coinex
otetmarket
propification.com

سامسونگ گلکسی رینگ (Galaxy Ring) قابلیت تعمیر ندارد!

سامسونگ گلکسی رینگ غیرقابل تعمیر است. جمله کوتاه است اما تاثیرگذار! تیم iFixit، که به بررسی و باز کردن دستگاه‌ها شهرت دارد، اخیراً این محصول را مورد بررسی دقیق قرار داده و اعلام کرده که اگر این حلقه هوشمند 399 دلاری یا 449 یورویی دچار آسیب شود یا باتری آن از کار بیفتد، عملاً غیرقابل استفاده خواهد بود.

متأسفانه، برداشتن باتری این دستگاه بدون تخریب تمام قطعات آن ممکن نیست، چرا که اکثر اجزای آن بصورتی متصل و لحیم شده‌اند که تعمیر آن را غیرممکن می‌کند. برای باز کردن این حلقه هوشمند، باید روکش رزین اپوکسی داخل آن ذوب شده و با دقت و با استفاده از ابزار مخصوص، خرد شود.


بیشتر بخوانید:


سامسونگ گلکسی رینگ مهندسی پیشرفته‌‌ی غیر قابل تعمیری دارد

علاوه بر این، iFixit اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) از داخل گلکسی رینگ را به‌اشتراک گذاشته که بهترین نما از اجزای داخلی این دستگاه است. قرار دادن تعداد زیادی از اجزا در قالب باریک این حلقه، نشان از مهندسی دقیق و پیشرفته آن دارد، اما از طرفی این امر نقاط ضعف محصول را نیز پدید آورده زیرا همه چیز به‌صورت مهروموم شده و بدون امکان تعمیر ساخته شده است.

سامسونگ گلکسی رینگ (Galaxy Ring) قابلیت تعمیر ندارد!

 

گلکسی رینگ که یکی از بهترین گجت های 2024 به شمار می‌رود، از سیستم روی تراشه Nordic Semiconductor nRF5340 بهره می‌برد که دارای دو هسته Arm Cortex-M33 با 512 کیلوبایت حافظه رم، 1 مگابایت فضای ذخیره‌سازی و قابلیت اتصال بلوتوث 5.4 است. همچنین، یک سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم کوچک، یک بسته باتری، برچسب NFC و آنتنی جهت انتقال سیگنال بین حلقه و گوشی هوشمند متصل به آن وجود دارد.

 

نکته جالب اینجاست که سیم‌پیچ شارژ در گلکسی رینگ به جای لحیم شدن به مدار چاپی (PCB)، از یک اتصال فشاری استفاده می‌کند که به طور معمول تعمیرپذیرتر است. اما مشکل اینجاست که مدار چاپی درون قاب حلقه مهروموم شده و تعویض قطعات بدون شکستن حلقه ممکن نیست.

به طور خلاصه، اگرچه گلکسی رینگ از نظر طراحی فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما عدم امکان تعمیر و تعویض باتری، چالشی قابل توجه برای کاربران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر