coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آغاز خرید و فروش آنلاین طلا در سامانه مخصوص ؛ خیال مردم راحت باشد

با گذشت بیش از 1 ماه از راه‌اندازی و معرفی سامانه هوشمند معاملات طلا ، امکان خرید و فروش آنلاین طلا با کسب مجوزهای لازم برای همه مردم فراهم شده است.

اوایل مرداد 1403 سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها با امکان خرید و فروش آنلاین طلا و دیگر فلزات ارزشمند رونمایی شد. حال در کمتر از 2ماه این سامانه آغاز به کار کرده و مشتریان در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند معاملات خود را انجام دهند.

راهنمای خرید تکراتو

شاید در ذهنتان تداعی شود که چگونه می‌توان به این سامانه اعتماد کرد و مبادا سرمایه‌مان را از دست دهیم؟ در پاسخ باید بگوییم، آنطور که در خبرها عنوان شده، در حین انجام معاملات یک ناظر دولتی حضور دارد و در مسیر معامله بین فروشنده و خریدار، یک پیامک فعالسازی ارسال می‌شود تا ضامن خالی نبودن معامله باشد. لازم به ذکر است که برای خرید و فروش و همچنین نگهداری طلا، 2 ضامن دیگر نیز وجود دارد. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

خرید و فروش آنلاین طلا در سامانه هوشمند معاملات طلا

در سامانه مذکور مردم می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز معامله خود را با حضور یک ناظر دولتی و با خیال راحت انجام دهند. در مسیر معامله بین دو طرف، پیامکی با هدف جلوگیری از خالی‌فروش ارسال می‌شود.

درخصوص نگهداری طلا نیز گفته شده که نگهداری طلا در یک انبار صرفاً با اجازه پلتفرم قابل بازگشایی و برداشت نیست و بانک ناظر نیز بایستی آن را تایید کند. به این شکل جز سامانه و مردم یک ناظر سوم دیگر نیز وجود دارد که بر فرآیند نظارت خواهد کرد.

عبدالرضا عسگرخانی، مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها، در مورد امکان معامله 24 ساعته در این سامانه گفت:

«امروز اقشار مختلف جامعه دغدغه حفظ ارزش دارایی‌های خود را دارند؛ فلذا وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی، سامانه سندباکس خرید، فروش و انبارداری فلزات گرانبها را تدوین کرد. این سامانه شرایطی را فراهم کرده تا افراد به راحتی، با اطمینان و به صورت قانونی طلا را در وزن‌های مختلف تهیه و در صورت نیاز به صورت شمش، آنلاین خریداری کنند.»

خرید و فروش آنلاین طلا در سامانه هوشمند معاملات طلا

وی اضافه کرد: «در این روش شرایطی فراهم شده که افراد بتوانند از خانه و محل کار خود با موبایل یا کامپیوتر معامله آنلاین طلا انجام دهند و در هر زمانی طلا پس‌انداز کنند و در صورتی که نیاز آن را تحویل گیرند.»

عسگرخانی در ادامه گفت:

«این سامانه اولین و فعلاً تنها مجموعه‌ای است که توانسته مجوزهای لازم برای فعالیت در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبهای وزارت صمت را به همراه اینماد آن، دریافت کند؛ این امکان برای سایر مجموعه‌ها نیز وجود دارد که از خدمات انبار هوشمند بهره‌مند شوند.»

چه اقداماتی برای آسوده خاطر شدن مردم انجام شده است؟

مجری طرح خرید و فروش طلا در سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبها در باب این مسئله مهم بیان کرد: «با توجه تقاضای موجود برای خرید و فروش طلا و فلزات گرانبها در بستر فضای مجازی و خارج از چهارچوب‌های سنتی، سندباکس فلزات گرانبها به صورت قانونی در کشور طراحی شد تا اتفاقات تلخی همچون سکه ثامن تکرار نشود. در دوره‌ای که تکنولوژی و فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است دیگر نمی‌توان مردم را به تبعیت از روش‌های خرید و فروش سنتی مجبور کرد.»

خرید و فروش آنلاین طلا در سامانه هوشمند معاملات طلا

نرخ‌های اعلامی در سامانه اینترنتی معاملات طلا براساس نرخ اتحادیه‌ها نعیین می‌شود. عسگرخانی ضمن بیان این مورد گفت:

«این سامانه می‌توانند باعث کاهش هزینه‌ها و حتی افزایش سواد مالی مردم شود؛ بطوریکه افراد با سرمایه‌گذاری و پس‌اندازهای خرد و کلان، می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد خرید و فروش طلا و دیگر فلزات ارزشمند به صورت اینترنتی چیست؟ آیا باوجود همه تدبیر اندیشیده شده می‌توان به این سامانه اعتماد کرد؟ لطفاً نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر