coinex
otetmarket
propification.com
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

هندزآن آیفون 16 ؛ نگاه نزدیک به مشخصات و قابلیت‌های عضو کوچک خانواده

شب گذشته رویداد معرفی آیفون 16 برگزار شد. در ادامه با بررسی هندزآن آیفون 16 و ارزیابی کلی این گوشی و تغییرات و امکانات آن از جمله دکمه‌های جدید و رنگ‌های متفاوت این سری همراه شما هستیم.

راهنمای خرید تکراتو

بالاخره مراسم معرفی آیفون 16 و یکسری دیگر از محصولات این شرکت روز قبل برگزار شد و کاربران و علاقمندان محصولات اپل با این گوشی آشنا شدند. شرکت اپل برای آیفون 16 از رنگ‌هایی جذاب و شاداب‌تر استفاده کرده و طراحی بلاک پشت دوربین‌های این سری هم کمی تغییر پیدا کرده است. اپل برای این سری از تعدادی دکمه جدید هم استفاده کرده به خصوص دکمه مخصوص شاتر دوربین و دکمه اکشن که می‌توان از آن برای فراخوانی بعضی قابلیت‌ها استفاده کرد.

یکی دیگر از مشخصات آیفون 16، چیپ ست جدید A18 است که قطعاً قدرت پردازشی بسیار بیشتری نسبت به سری قبل دارد. متأسفانه با وجود اینکه هر روز گوشی‌های بیشتری با نرخ نوسازی بالا روانه بازار می‌شوند، همچنان حداکثر نرخ نوسازی تصویر این سری، 60 هرتز است. در ادامه مطلب، یک بررسی مختصر و اولیه از این گوشی آیفون داریم تا ببینیم که این گوشی چه امکانات و مشخصات مهمی دارد. شما همچنین می‌توانید نگاهی داشته باشید به بررسی هندزآن آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس.

بررسی هندزآن آیفون 16

معمولاً شرکت اپل همیشه بهترین امکانات از جمله جدیدترین پردازنده، بهترین نمایشگر و قوی‌ترین سیستم دوربین را برای مدل‌های پروی محصولات خودش حفظ می‌کند؛ اما این بار آیفون 16 با امکاناتی مثل جدیدترین چیپ‌ست اپل یعنی A18 ساخته شده است. مثل سایر گوشی‌های اپل، اطلاعات زیادی درباره باتری iPhone 16 در دسترس نیست.

معرفی آیفون 16
بررسی هندزآن آیفون 16

در جدول زیر، مهم‌ترین مشخصات iPhone 16 را مشاهده می‌کنید.

معرفی آیفون 16 مشخصات فنی آیفون 16
ابعاد و وزن
  • 147.6 × 71.6 × 7.8 میلی متر
  • وزن 170 گرم
نمایشگر
  • 6.1 اینچی OLED
  • رزولوشن 2256×1179 پیکسل با نرخ نوسازی 60 هرتز
پردازنده
  • A18 اپل
دوربین پشت
  • 48 مگاپیکسلی اصلی، 26 میلی متری با دیافراگم f/1.6
  • 12 مگاپیکسلی اولتراواید ، 13 میلی متری با دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی
  • 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9
حافظه داخلی
  • 128، 256، 512 گیگابایت
شروع قیمت آیفون 16
  • 800 دلار

نگاهی به طراحی گوشی آیفون 16

اولین نکته‌ای که در بررسی هندزآن آیفون 16 راجع به طراحی این سری جلب توجه کرد، رنگ‌های این سری بود که شامل صورتی، سبز دودی، یک رنگ جدید به نام Ultra Marine (ترکیبی خاص از رنگ‌های آبی) و رنگ‌های مشکی و سفید قبلی هستند.

معرفی آیفون 16

 

به غیر از رنگ، در این سری طراحی برجستگی دوربین کمی تغییر داشته و بلاک دوربین iPhone 16 به حالت عمودی نصب شده است. همانطور که در فهرست مشخصات فنی iPhone 16 مشاهده می‌کنید، این گوشی یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی دارد. چیدمان عمودی جدید دوربین آیفون 16 به این گوشی امکان داده که ویدیوهای فضایی ضبط کند. این ویدیوهای جدید با هدست اپل ویژن پرو قابل مشاهده هستند.

تغییر مهم بعدی، دکمه اکشن است که حالا به گوشی‌های غیر پروی آیفون هم اضافه شده و بالای دکمه تنظیم صدا قرار دارد. این یکی از مشخصات آیفون 16 است که با استقبال خیلی خوبی روبرو شده و کاربران می‌توانند آن را به شکل دلخواه تنظیم کنند. می‌توانید از این دکمه برای انجام انواع کارها مثل باز کردن قفل خودرو، پخش یک موزیک خاص، اجرای یک اپلیکیشن دلخواه یا فعال کردن انواع میانبرها از جمله روشن شدن فلاش یا باز کردن دوربین استفاده کنید.

معرفی آیفون 16

البته به غیر از این دکمه، آیفون 16 یک دکمه مخصوص کنترل دوربین هم دارد. این دکمه در سمت چپ گوشی قرار گرفته تا وقتی که دستگاه را در حالت افقی نگه می‌دارید، بتوانید از آن مثل دکمه شاتر دوربین‌های معمولی استفاده کنید. یک بار کلیک کردن روی این دکمه باعث باز شدن دوربین شده و با کلیک دوم می‌توانید عکس بگیرید. با کشیدن این دکمه به راست یا چپ، تصویر زوم شده یا از حالت زوم خارج می‌شود و با یک فشار آرام‌تر، بین حالت‌های عکاسی و سایر جلوه‌های عکس جابجا می‌شوید.

این گوشی شباهت زیادی به آیفون 15 دارد. این گوشی اپل هم ساختار آلومینیومی دارد که کاملاً محکم و بادوام به نظر می‌رسد. قسمت جلوی گوشی تقریباً به صورت کامل توسط نمایشگر 6.1 اینچی OLED آن پوشانده شده و این نمایشگر هم مثل سایر نمایشگرهای به کار رفته در محصولات اپل تصویر بسیار شفاف و شادابی دارد.

نرخ نوسازی تصویر این نمایشگر 60 هرتز است؛ در نتیجه تصویر آن خیلی روان نیست اما بعید است که خیلی از کاربران تفاوت چشمگیری بین این گوشی و مدل‌های 120 هرتزی حس کنند، مگر اینکه تجربه کار با گوشی‌هایی با نرخ 120 هرتز را داشته باشند.

داینامیک آیلند هم بالای نمایشگر این گوشی وجود دارد؛ در نتیجه کاربران آیفون 16 هم به قابلیت Live Activities دسترسی دارند. بر اساس آنچه که در معرفی آیفون 16 و بررسی هندزآن این گوشی مشاهده شده، آیفون 16 هم از نظر سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و کار کردن با دکمه‌های جدید بسیار روان است و عملکرد خیلی خوبی دارد.

همانطور که در جدول مشخصات آیفون 16 مشاهده می‌کنید، این گوشی با چیپ ست جدید A18 اپل ساخته شده که قدرت پردازشی بسیار خوبی دارد. این چیپ ست جدید برای اجرای کارهای روزمره بسیار توانمند است و قطعاً با وجود آن می‌توانید از انواع امکانات هوش مصنوعی اپل لذت ببرید.

لازم به ذکر است که آیفون 16 هم با iOS 18 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و این یعنی هیچ کدام از قابلیت‌های Apple Intelligence از همان ابتدا در دسترس کاربران نخواهند بود. اولین قابلیت‌های این سیستم یعنی ابزارهای نویسندگی و پاکسازی تصویر در iOS 18.1 ارایه می‌شوند که اکتبر امسال (مهر-آبان) منتشر خواهد شد.

قیمت آیفون 16

معرفی آیفون 16 روز دوشنبه 19 شهریور ماه (نهم سپتامبر) در رویدادی به نام It’s Glowtime انجام شد. ثبت پیش سفارش این گوشی از روز جمعه 23 شهریور ماه شروع خواهد شد و گوشی از 30 شهریور (20 سپتامبر) در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

معرفی آیفون 16

قیمت iPhone 16 از حدود 800 دلار شروع می‌شود. این قیمت برای مدل 128 گیگابایتی گوشی است و قیمت مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی گوشی هم به ترتیب 900 و 1100 دلار خواهد بود.

جمع بندی

طبق آنچه از معرفی آیفون 16 و بررسی هندزآن و مختصر این گوشی می‌توان نتیجه گرفت، این گوشی اپل هم یک محصول قدرتمند با عناصر طراحی جدید از جمله دکمه‌های پرکاربردی است که مورد استقبال خوبی قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود که تجربه کلی کار با این گوشی به آیفون 15 شباهت زیادی داشته باشد اما حداقل از نظر ظاهری، مدل‌های این سری تغییر خوبی داشته‌اند؛ به خصوص رنگ‌های شاداب جدیدی که برای اولین بار شاهد استفاده از آنها در گوشی‌های آیفون هستیم.

سوالات پرتکرار

قیمت آیفون 16 چقدر است؟

قیمت iPhone 16 از حدود 800 دلار شروع می‌شود. این قیمت برای مدل 128 گیگابایتی گوشی است و قیمت مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی آیفون 16 هم به ترتیب 900 و 1100 دلار خواهد بود.

دوربین آیفون 16 چند مگاپیکسلی است؟

این گوشی یک لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی دارد.

آیفون 16 چه فرقی با آیفون 15 دارد؟

به غیر از تغییرات همیشگی مثل چیپ قوی‌تر، بلاک دوربین این گوشی هم به صورت عمودی طراحی شده است. این سری رنگ‌های جدیدی دارد و دو دکمه میانبر جدید از جمله دکمه اکشن و شاتر دوربین به آیفون 16 اضافه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره معرفی آیفون 16 چیست؟ دیدگاه خود را با بخش راهنمای خرید و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر