح بالا و پویا.

در حالت اول، نرخ نوسازی همواره 60 هرتز است و حالت سطح بالا و پویا، حداکثر به 120 هرتز می‌رسند. در این دو حالت هنگام استفاده از گوشی، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز است و پس از چند دقیقه عدم استفاده، نرخ نوسازی به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند. تفاوت این دو حالت در این است که در حالت پویا، برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها به جای 120 هرتز از نرخ نوسازی 90 هرتز استفاده می‌شود.

این گوشی قابلیت پخش محتوای HDR10، HDR10+ و HLG را دارد اما از دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند. ناتینگ فون 2a پلاس، بالاترین سطح ممکن گواهینامه Widevine L1 DRM را دارد که امکان استریم فول اچ‌دی را در نرم‌افزارهایی مثل نت‌فلیکس فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های سامسونگ 2024

بهترین گوشی های پوکو 2024

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر نرم‌افزار

ناتینگ فون (2a) Plus با اندروید 14 و پوسته اختصاصی ناتینگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و 3 سال آپدیت نرم‌افزاری و 4 سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

این نسخه از سیستم‌عامل ناتینگ، شباهت زیادی به اندروید خالص دارد اما شخصی سازی زیادی در طراحی آن انجام شده؛ از جمله فونت اختصاصی ناتینگ که در کل نرم‌افزار گوشی حاکم است. در این نسخه هم انواع ویجت‌ها از جمله ویجت ساعت، تقویم، مخاطبان و آب و هوا وجود دارد. سایه اعلان‌ها و تنظیمات فوری هم شبیه به نسخه اصلی اندروید هستند.

یکی از عناصر جدید Nothing OS، مجموعه آیکن‌های اختصاصی آن است که طراحی سیاه و سفید دارند. در این نسخه هم گزینه نمایشگر همیشه روشن وجود دارد و می‌توانید از انواع ویجت‌ها برای صفحه قفل استفاده کنید.

می‌توانید از این سیستم‌عامل ناتینگ در حالت سیاه و سفید هم استفاده کنید که تجربه متفاوتی است. البته این حالت صرفاً نمایشی است و بر رابط کاربری گوشی تأثیری ندارد؛ در نتیجه مثلاً عکس‌ها یا اسکرین شات‌هایی که در این حالت می‌گیرید رنگی هستند.

در این نسخه از سیستم‌عامل ناتینگ هم بعضی از قابلیت‌های آزمایشی مثل پشتیبانی از ایرپاد، یا نمایش میزان پیشرفت کارهای مختلف در اپلیکیشن‌های شخص ثالث از طریق رابط کاربری Glyph وجود دارد.

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های سیستم‌عامل ناتینگ، وجود اینترفیس Glyph است که LEDهای قسمت پشت گوشی را کنترل می‌کند. می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیرفعال کرده و میزان روشنایی LEDها را به دلخواه تنظیم کنید.

در حال حاضر این قابلیت صرفاً برای هشدارها و اعلان‌ها استفاده می‌شود. منوی Glyph هم شامل تنظیمات مربوطه از جمله تایمر Glyph، اعلان‌ها، سطح روشنایی، تنظیم صدای زنگ و غیره است.

در این سیستم‌عامل نفخ‌افزار خاصی مشاهده نمی‌شود و فقط اپلیکیشن‌های گوگل و مواردی مثل Nothing X در آن وجود دارند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر عملکرد

همانطور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2a پلاس مشاهده می‌کنید این گوشی مجهز به چیپ‌ست دایمنسیتی 7350 Pro فایوجی است که به صورت اختصاصی برای این گوشی طراحی شده و بیشتر به 7200 شباهت دارد تا 7300.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

بررسی گوشی ناتینگ فون 2a Plus نشان می‌دهد که این چیپ‌ست از نظر عملکرد تک هسته‌ای هم سطح دایمنسیتی 7200 است و عملکرد آن در تست چند هسته‌ای هم چندان چشمگیر نیست اما نسبت به دایمنسیتی 7200 پروی ناتینگ فون 2a بهتر است.

در تست AnTuTu که شامل ترکیبی از تست‌های حافظه و جی‌پی‌یو است، Nothing Phone (2a) Plus عملکرد خیلی خوبی داشته و بین محصولاتی با قیمت مشابه، در میانه نمودارها قرار دارد. عملکرد این گوشی با ردمی نوت 13 پرو پلاس و چیپ‌ست دایمنسیتی 7200 اولترای این گوشی شباهت زیادی دارد.

این گوشی از نظر عملکرد جی‌پی‌یو هم امتیازات خوبی کسب کرده و با وجود شباهت این جی‌پی‌یو به جی‌پی‌یوی ناتینگ فون 2a، اورکلاک جی‌پی‌یو در این گوشی باعث بهبود عملکرد آن در تست گرافیکی 3D Mark شده است.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر عملکرد نشان می‌دهد که این گوشی هر اپلیکیشن و کاری از جمله بازی‌های سنگین را به خوبی اجرا می‌کند. در عین حال، لازم به ذکر است که ارتقای عملکرد این مدل نسبت به ناتینگ فون 2a در حدی نیست که بتوان یکی از آنها را نسبت به دیگری ترجیح داد.

ناتینگ فون 2a Plus از نظر مدیریت حرارت هم بسیار خوب عمل می‌کند؛ به خصوص با در نظر گرفتن اینکه چیپ‌ست مدیاتک در این گوشی اورکلاک شده و با قدرت بالایی کار می‌کند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های هواوی 2024

بهترین گوشی های وان پلاس 2024

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر ماندگاری شارژ و باتری

همانطور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2a Plus مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است که ماندگاری شارژ آن در تست استفاده فعال به 16 ساعت و 48 دقیقه رسیده است. در واقع، بررسی‌ها نشان داده که بعضی از امتیازات باتری ناتینگ فون 2a Plus نسبت به فون 2a ارتقاء پیدا کرده‌اند؛ از جمله ماندگاری شارژ برای وبگردی و تماس.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

باتری Nothing Phone 2a Plus از سرعت شارژ 50 وات پشتیبانی می‌کند که نسبت به سری قبل 5 وات ارتقاء پیدا کرده و ظاهراً شارژ این گوشی از طریق پروتکل Power Delivery 3.0 انجام می‌شود. این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند اما نه با سرعت کامل.

در تست شارژ که با یک شارژر 65 واتی با کابل 5 آمپری Type-C به Type-C انجام شده، ناتینگ فون 2a Plus ظرف 15 دقیقه 30 دقیقه و ظرف 30 دقیقه 60 درصد شارژ شده است. شارژ کامل باتری ناتینگ فون 2a پلاس هم تقریباً بیشتر از یک ساعت زمان می‌برد.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر کیفیت صدا و اسپیکرها

نقد و بررسی ناتینگ فون 2a Plus را با ارزیابی سیستم صوتی این گوشی ادامه می‌دهیم که یک سیستم استریوی ترکیبی است و در آن حفره پخش صدای مخاطب، به عنوان کانال دوم صدا استفاده می‌شود. در مجموع این گوشی کیفیت صدای خیلی خوبی دارد و از این نظر به Nothing Phone (2a) بسیار شبیه است. فرکانس‌های میانی در این گوشی واضح هستند و اعوجاجی در صداهای بالا شنیده نمی‌شود اما بیس صدا هم زیاد نیست.

از نظر بلندی صدا هم می‌توان امتیاز «خوب» را به این گوشی داد.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر دوربین

همانطور که در جدول مشخصات فنی ناتینگ فون 2 ای پلاس مشاهده می‌کنید، این گوشی سه دوربین اصلی، اولتراواید و سلفی 50 مگاپیکسلی دارد و با وجود شباهت زیاد به دوربین ناتینگ فون 2a، یکسری از حسگرهای این دو گوشی با هم فرق دارند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

اپلیکیشن دوربین ناتینگ فون 2a Plus به آنچه در گوشی‌های جدید ریلمی و وان پلاس مشاهده می‌شود شباهت زیادی دارد. با کشیدن پیمایشگر پایین یا نمایاب به سمت راست، می‌توانید بین حالت‌های عکاسی جابجا شوید و حالت‌های بیشتر هم از طریق منوی More در دسترس هستند.

می‌توانید برای مواقع مختلف از جمله ضبط ویدیو، گرفتن عکس، عکاسی پرتره و غیره از فلاش LED یا چراغ‌های Glyph استفاده کنید.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus نشان می‌دهد که دوربین اصلی این گوشی کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. در تصویر این دوربین جزئیات زیادی مشاهده می‌شود و شارپ شدن تصویر به شکل اغراق آمیز انجام نمی‌شود. این دوربین Nothing Phone 2a Plus از نظر کنتراست و محدوده پویا هم عملکرد نسبتاً خوبی دارد؛ اما در بعضی از مواقع، تصویر آن بیش از حد نورپردازی می‌شود.

این دوربین دو حالت رنگ دارد که شامل حالت پیش فرض و Vivid هستند. در حالت پیش فرض، رنگ‌ها کاملاً طبیعی هستند و حالت Vivid هم اشباع رنگ را کمی افزایش می‌دهد. اگر مایل هستید که تصاویر کمی پررنگ‌تر شده و در نمایشگرهای AMOLED زیباتر به نظر برسند، این حالت انتخاب بهتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های ویوو 2024

بهترین گوشی های اوپو 2024

می‌توانید دوربین ناتینگ فون 2 ای پلاس را طوری تنظیم کنید که عکس‌های 50 مگاپیکسلی بگیرد که جزئیات بیشتری دارند اما نه در حدی که ارزش بزرگتر شدن حجم فایل را داشته باشند.

Nothing Phone (2a) Plus لنز تله فوتوی اختصاصی ندارد، اما این گوشی تصاویر زوم 2x واضح و باجزئیاتی ثبت می‌کند که کیفیت آنها به حالت معمولی نزدیک است.

دوربین اصلی این گوشی از نظر ثبت چهره‌ها و افراد خوب عمل می‌کند و پوست سوژه‌ها هم در آن زیبا و طبیعی به نظر می‌رسند. می‌توانید در هر دو حالت معمولی و زوم 2x با این گوشی عکس پرتره بگیرید که هر دو حالت کیفیت بسیار خوبی دارند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus نشان می‌دهد که تصاویر پرتره این گوشی از نظر تشخیص و تفکیک سوژه خوب عمل کرده و محو شدگی پس زمینه هم در آنها به خوبی انجام می‌شود.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی ناتینگ فون 2a هم با تکنولوژی ترکیب پیسکل، تصاویر 12.5 مگاپیکسلی ثبت می‌کند که کیفیت مطلوبی ندارند اما از نظر جزئیات و رنگ‌ها بد نیستند. در این تصاویر، به خصوص در سطوح یکنواخت و یکدست مقداری نویز و صادف شدگی مشاهده می‌شود. تصاویر 50 مگاپیکسلی این دوربین ناتینگ فون 2a پلاس هم مثل دوربین اصلی تفاوت چشمگیری با حالت 12.5 مگاپیکسلی ندارند.

همانطور که در جدول مشخصات فنی ناتینگ فون 2a Plus مشاهده می‌کنید، این گوشی یک دوربین سلفی جدید 50 مگاپیکسلی دارد که با حسگر قوی JN1 سامسونگ تولید شده و در حالت پیش فرض، عکس‌های 50 مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

بررسی ناتینگ فون 2a پلاس نشان داده که سلفی‌های این گوشی در مجموع خوب هستند و رنگ پوست و بافت آن در این تصاویر به خوبی قابل مشاهده است. این تصاویر از نظر جزئیات، محدوده پویا و کنتراست هم خوب به نظر می‌رسند.

کیفیت تصویر در نور کم

در این بخش از بررسی ناتینگ فون 2 ای پلاس نگاهی به کیفیت تصویر دوربین این گوشی در نور کم داریم. دوربین اصلی این گوشی ناتینگ در نور کم جزئیات زیاد و نویز کمی دارد. سایه‌ها و هایلایت‌ها در تصویر این دوربین به خوبی تشکیل شده و منابع نور هم خوب به نظر می‌رسند.

این تصاویر از نظر رنگ هم به واقعیت شباهت زیادی دارند.

تصاویر زوم 2 برابری دوربین ناتینگ فون 2a Plus هم از نظر کیفیت کلی به حالت معمولی شباهت دارند.

دوربین اولترا واید ناتینگ فون 2a پلاس هم در نور کم تصاویر خوبی ثبت می‌کند اما این تصاویر نویز زیادی دارند. در عین حال، محدوده پویای این تصاویر خوب بوده و سایه‌ها و هایلایت‌ها در آنها به خوبی تشکیل می‌شوند.

متأسفانه، دوربین سلفی Nothing Phone 2a Plus در نور کم عملکرد ضعیفی دارد به خصوص از نظر فوکوس. در عین حال، این تصاویر از نظر رنگ و جزئیات شرایط خوبی دارند.

بیشتر بخوانید

بهترین گوشی های آنر 2024

بهترین گوشی های نوکیا 2024

کیفیت ویدیوها

همانطور که در جدول مشخصات ناتینگ فون 2 ای پلاس مشاهده می‌کنید، دوربین‌های اصلی، اولتراواید و سلفی این گوشی قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند.

بررسی Nothing Phone 2a Plus نشان می‌دهد که ویدیوهای 4K دوربین اصلی این گوشی کیفیت خوب و جزئیات زیادی دارند و نویزی در آنها مشاهده نمی‌شود. رنگ‌ها در این ویدیوها کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند و محدوده پویا و کنتراست هم خوب هستند. در حالت زوم 2x، ویدیوها بسیار صاف‌تر شده و شارپ شدگی بیشتری در آنها دیده می‌شود.

دوربین اولتراواید این گوشی هم کیفیت ویدیوی بسیار خوبی دارد. جزئیات این ویدیوها زیاد است اما رنگ‌های آن کمی گرم‌تر از دوربین اصلی هستند. ویدیوهای 4K دوربین سلفی این گوشی هم بسیار خوب هستند و جزئیات آنها زیاد، رنگ‌ها زیبا و محدوده پویا و کنتراست هم در آنها خوب است.

در حالت پیش فرض در همه دوربین‌های این گوشی سیستم لرزشگیر EIS فعال است که بسیار خوب عمل می‌کند اما گاهی اوقات فوکوس تصویر را تغییر می‌دهد.

ویدیوهای گوشی در نور کم هم در مجموع خوب هستند.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus از نظر قیمت و محصولات رقیب

همانطور که انتظار می‌رود، قیمت ناتینگ فون 2a Plus کمی نسبت به ناتینگ فون 2a معمولی بیشتر است. قیمت این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی حدود 400 دلار است و قیمت ناتینگ فون 2a هم با همین ظرفیت حافظه تقریباً 375 دلار است.

بررسی ناتینگ فون 2a Plus

در مجموع تفاوت قیمت این دو گوشی چندان زیاد نیست. چیپ‌ست جدیدتر، عملکرد بهتری دارد اما نه در حد خیلی زیاد. دوربین سلفی جدید ناتینگ فون 2a پلاس هم بیشتر از نظر ضبط ویدیوی 4K اهمیت دارد. ماندگاری شارژ این گوشی هم نسبت به ناتینگ فون 2a حدود 10 درصد بیشتر است.

به عنوان اولین رقیب این گوشی می‌توان از ریلمی جی تی 6T نام برد که دارای گواهینامه IP65، اسپیکرهای استریوی قوی، نمایشگر بسیار واضح و چیپ‌ست اسنپدراگون 7+ نسل 3 است.

گلکسی A55 سامسونگ هم با قیمت کمتر از 400 یورو به فروش می‌رسد و قابلیت‌هایی مثل گواهینامه ضد آب IP67، اسپیکر استریوی قوی، حافظه قابل توسعه و سیستم دوربین قوی با چهار سال آپدیت سیستم‌عامل و پنج سال آپدیت امنیتی دارد.

شیائومی هم در حال حاضر گوشی‌های خوبی با قیمت کمتر از 400 یورو دارد از جمله ردمی نوت 13 پرو پلاس و پوکو X6 پرو.

جمع‌بندی

در پایان بررسی ناتینگ فون 2a Plus می‌توان گفت که این گوشی یک پکیج کامل و قوی با طراحی خاص است. ارتقای عملکرد این گوشی نسبت به سری قبل چندان چشمگیر نیست و دوربین سلفی جدید این مدل هم مزیت مهمی محسوب نمی‌شود. در مجموع، این که ناتینگ دو گوشی بسیار مشابه را طراحی و ارایه کرده که به نوعی با هم در رقابت هستند، اقدام عجیبی به نظر می‌رسد؛ اما اگر قرار باشد بین این دو مدل یک گزینه را انتخاب کنید، پیشنهاد ما مدل پلاس است چون با پرداخت هزینه‌ای کمی بیشتر، به یک گوشی مشابه با یکسری اصلاح و تغییر جدید دسترسی خواهید داشت.

سوالات پرتکرار

دوربین ناتینگ فون 2a پلاس چند مگاپیکسلی است؟

این گوشی سه دوربین اصلی، اولتراواید و سلفی 50 مگاپیکسلی دارد.

نرم‌افزار ناتینگ فون 2a Plus چیست؟

ناتینگ فون (2a) Plus با اندروید 14 و پوسته اختصاصی Nothing OS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

قیمت Nothing Phone 2a Plus چقدر است؟

قیمت ناتینگ فون 2 ای پلاس کمی نسبت به ناتینگ فون 2a معمولی بیشتر است. قیمت این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی حدود 400 دلار است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بررسی ناتینگ فون 2a Plus چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر