coinex
otetmarket
propification.com

اپل واچ سری 10 با قابلیت شناسایی آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) عرضه می‌شود

به گزارش بلومبرگ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید اپل واچ سری 10 ، شناسایی وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب) خواهد بود. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا از وجود این مشکل آگاه شده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش 9to5mac، در روز دوشنبه، اپل در رویداد “Glowtime” که به معرفی محصولات جدید اختصاص دارد، مدل‌های مختلف اپل واچ، از جمله اپل واچ SE، اپل واچ سری 10 و مدل پیشرفته اپل واچ Ultra 3 را به‌روزرسانی خواهد کرد.

راهنمای خرید تکراتو

در حالی که بسیاری از توجهات به طراحی باریک‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر اپل واچ سری 10 معطوف شده، خبرگزاری بلومبرگ از یک ویژگی مهم دیگر پرده برداشت: تشخیص آپنه خواب. مدتی است که شایعاتی درباره توسعه این ویژگی منتشر شده بود، اما مشخص نبود که اپل این قابلیت را در سال جاری ارائه خواهد داد یا خیر. اکنون «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، با اطمینان اعلام کرده که این ویژگی در مدل‌های سری 10 و Ultra 3 ارائه خواهد شد.

اپل واچ سری 10 سلامت محورتر شده است

اپل واچ با استفاده از این قابلیت قادر خواهد بود تشخیص دهد که آیا کاربر دچار آپنه خواب است یا خیر و در صورت نیاز، او را به مراجعه به پزشک توصیه خواهد کرد. این سیستم مشابه سایر هشدارهای سلامتی اپل واچ است که در مورد نامنظمی ضربان قلب، کاهش ضربان قلب، یا افت سطح اکسیژن خون به کاربر هشدار می‌دهد.

گورمن اشاره می‌کند که اپل در رویداد دوشنبه این قابلیت را معرفی خواهد کرد، اما این احتمال وجود دارد که ویژگی مذکور بلافاصله بعد از معرفی برای همه ساعت‌های جدید فعال نشود. با وجود نیاز به سخت‌افزار جدید، فعال‌سازی این قابلیت احتمالاً از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در نسخه‌های آینده watchOS ارائه خواهد شد که نشان می‌دهد اپل همچنان در حال تکمیل نهایی این ویژگی است.

این قابلیت احتمالاً به اپلیکیشن جدید Vitals در نسخه watchOS 11 مرتبط است؛ اپلیکیشنی که وضعیت سلامتی بدن کاربران را هنگام خواب رصد می‌کند.

گزارش‌های قبلی بلومبرگ در سال 2022 حاکی از آن بود که اپل در حال کار بر روی قابلیت تشخیص فشار خون بالا نیز بوده و احتمال دارد این ویژگی تا سال 2024 عرضه شود. اما گورمن در گزارش جدید خود اعلام کرده که این قابلیت همچنان در حال توسعه است و در مدل‌های سری 10 عرضه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر