coinex
otetmarket
propification.com

همکاری تویوتا و BMW برای تولید خودروهای هیدروژنی ؛ دو غول خودروسازی به داد محیط زیست می‌رسند

استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت خودرو هنوز یک چالش اساسی و مهم است؛ اما دو خودروساز بزرگ جهان در تلاشند تا از موانع عبور کنند. گزارش‌های اخیر از همکاری تویوتا و بی ام دبلیو برای تولید خودروهای هیدروژنی خبر می‌دهند.

به گزارش theverge، دو شرکت تویوتا و BMW در حال به‌روزرسانی همکاری خود برای تولید خودروهای پیل سوختی هیدروژنی هستند و یادداشت تفاهم جدیدی را برای تسریع توسعه نسل بعدی خودروهای بدون آلایندگی امضا می‌کنند. کمپانی آلمانی ‌BMW قصد دارد اولین خودروی هیدروژنی خود را در سال 2028 راه‌اندازی کند.

راهنمای خرید تکراتو

تولید خودروهای هیدروژنی توسط دو غول خودروساز جهان

هیدروژن فراوان‌ترین عنصر در جهان است؛ اما خودروسازان برای فروش خودروهای سوخت هیدروژنی با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. یکی از این چالش‌ها، کمبود زیرساخت‌های سوخت‌رسانی در خارج از کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است که مانع از افزایش محبوبیت یا رواج پیل سوختی هیدروژنی در جهان شده است.

گفتنی‌است که فروش این خودروها اساسا سقوط کرده است. تنها 322 خودروی هیدروژنی در نیمه اول سال 2024 در آمریکا فروخته شده‌اند؛ یعنی 82 درصد کمتر از فروش سال گذشته. به نظر می‌رسد که تویوتا و BMW بر این باورند که می‌توانند به کمک یکدیگر، این چالش‌ها را پشت سر بگذارند. هدف از این مشارکت جدید، استانداردسازی قطعات و کاهش هزینه خودروهای سوخت هیدروژنی است. این دو کمپانی قصد دارند با توسعه‌ی پیشرانه‌ی مشترک خود، به اهداف ذکر شده در قرارداد دست پیدا کنند.

تولید خودروهای هیدروژنی توسط دو غول خودروساز جهان

همچنین، این دو کمپانی برای ایجاد ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا بتوانند اصلی‌ترین مشکل فراگیر شدن خودروهای هیدروژنی را برطرف کنند. تویوتا و بی ام دبلیو برای اولین‌بار در سال 2012 قرارداد همکاری را پیرامون توسعه خودروهای هیدروژنی امضا کرده بودند.

BMW اعلام کرده که مدل تولیدی این کمپانی، یکی از مدل‌های موجود BMW است که به‌عنوان یک مدل با سوخت هیدروژن توسعه پیدا می‌کند. تویوتا و بی ام و همچنین برای تولید خودروهای تجاری با پیل سوختی هیدروژنی با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ اما مشخص نکردند که مدل نهایی، چه نوع وسیله نقلیه‌ای خواهد بود.

این دو شرکت به‌دنبال ایجاد یک چارچوب مساعد بین دولت و صنعت خودروسازی هستند تا پیش‌زمینه‌های لازم برای توسعه خودروهای سوخت هیدروژنی فراهم شود.

پیل‌های سوختی هیدروژنی از هیدروژن فشرده به‌عنوان سوخت استفاده کرده و بخار آب آزاد می‌کنند. چندین خودروساز اخیرا از این فناوری برای توسعه وسیل نقلیه سنگین و ژنراتورهای متحرک برق، و به‌عنوان راهی برای دور شدن از وسیل نقلیه گاز و بنزین‌سوز آلاینده استفاده کرده‌اند تا به اهداف خود در زمینه حفاظت از محیط زیست دست پیدا کنند.

تویوتا یکی از معدود شرکت‌هایی است که خودروهای سواری سوخت هیدروژنی را به بازار عرضه می‌کند. تویوتا میرای از جمله خودروهای هیدروژنی است که فقط در کالیفرنیا به فروش می‌رسد. این خودروساز ژاپنی از زمان راه‌اندازی تا ماه ژوئن امسال توانسته 26000 تویوتا میرای را به فروس برساند. BMW نیز خودروی هیدروژنی iX5 را دارد؛ اما تاکنون با تولید تعداد انگشت‌شماری از این خودرو، صرفا قصد داشته سلیقه‌ی بازار را بررسی کند.

با تمام این تفاسیر، تویوتا و بی ام دبلیو با چالش‌هایی اساسی روبه‌رو هستند. به‌نظر می‌رسد که زیرساخت‌های سوخت هیدروژنی در کالیفرنیا در حال فروپاشی است و ده‌ها ایستگاه آن غیرفعال هستند. برخی ایستگاه‌ها به‌دلیل کمبود سوخت غیرفعال شده‌اند. همچنین، قیمت هیدروژن نیز رو به افزایش است؛ زیرا مشکلات تولید و کمبود عرضه، بازار را متلاطم کرده است.

تویوتا و ‌BMW پنجشنبه آینده میزگردی را برگزار می‌کنند تا به پرسش‌هایی درباره سیستم ارتقا یافته‌ی خود و همچنین چالش‌های پیش رو پاسخ دهند.

نظر شما درباره توسعه خودروهای سوخت هیدروژنی چیست؟ استفاده از این خودروها در جاده‌های ایران را پیش‌بینی می‌کنید یا اینکه آن را صرفا آرزویی دور از دسترس می‌دانید؟ دیدگاه خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر