coinex
otetmarket
propification.com

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: آنتن آیفون های 14 و 15 قطع می‌شود!

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قطع آنتن آیفون های 14 و 15 خبر داد. وی گفته است که به دلیل عدم رجیستر این گوشی‌ها، آماری از واردات آیفون در دست نیست.

قانون ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون 14 به بعد، 2 سال است که پی‌ریزی شده و افرادی که تمایل به خرید پرچمداران اپل را دارند، به دلیل عدم رجیستری آنها از خرید این گوشی‌ها صرفنظر می‌کنند. هم‌اکنون عنوان گرانترین آیفون بازار ایران به نسخه 1 ترابایتی آیفون 13 پرو مکس تعلق دارد که بیش از 2 سال از عمرش گذشته و تا نزدیک به 200 میلیون تومان هم معامله می‌شود.

باوجود اینکه تعداد زیادی آیفون 14 و 15 در کشور به شکل قاچاق وارد شده، اما محدودیت‌های آنتن‌دهی با وجود عدم رجیستری نیز نتوانسته به کلی جلوی خرید و فروش این گوشی‌ها را بگیرد. آیفون 15 پرو مکس به عنوان پرچمدار اپل هم‌اکنون در نسخه 256 گیگابایتی در بازار موبایل کشور به قیمت نزدیک به 80 میلیون تومان به فروش می‌رسد و می‌بینیم که این گوشی‌ها دارای آنتن هستند.

حال سخنگوی ستاد مبارزه با قاجاق کالا و ارز درخصوص آنتن آیفون های 14 و 15 گفته است که اقداماتی در این خصوص از سمت اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است. جزئیات خبر را در ادامه مطلب دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه: ضبط گوشی‌های رجیستر نشده در مترو شایعه است

آنتن آیفون های 14 و 15 قطع می‌شود

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این خصوص گفت: «با توجه به پیگیری‌های ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقداماتی در مورد قطع آنتن آیفون‌های رجیستر نشده صورت گرفته است و اخیراً شاهد نتایج آن هستیم. البته اقدامات مورد نظر در این خصوص هنوز تکمیل نشده است و همچنان در حال پیگیری هستیم تا موارد مورد نظر به طور کامل به مرحله اجرا برسد.»

چندی پیش انجمن موبایل کشور در خبری گفته بود که 500 میلیون دلار آیفون قاچاق به کشور وارد شده و این خبر واکنش‌های از سمت ستاد مبارزه با قاچاق و ارز داشت. اما سخنگوی این ستاد در گفت‌وگوی خود با تسنیم گفته است که هیچ آماری از واردات گوشی‌های آیفون وجود ندارد.

وی بیان کرد:

«این دسته از آیفون‌ها رجیستر نمی‌شود. در نتیجه آماری از آن وجود ندارد. انجمن‌های صنفی نیز آمار کشور را احصا و اعلام نمی‌کنند و چنین مسئولیتی نیز ندارند. بنابراین نباید در حوزه‌های غیرمربوط دخالتی داشته باشند.»

آنتن آیفون های 14 و 15 قطع می‌شود

گفتنی‌ست که واردات گوشی‌های آیفون از پاییز 1401 با ممنوعیت واردات آیفون 14 آغاز شد و این رویه باعث شد تا این قانون برای مدل‌های جدید آیفون نیز بکار گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص قطع آنتن گوشی‌های آیفون رجیستر نشده چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر