coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

جزئیات بیشتر از مشخصات آیفون 16 منتشر شد؛ چیزی آپگرید شده؟

در گزارش جدیدی، جزئیات بیشتری از مشخصات آیفون 16 و آیفون 16 پلاس منتشر شده است. آیا این آیفون‌ها با ارتقای به خصوصی همراه هستند یا صرفا همان آیفون‌های قدیمی با طراحی جدید هستند؟

همان‌طور که می‌دانید، اپل، مقدار رم آیفون‌های جدید خود را در وب‌سایت یا رسانه‌ها اعلام نکرده است. با این حال، محققان و افراد علاقه‌مند به فناوری با تحقیق‌های فراوان برای کشف این جزئیات به نتایجی رسیده‌اند که در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم. در این مطلب، هم مقدار رم آیفون 16 مشخص شده و هم به سایر جزئیات مانند سرعت USB و نرخ نوسازی صفحه نمایش اشاره شده است.

راهنمای خرید تکراتو

جزئیات بیشتر از مشخصات آیفون 16

بر اساس اطلاعات موجود در Macrumors و همچنین به گزارش وب‌سایت خبری 91mobiles، همه مدل‌های آیفون 16 با 8 گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند شد. بنابراین، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس معمولی 2 گیگابایت رم بیشتری نسبت به نسل قبلی خود خواهند داشت.

اپل، رم را یک عامل مهم برای تقویت مدل‌های هوش مصنوعی روی دستگاه‌های جدید می‌داند. در واقع، تمام آیفون‌هایی که از هوش اپل (Apple Intelligence) پشتیبانی می‌کنند دارای 8 گیگابایت رم هستند. بنابراین، تصور می‌شود که رم 8 گگابایتی یک مقدار پایه برای تجربه ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در آیفون‌ها است.

مشخصات آیفون 16
iPhone 16

از سوی دیگر، هم آیفون 16 و هم آیفون 16 پلاس از سرعت داده USB 2.0 تا 480 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که مدل‌های آیفون 16 پرو دارای سرعت انتقال USB 3.2 Gen 2 تا 10 گیگابیت بر ثانیه هستند. بنابراین، در هر دو مورد، سرعت USB بدون تغییر باقی مانده است. محض یادآوری، USB 2.0 در سال 2000 منتشر شد و USB 3.2 Gen 2 نیز در سال 2017 معرفی شد.

هر چه قدر که سرعت USB کندتر باشد، انتقال داده‌ها از طریق سیم بیشتر طول می‌کشد. پیش از این، تصور می‌شد که مدل‌های غیر پرو آیفون 15 به دلیل برخورداری از پردازنده قدیمی A16 Bionic، دارای سرعت USB 2.0 هستند. با این حال، اینکه آیفون 16 حتی با وجود پردازنده جدید A18، باز هم به همان USB 2.0 مجهز شده، کمی عجیب است. یکی از دلایل احتمالی می‌تواند تمایل اپل به ایجاد تمایز بین آیفون‌های معمولی و آیفون‌های پرو باشد.

علاوه بر این، نرخ نوسازی در صفحه نمایش آیفون 16 و آیفون 16 پلاس مانند مدل‌های قبلی، فقط 60 هرتز است. نمایشگرهای 120 هرتزی نرم‌ و روان ProMotion منحصر به آیفون 16 پرو و آیفون 16 ​​پرو مکس هستند.

همان‌طور که می‌دانید، سه سال از زمان عرضه نمایشگر ProMotion در آیفون 13 پرو و آیفون ​​13 پرو مکس در سال 2021 می‌گذرد؛ از این رو دیدن چنین چیزی در سال 2024 کمی ناامیدکننده است. ​​تنها نکته مثبتی که برای این مسئله می‌توان در نظر گرفت، مصرف باتری کمتر نمایشگرهای 60 هرتزی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره جزئیات بیشتر از مشخصات آیفون 16 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر