coinex
otetmarket
propification.com

آیفون 17 در مقایسه با سری 16 رم دو برابری خواهد داشت؛ بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی

ظاهرا قرار است که شاهد ارتقای دو برابری رم در تمام مدل‌های سری آیفون 17 باشیم. این تصمیم عجیب اپل در راستای بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، اپل قرار است که از سری آیفون 16 در تاریخ 9 سپتامبر رونمایی کند. با این حال، چیزی که این روزها خبرساز شده و توجه بخش قابل توجهی از مخاطبان رسانه‌های تکنولوژی را به خوب جلب کرده سری آیفون 17 است نه آیفون 16!

گفته می‌شود که آیفون‌های سال 2025 تغییرات بزرگی را به همراه خواهند شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مدل جدید آیفون 17 اسلیم و پشتیبانی از پروموشن 120 هرتزی در همه مدل‌ها اشاره کرد. اکنون، در یک نشت جدید از یک رسانه چین، گفته شده است که این سری یک ارتقای بزرگ دیگر را هم به همراه خواهد داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


در آیفون 17 مقدار رم دو برابر می‌شود!

بر اساس ادعای یک رسانه چینی، ظرفیت RAM در تمام مدل‌های سری 17 آیفون 12 گیگابایت خواهد بود. این در حالی است که طبق ادعای همین منبع، سری 16 آیفون با 8 گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته، تنها مدل‌های پرو آیفون 15 رم 8 گیگابایتی داشتند، و نسخه‌های پایه دارای رم 6 گیگابایتی بودند. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل بالاخره تصمیم گرفته تا این فاصله طبقاتی میان مدل‌های پایه و پرو خود را از بین ببرد.

آیفون 17

اگرچه افزایش میزان رم تاثیر قابل توجهی در عملکرد خواهد داشت، اما این تنها هدف اپل از بالا بردن مقدار رم نیست. دلیل اصلی، برنامه‌های در حال توسعه اپل برای ارتقای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه‌های خود است. برای اجرای AI بر روی دستگاه به قدرت پردازش و حافظه کافی نیاز داریم و اینجاست که افزایش RAM نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

گوگل با گوشی‌های پیکسل 9 خود رویکرد مشابهی را در پیش گرفت، تا جایی که حتی مدل پایه نیز با 12 گیگابایت رم به بازار عرضه شد. بخشی از این رم به وظایف هوش مصنوعی بر روی دستگاه اختصاص دارد.

گفته می‌شود که ویژگی‌های هوش مصنوعی یا همان هوش اپل سری iPhone 16 همچنان مبتنی بر فضای ابری (cloud) خواهد بود. با این حال، شایعات حاکی از آن است که در سری iPhone 17 شاهد تغییرات قابل توجهی خواهیم بود و به سمت پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه حرکت خواهیم داشت. و این علت اصلی تصمیم اپل برای افزایش رم است.

با این حال، توجه داشته باشید که این اطلاعات از سوی اپل تایید نشده و فعلا در حد شایعه و حدس و گمان است. اگر آن‌طور که منبع ادعا کرده سری 16 اپل با 8 گیگابایت رم به بازار عرضه شود، می‌توانیم تا حدودی به این اطلاعات تکیه کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره افزایش دو برابری رم در تمام مدل‌های آیفون 17 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر