coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تولید تراشه‌های انویدیا توسط سامسونگ؛ راهکاری برای مقابله با خطرات ژئوپلیتیکی

علیرغم اینکه انویدیا یکی از پیشتازان طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی و گرافیکی است، با این وجود کارخانه‌ای مخصوص به خود ندارد که آنها را تولید کند. بخش اعظم تراشه‌های انویدیا را TSMC که یک شرکت تایوانی است تولید می‌‌کند و سامسونگ مدت‌هاست در تلاش است تا بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

به گزارش sammobile، در حال حاضر ظرفیت تولید TSMC از مدت‌ها پیش رزرو شده و مشتریان باید خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از تنش‌های بین چین و تایوان را نیز لحاظ کنند. در این میان سامسونگ به عنوان بهترین و بزرگ‌ترین کارخانه جایگزین پس از TSMC مطرح می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

تراشه‌های انویدیا در دوراهی تولید؛ سامسونگ به دنبال گرفتن سهم از TSMC

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس اعلام کرد که این شرکت تمایل دارد از شرکت‌های غیر از TSMC برای تولید پردازنده‌های گرافیکی استفاده کند. وی همچنین به تنش‌هایی به وجود آمده بین دو کشور تایوان و ین اشاره کرد و گفت: «ما از TSMC استفاده می‌کنیم چون عالی است اما اگر نیاز باشد می‌توانیم به سراغ گزینه‌های جایگزین نیز برویم.»

هوانگ در ادامه صحبت‌هایش به اینکه TSMC با اختلاف بهترین است گفت: «ما از شرکت تایوانی  تی‌اس‌ام‌سی استفاده نمی‌کنیم چون صرفا بهترین است، بلکه به این دلیل است که با اختلاف زیادی بهترین است. با اینحال درصورت لزوم انویدیا می‌تواند تولید تراشه‌هایش را به کارخانه‌ی دیگری منتقل کند.»

تولید تراشه‌های انویدیا توسط سامسونگ؛ راهکاری برای مقابله با خطرات ژئوپلیتیکی

جنسن هوانگ تصدیق کرد که شاید فرآیند تولید تراشه‌های انویدیا توسط شرکتی دیگر آنی نباشد که می‌خواهیم و ممکن است به اندازه‌ی TSMC خوب نباشد و شاید عملکرد و هزینه‌های مشابه را ارائه نکند، اما این انتقال به انویدیا امکان تامین تراشه را می‌دهد؛ حتی اگر TSMC به دلیل اتفاقات ژئوپلیتیکی دچار اختلال شود.

اگرچه هوانگ  به طور مشخص از سامسونگ به عنوان جایگزین TSMC نام نبرد اما وقتی پای فناوری‌های فرآیندی و مقیاس تولید به میان می‌آید، سامسونگ واقعا تنها گزینه محسوب می‌شود.

سامسونگ فناوری GAA را برای فرآیندهای 3 نانومتری و 2 نانومتری خود اتخاذ کرده و تلاش می‌کند تا مشتریان بزرگی همچون انویدیا را جذب کند. با اینحال شرکت شرکت تایوانی 62 درصد از سهم کل بازار جهانی تولید تراشه‌ را در اختیار دارد در حالیکه سامسونگ با 11 درصد سهم در جایگاه دوم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر