coinex
otetmarket
propification.com

سامسونگ صفحه نمایش میکرو LED ساخته که مثل لاستیک کش می‌آید؛ تماشا کنید

سامسونگ دیسپلی یکی از بزرگترین نوآوران صنعت و متفکران خارج از چارچوب است. یکی از مفاهیم شگفت‌انگیزی که این شرکت سال‌هاست روی آن کار می‌کند، صفحه نمایش کشسان است.

این هفته، در کنفرانس IMID 2024، سامسونگ آخرین نسل صفحه نمایش کشسان خود را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد از زمانی که برای اولین بار در سال 2017 مشاهده شد، پیشرفت‌های بسیاری کرده است.

صفحه نمایش کشسان سامسونگ بر پایه تکنولوژی میکرو LED ساخته شده و تا 25% خاصیت کشسانی دارد. به عبارت دیگر، این صفحه نمایش فوق‌العاده میکرو LED می‌تواند تا 1.25 برابر کشیده شود یا مانند لاستیک پیچ و تاب بخورد و سپس به شکل اولیه خود بازگردد.


بیشتر بخوانید:


صفحه نمایش کشسان سامسونگ

به عنوان مثال، در ویدیوی سامسونگ، این فناوری با تبدیل تقریبی صفحه نمایش کشسان به شکل جزیره جیجو، محل برگزاری کنفرانس IMID 2024، به نمایش گذاشته شد.

این نمایش بسیار به نمایشی که در سال 2017 در SID مشاهده شد، شباهت دارد. با این تفاوت که در آن زمان سامسونگ از تکنولوژی صفحه نمایش داینامیک آمولد استفاده می‌کرد و اکنون از میکرو LED بهره می‌برد.

کاربردهای محدود و راه طولانی برای تجاری‌سازی صفحه نمایش کشسان

صفحه نمایش جدید میکرو LED کشسان نسبت به نسل‌های قبلی، وضوح بیشتری دارد. سامسونگ می‌گوید این صفحه نمایش بالاترین وضوح را در مقایسه با سایر صفحه‌های کشسان دارد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، این پنل عجیب و غریب میکرو LED دارای چگالی پیکسلی 120PPI (پیکسل در هر اینچ) است! شاید این عدد در مقایسه با صفحه نمایش‌های موبایل تجاری چندان قابل توجه نباشد. به طور مثال، گلکسی S24+ دارای بیش از 510 PPI است و حتی مدل Ultra را هم پشت سر می‌گذارد و صفحه نمایش OLEDoS سامسونگ برای VR که در ژانویه رونمایی شد، دارای 3500PPI است.

با این وجود، صفحه نمایش میکرو LED کشسان احتمالاً برای کاربردهای موبایل یا VR استفاده نخواهد شد و 120PPI برای برخی مانیتورها و تلویزیون‌ها کافی است.

با توجه به مسائل ذکر شده، سامسونگ دیسپلی سال‌هاست که روی این فناوری کار می‌کند با اینحال هنوز کاربرد عملی آن مشخص نیست. با اینحال همانطور که می‌دانید این شرکت عاشق نمایش آخرین پروتوتایپ‌ها و تکنولوژی‌های خود در نمایشگاه‌ها است، اما بسیاری از آن‌ها فاصله زیادی تا عرضه به بازار دارند.

در عوض، بسیاری از این تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توانند کاربردهایی در زمینه‌های خاص داشته باشند. مثلا نمایشگرهای کشسانی که چندان پیشرفته هم نیستند در پزشکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر