coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

حالت Super HDR گلکسی اس 24 با آپدیت اندروید 15 در گوشی‌های بیشتری فعال می‌شود

حالت Super HDR گلکسی اس 24 به گوشی‌های بیشتری راه پیدا می‌کند. ممکن است که تمام گوشی‌های سال آینده سامسونگ، حتی میان‌رده‌ها، از این حالت پشتیبانی کنند.

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های سری گلکسی اس 24 اولین گوشی‌های سامسونگ با حالت Super HDR بودند. این فرمت که مبتنی بر Ultra HDR گوگل است، حاوی داده‌های HDR می‌باشد. دستگاه‌هایی که نمایشگر HDR دارند، از این داده‌ها برای نمایش تصاویر در حالت HDR استفاده می‌کنند. گوشی‌هایی هم که نمایشگر HDR ندارند، این داده‌ها را نادیده می‌گیرند و تصاویر را در قالب SDR نمایش می‌دهند.

راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، قبلا اعلام کرده که حالت Super HDR را برای دستگاه‌های قدیمی گلکسی فعال نخواهد کرد. با این حال، طبق گزارش وب‌سایت خبری sammobile، ممکن است که سامسونگ در دستگاه‌های پرچمدار و رده بالا جدید و قدیمی خود این حالت را فعال کند. البته این احتمال هم وجود دارد که به اصرار شرکت گوگل، سامسونگ حالت Super HDR را با اندروید 15 به گوشی‌های میان رده آینده اضافه کند.

حالت Super HDR گلکسی اس 24 در چه گوشی‌هایی فعال خواهد شد؟

از زمان عرضه اندروید 12، هر زمان که گوگل نسخه جدیدی از اندروید را منتشر می‌کند، به همراه آن یک کلاس جدید را برای عملکرد در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال با اندروید 12، Performance Class 12، با اندروید 13، Performance Class 13 و با اندروید 14، Performance Class 14 منتشر شد.

کلاس عملکرد به مجموعه‌ای از قابلیت‌های دستگاه گفته می‌شود که فراتر از الزامات پایه‌ای اندروید هستند. اینکه هر دستگاه اندرویدی با کدام کلاس عملکرد مطابقت داشته باشد، بر عهده شرکت‌های سازنده است. اگر دستگاهی با اندروید 13 راهی بازار شود، می‌تواند به انتخاب برند مربوطه با کلاس عملکرد 13 مطابقت داشته باشد. این دستگاه با دریافت به‌روزرسانی اندروید 14، باز هم به انتخاب شرکت سازنده، یا کلاس عملکرد قبلی را حفظ خواهد کرد یا آن را به کلاس عملکرد 14 ارتقا خواهد داد.

حالت Super HDR گلکسی اس 24

حال که با این تعاریف آشنا شدید، باید بگوییم که بر مبنای گزارش جدیدی از وب‌سایت Android Authority، شرکت گوگل با اندروید 15، کلاس عملکرد 15 (Performance Class 15) را منتشر خواهد کرد. با این حال، یکی از الزامات Performance Class 15 پشتیبانی از حالت Ultra HDR در دوربین‌های جلو و عقب است. این بدان معناست که با اندروید 15، اگر برندی بخواهد مطابقت دستگاه با کلاس عملکرد 15 را در نظر بگیرد، باید دستگاه را قادر به ثبت تصاویر Ultra HDR بکند.

از سال آینده، سامسونگ، گوشی‌های میان‌رده جدید خود را با سیستم عامل اندروید 15 به بازار عرضه خواهد کرد. بنابراین، اگر این شرکت بخواهد که میان‌رده‌های جدید با عملکرد کلاس 15 مطابقت داشته باشند، باید پشتیبانی از حالت Ultra HDR یا Super HDR را برای آنها در نظر بگیرد. این یعنی کیفیت تصاویر در میان‌رده‌ها بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

این امکان هم وجود دارد که سامسونگ اندروید 15 را مطابق با عملکرد کلاس 14 تعریف کند. در این صورت، این دستگاه‌ها از حالت Super HDR پشتیبانی نخواهند کرد. حال، باید صبر کنیم و ببینیم که تصمیم نهایی این شرکت چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره راه‌یابی حالت Super HDR گلکسی اس 24 به گوشی‌های میان رده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر