coinex
otetmarket
propification.com

اپل برای رقابت با ری‌بن متا وارد بازار عینک های هوشمند می‌شود

در دنیای تکنولوژی، عینک های هوشمند به یکی از ترندهای جذاب تبدیل شده‌اند و شرکت‌های بزرگی مانند متا با عینک‌های ری-بن خود، توانسته‌اند توجه کاربران را جلب کنند

به‌گزارش androidauthority، در اوایل سال جاری شنیدیم که اپل در حال تجدید تلاش‌های خود برای ساخت عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) است، اگرچه به نظر می‌رسد این محصول تا سال 2027 آماده نخواهد شد. اما حالا یک منبع معتبر گزارش داده که این شرکت به ساخت عینک‌های هوشمند ساده‌تری فکر می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ در خبرنامه خود با نام Power On نوشته که اپل در حال بررسی توسعه عینک‌های هوشمند بدون قابلیت واقعیت افزوده (AR) است. او اضافه کرد: “این دسته از محصولات اخیراً در شرکت متا (Meta Platforms Inc) با موفقیت روبرو بوده، بنابراین احتمالاً اپل هم به این بازار وارد خواهد شد.”

مسیر متا برای تولید عینک های هوشمند

در حال حاضر چندین شرکت عینک های هوشمند عرضه می‌کنند، اما بدون شک عینک‌های ری-بن متا با قیمت 299 دلار از برجسته‌ترین این محصولات هستند. این عینک‌ها مجهز به دوربین برای عکس‌برداری، ضبط ویدیو، و پخش زنده، اسپیکرهای داخلی، قابلیت‌های دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، پخش موسیقی و امکان مکالمه تلفنی هستند. اما برخلاف انتظار، این محصول متا هیچ‌گونه ویژگی واقعیت افزوده مانند حسگرهای ردیابی حرکت سر یا نمایشگر یکپارچه ندارد.

با حذف حسگرهای ردیابی حرکت سر، نمایشگر داخلی و سایر ویژگی‌های واقعیت افزوده، هزینه تولید و پیچیدگی فنی این عینک‌ها به شدت کاهش می‌یابد. بنابراین به نظر می‌رسد اپل می‌تواند عینک‌های هوشمند ساده‌تری را سریع‌تر از عینک‌های مجهز به واقعیت افزوده به بازار عرضه کند. همچنین، این عینک‌های غیرواقعیت افزوده احتمالاً سبک‌تر خواهند بود و عمر باتری بهتری خواهند داشت.

رقابت داغ در بازار عینک های هوشمند

به هر حال، به نظر می‌رسد بازار عینک‌های هوشمند در حال گرم شدن است. مدیرعامل شرکت کوالکام تأیید کرده که پروژه آینده واقعیت ترکیبی (XR) سامسونگ هم یک جفت عینک هوشمند خواهد بود. انتظار می‌رود که محصول سامسونگ توسط نرم‌افزار گوگل پشتیبانی شود، بنابراین احتمالاً در آینده تولیدکنندگان بیشتری محصولات مشابهی مبتنی بر این پلتفرم عرضه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر