coinex
otetmarket
propification.com

بیوگرافی ستار هاشمی ؛ معرفی سوابق اجرایی و کارنامه وزیر ارتباطات جدید

با انتخاب ستار هاشمی، تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روشن شد. برای اطلاع از سوابق اجرایی، تحصیلی و بیوگرافی ستار هاشمی با ما همراه شوید.

در نشست بررسی رای اعتماد کابینه دکتر مسعود پزشکیان، تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روشن شد و هاشمی با ۲۶۴ رای موافق وزیر ارتباطات شد. بر این اساس، ستار هاشمی رکورد رای اعتماد در بین وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره‌های گذشته را شکسته است.

در ادامه زندگینامه، تحصیلات، کارنامه کاری و عکس ستار هاشمی وزیر ارتباطات جدید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.           

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی ستار هاشمی

سید ستار هاشمی در سال ۱۳۵۵ در شهر یاسوج از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. او از دانش‌آموختگان رشته‌ی مهندسی کامپیوتر با گرایش سخت‌افزار از دانشگاه صنعتی اصفهان، در سال ۱۳۷۷ است. هاشمی در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته‌ی هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت ایران شد. اما آخرین مدرک تحصیلات ستار هاشمی دکترای هوش مصنوعی است که آن را در سال ۱۳۸۶ از دانشگاه علم و صنعت ایران اخذ کرد.

بیوگرافی ستار هاشمی
بیوگرافی ستار هاشمی

از دیگر سوابق تحصیلی ستار هاشمی می‌توان به گذراندن دوره‌ی دکتری تخصصی رشته‌ی هوش مصنوعی در دانشگاه مانش استرالیا اشاره کرد.

سید ستار هاشمی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. همچنین در کارنامه کاری وزیر ارتباطات آمده است که وی عضو هیئت‌علمی دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز با مرتبه‌ی علمی استاد تمام است.

در زندگینامه وزیر ارتباطات آمده است که وی فرزند خانواده‌ای فرهنگی است. ستار هاشمی سال‎‌هاست ازدواج کرده است و دو فرزند به نام‌های نیوشا و رادمهر دارد.

سوابق اجرایی ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

سوابق تحصیلی ستار هاشمی
تحصیلات ستار هاشمی
  • معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سال ۱۴۰۰
  • رئیس هئیت‌مدیره شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از سال ۱۴۰۲
  • معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰
  • معاون فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸
  • مدیرکل نوسازی و تحول اداری شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۱۳۹۶
  • مدیر کل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶
  • رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴
  • رئیس بخش کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲

پس از پرداختن به بیوگرافی ستار هاشمی وزیر ارتباطات به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کارنامه کاری وزیر ارتباطات می‌پردازیم.

در کارنامه کاری ستار هاشمی بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در مجلات معتبر دانشگاهی نظیر واکینس ژورنال، آی‌تریپل‌ئی اکسپلور و اشپرینگر ساینس+بیزینس مدیا و همچنین کنفرانس‌های شاخص بین‌المللی در حوزهٔ فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر به چاپ و ارائه رسانده است که براساس پایگاه داده گوگل اسکالر بیش از ۴۴۰۰ استناد بین‌المللی به مقالات ایشان صورت گرفته است و شاخص اچ ایندکس ایشان برابر با ۳۳ است.

همچنین کارنامه ستار هاشمی نشان می‌دهد که وی در بخش آموزش، به تدریس موضوعاتی همچون امنیت سامانه‌های اطلاعاتی، سامانه‌های هوشمند، سیستم‌های اطلاعات مدیریت، سیستم‌های پشتیبان تصمیم مهندسی و ساختار داده، تئوری بازی‌ها می‌پردازند.

جوایز و افتخارات کارنامه کاری ستار هاشمی

ستار هاشمی از جمله افراد تأثیر گذار در تأسیس انجمن هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران بود و در اجرای این موضوع نقش فعالی داشت. از آن‌جا که تحصیلات هاشمی در زمینه هوش مصنوعی است به مسائل نگاهی فناورانه دارد و این نگاه را در سازمان ثبت هم اعمال نمود و تلاش کرده تا در این سازمان، سیستم سنتی کم‌کم برچیده شود.

یکی از کارهای ستار هاشمی در سازمان ثبت الکترونیکی شدن اسناد ملکی و الکترونیکی شدن سند ازدواج بود. ثبت امضای دیجیتال یکی دیگر از اقدامات ستار هاشمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.

از جوایز و افتخارات کارنامه کاری ستار هاشمی می‌توان به عناوینی همچون مدیر برتر کشوری قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲، قرار گرفتن در فهرست ۲ درصد دانشمند برتر دنیا براساس شاخص‌های استنادی اِلزویر در سال ۲۰۲۲ و استاد نمونه آموزشی و پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز اشاره کرد.

برنامه‌ی ستار هاشمی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

بیوگرافی ستار هاشمی
کارنامه کاری ستار هاشمی

اما پس از پرداختن به سوابق تحصیلی و اجرایی هاشمی و آشنایی با زندگینامه ستار هاشمی وزیر ارتباطات به برنامه‌ی وی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌پردازیم که آن را در ۶ محور عنوان کرده است:

  • توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات
  • دولت هوشمند و کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در صنایع مختلف
  • اقتصاد دیجیتال
  • حمایت از توسعه محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی
  • صنعت فضایی
  • پست هوشمند

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در سال ۱۳۵۵ در منطقه‌ای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی نداشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیت‌ها شروع شد. در این میان نهضت آموزشی در منطقه ما گسترش یافت و جریانی مبارک که در سال‌های قبل با محوریت نظام آموزش عشایر بنیان گذاشته شده بود و پدر، عمو و دایی بنده از اولین معلمان همان نظام شرافتمند بودند.

هاشمی افزود: می‌خواهم استواری‌ام را بر عهدی که در همه این سال‌ها با خود داشتم تجدید کنم که برای بهبود وضعیت و پیشرفت همه‌جانبه کشور از هیچ کوششی فروگذار نکنم. در این مسیر و مسیر حرکت به سمت اهداف بلند، تسلیم ناملایمات، کمبودها و دشواری‌ها نشوم. بلکه همه توان و ظرفیتم را برای تحقق بهترین‌ها بسیج نمایم.

وی بیان کرد: بی تردید موفقیت در این مهم به جز فضل الهی و همراهی دولت و مجلس و همه همکاران و نهادهای ذی مدخل میسر نخواهد شد. همکاری و تعامل مهمی که با محوریت ایده رئیس جمهور محترم، تحت عنوان کابینه وفاق ملی امروز رنگ واقعیت به خود گرفته است. بنده در طول مدت فعالیت و خدمات انجام شده، چه در دانشگاه و چه در مدیریت در قوای مجریه و قضائیه، از سطوح استانی تا سطوح ملی، رویه و دیدگاهم تعامل، اجماع سازی و مفاهمه با ذی نفعان برای حداکثر نمودن منافع ملی بوده و عمیقاً با ایده وفاق ملی خو گرفته‌ام. عمیقاً باور دارم دانایی، مقدمه توانایی و قدرت است. علم و قدرت در همسایگی همدیگر قرار دارند.

مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم

سوابق تحصیلی ستار هاشمی
عکس ستار هاشمی وزیر ارتباطات جدید

«سید ستار هاشمی» وزیر ارتباطات دولت چهاردهم همراه با «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات دولت سیزدهم صبح پنج شنبه (۱ شهریور ۱۴۰۳) با حضور در این وزارتخانه و ادای احترام به شهدای گمنام وزارت ارتباطات، با برگزاری جلسه شورای معاونین کار خود را آغاز کرد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در جلسه هاشمی با معاونان وزارتخانه گفت: هاشمی، رکورد آرای وزارت ارتباطات را شکست،‌ قلبا خوشحالم و برای وی و همکاران آرزوی توفیق دارم. هر کمکی که از دست ما بر بیاید انجام می‌دهیم. باعث خوشحالی است که شخصیتی فرزانه و دانشمند و با اخلاق، سکان وزارتخانه را برعهده می‌گیرد.

سوالات متداول

مدرک تحصیلات ستار هاشمی چیست؟

ستار هاشمی از دانش‌آموختگان رشته‌ی مهندسی کامپیوتر با گرایش سخت‌افزار از دانشگاه صنعتی اصفهان، در سال ۱۳۷۷ است. هاشمی در سال ۱۳۸۰ موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته‌ی هوش مصنوعی از دانشگاه علم و صنعت ایران شد. اما آخرین مدرک تحصیلات ستار هاشمی دکترای هوش مصنوعی است که آن را در سال ۱۳۸۶ از دانشگاه علم و صنعت ایران اخذ کرد.

ستار هاشمی استاد کدام دانشگاه کشور است؟

سید ستار هاشمی استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات است. همچنین وی عضو هیئت‌علمی دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز با مرتبه‌ی علمی استاد تمام است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بیوگرافی ستار هاشمی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر