coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

برنامه دوربین در iOS 18 ؛ تغییرات و ویژگی‌های جدید برنامه دوربین در نسخه جدید iOS

برنامه دوربین در iOS 18 چه تغییراتی داشته است؟ همه چیز درباره بهبودها و پیشرفت‌های برنامه دوربین در نسخه جدید سیستم عامل اپل.

با به‌روزرسانی iOS 18، اپل ویژگی‌های جدیدی را به همه برنامه‌های داخلی خود از جمله برنامه دوربین اضافه کرده است. برنامه دوربین iOS 18 شاهد چندین پیشرفت کوچک اما مفید برای عکسبرداری زمان‌دار، پرتره و موارد دیگر بوده که در ادامه آنها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

راهنمای خرید تکراتو

ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید برنامه دوربین در iOS 18

به گزارش وب‌سایت خبری macrumors، اپل با انتشار آپدیت iOS 18 چندین ویژگی جدید را به اپلیکیشن دوربین اضافه کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تایمر عکس

در آپدیت جدید iOS، علاوه بر تایمرهای 3 ثانیه‌ای و 10 ثانیه‌ای، یک تایمر 5 ثانیه‌ای وجود دارد که انعطاف بیشتری را برای عکسبرداری فراهم می‌کند.

برنامه دوربین در iOS 18

  • تنظیمات فلاش و نوردهی

در آپدیت جدید کاربران می‌توانند با لمس و نگه داشتن دکمه فلاش در برنامه دوربین، به تنظیمات فلاش دسترسی داشته باشند. در این قسمت، گزینه‌های فلاش خودکار، روشن و خاموش قرار دارد.

برنامه دوربین در iOS 18

البته کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی آیکون هویج به کنترل‌های مختلف عکس از جمله تنظیمات و گزینه‌های فلاش دسترسی داشته باشند، اما دسترسی به این گزینه‌ها با فشار دکمه فلاش سریع‌تر و راحت‌تر است.

  • پخش موسیقی و موزیک هنگام ثبت تصاویر و ضبط ویدیو

زمانی که در حال گرفتن یک عکس یا ویدیو هستید، موسیقی که در حال پخش است متوقف نمی‌شود و به پخش ادامه می‌دهد. در برنامه تنظیمات، یک گزینه به نام Allow Audio Playback وجود دارد که با روشن کردن آن، ضبط ویدیو و ثبت عکس، پخش موسیقی را متوقف نمی‌کند.

برنامه دوربین در iOS 18

اگر به یاد داشته باشید، در نسخه‌های قبلی iOS، استفاده از برنامه دوربین برای ضبط ویدیو به‌طور خودکار پخش صدا را متوقف می‌کرد. علاوه بر این، اپل ادعا کرده است که هنگام گرفتن عکس یا فیلم، موسیقی حتی از طریق اتصالات بلوتوثی هم به پخش ادامه خواهد داد.

  • بهبود تصاویر پرتره

سیستم عامل iOS 18 در آیفون 15 و مدل‌های جدیدتر، کنترل‌ نور در حالت پرتره و پشتیبانی از حالت شب در تصاویر پرتره را به برنامه دوربین اضافه کرده است.

برنامه دوربین در iOS 18

محض یادآوری، اپل سال گذشته نیز قابلیت‌ جدیدی را به بخش Portraits اضافه کرد که به کمک آن اطلاعات تصاویر پرتره به طور خودکار به هنگام استفاده از حالت استاندارد عکس‌برداری ثبت می‌شد. به همین دلیل، در گذشته برای گرفتن عکس پرتره باید از حالت خاص Portrait استفاده می‌کردید، اما دیگر اینطور نیست. ویژگی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون تغییر حالت عکس بگیرند و سپس افکت‌ پرتره را به تصویر خود اضافه کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره برنامه دوربین در iOS 18 و قابلیت‌های جدید آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر