coinex
otetmarket
propification.com

پیام‌رسان‌های واتساپ و مسنجر به زودی با اپلیکیشن‌های دیگر همگام می‌شوند

پیام‌رسان‌های واتساپ و مسنجر به زودی امکان ارسال و دریافت پیام از اپلیکیشن‌های ثالث را خواهند داشت، اما این تغییر فعلاً فقط برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گزارش theverge، متا (شرکت مادر واتساپ و مسنجر) به تازگی برنامه‌های خود برای افزودن قابلیت چت‌های چندمنبعی را رونمایی کرده است. این تغییر به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام‌های دریافتی از واتساپ و مسنجر را در کنار پیام‌های اپلیکیشن‌های دیگر در یک صندوق پیام مشترک مشاهده کنند یا به دلخواه آنها را جداگانه نگه دارند.

راهنمای خرید تکراتو

ادغام پیام‌رسان‌های واتساپ و مسنجر با دیگر اپلیکیشن‌های چت محور

علاوه بر این، متا در حال توسعه سیستم اعلانیه‌های جدیدی برای پیام‌رسان‌های واتساپ و مسنجر است که به کاربران اطلاع می‌دهد چه زمانی می‌توانند چت‌های جدید از اپلیکیشن‌های پشتیبانی‌شده را متصل کنند. متا اعلام کرده که از ویژگی‌های پایه فراتر رفته و امکانات پیشرفته‌ای مانند واکنش به پیام‌ها، پاسخ مستقیم، نمایش وضعیت تایپ و دریافت پیام (تیک خواندن) را نیز برای کاربران فراهم خواهد کرد.

این شرکت همچنین برنامه دارد تا سال آینده امکان ایجاد گروه‌های چت با افراد از سایر اپلیکیشن‌های ثالث را فراهم کند. اما برنامه‌های متا فراتر از پیام‌رسانی است؛ این شرکت قصد دارد تا سال 2027 قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری با اپلیکیشن‌های ثالث را نیز اضافه کند.

این تغییرات بخشی از تعهدات متا تحت قوانین جدید اتحادیه اروپا موسوم به “قانون بازارهای دیجیتال” است. متا به عنوان یکی از “digital gatekeeper” اتحادیه اروپا موظف شده تا امکان تعامل واتساپ و مسنجر با سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند iMessage، تلگرام، گوگل مسیجز و سیگنال را فراهم کند.

البته چالش‌هایی نیز وجود دارد؛ سایر شرکت‌هایی که قصد دارند با واتساپ و مسنجر یکپارچه شوند، باید از پروتکل سیگنال (Signal Protocol) برای حفظ حریم خصوصی پیام‌ها استفاده کنند. متا اعلام کرده که این پروتکل را به درخواست شرکای خود در دسترس آنها قرار خواهد داد.

قابلیت ارسال پیام واتساپ به اپلیکیشن‌های دیگر؛ شروعی در اتحادیه اروپا

این تغییرات به ویژه برای کاربران اتحادیه اروپا اهمیت زیادی دارد و می‌تواند تجربه‌ای یکپارچه‌تر و متنوع‌تر از پیام‌رسانی را به همراه داشته باشد. در حالی که متا همچنان در تلاش برای رفع چالش‌های فنی و حریم خصوصی است، به نظر می‌رسد که قابلیت‌های جدید باعث گسترش تعاملات بین اپلیکیشن‌های مختلف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر