coinex
otetmarket
propification.com

شیائومی هم مثل برندهای بزرگ پردازنده مخصوص به خود را می‌سازد

در دنیای برندهای متعدد گوشی‌های هوشمند، تنها چهار شرکت بزرگ از جمله اپل، گوگل، هواوی و سامسونگ، توانایی تولید تراشه‌های مورد نیاز دستگاه‌های خود را دارند. اما به زودی، ممکن است برند دیگری نیز به این گروه اضافه شود: شیائومی. طبق گزارش‌ها تراشه شیائومی با فرآیند 4 نانومتری تولید خواهد شد.

در ماه ژوئن، گزارشی از TrendForce منتشر شد که ادعا می‌کرد شرکت‌های Unisoc و شیائومی برای توسعه یک تراشه 4 نانومتری با یکدیگر همکاری می‌کنند که قرار است شیائومی از آن در دستگاه‌های آینده خود استفاده کند.


بیشتر بخوانید:


مشخصات و تاریخ عرضه تراشه شیائومی

براساس اطلاعاتی که نام یوگش برا منتشر شده، قرار است تراشه شیائومی توسط شرکت TSMC و بر اساس فرآیند ساخت 4 نانومتری N4P تولید شود. یوگش ادعا می‌کند که این تراشه دارای مودمی خواهد بود که توسط Unisoc توسعه یافته و عملکرد آن مشابه با تراشه کوالکوم اسنپدراگون 8 نسل 1 است که در سال 2021 معرفی شد. در نهایت، یوگش می‌گوید که شیائومی این تراشه را در نیمه اول سال 2025 رونمایی خواهد کرد.

این اولین باری نیست که شیائومی تلاش می‌کند تا تراشه‌های خود را تولید کند. در سال 2017، این شرکت اولین تراشه داخلی خود به نام Surge S1 را معرفی کرد که در گوشی شیائومی Mi 5c استفاده شد. اما پس از آن، شیائومی هیچ تراشه‌ای تولید نکرد، احتمالاً به این دلیل که استفاده از تراشه‌های شرکت‌هایی مانند Qualcomm، MediaTek و Unisoc برای آنها به صرفه‌تر بوده است. حال، به نظر می‌رسد شیائومی دوباره قصد دارد وارد این حوزه شود.

با توجه به این اطلاعات، شیائومی به زودی وارد مرحله جدیدی از تولید تراشه‌های داخلی خود خواهد شد که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی بازار گوشی‌های هوشمند بگذارد. این حرکت می‌تواند به شیائومی کمک کند تا به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شود و در رقابت با برندهای بزرگ دیگر بهتر عمل کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر