coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ماهواره چمران 1 به فضا پرتاب شد؛ مأموریت چمران 1 چیست؟

دقایقی پیش ماهواره چمران 1 به ماهواره‌بر قائم 100 به سمت فضا پرتاب شد. این ماهواره یکی ماهواره تحقیقاتی است و وزنی معادل 60 کیلوگرم دارد.

ماهواره چمران 1 که با همکاری گروه صنایع الکترونیک ایران، پرژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده بود، دقایقی قبل با ماهواره بر قائم 100 راهی جو زمین شد تا مأموریت خود را آغاز کند. گفتنی‌ست این ماهواره‌بر که ساخت متخصصین نیروی هوافضای سپاه پاسداران است در دومین عملیات مدارگذاری خود، ماهواره چمران یک را در ارتفاع 550 کیلومتری مستقر کند.

راهنمای خرید تکراتو

قطعاً پرتاب این ماهواره و پرتاب‌هایی که در طول سال جاری اتفاق خواهد افتاد، یک موفقیت برای ایران خواهد بود و می‌تواند ثابت کند بی علت در جمع 9 کشور با توانایی پرتاب ماهواره قرار نگرفته است. جزئیات مأموریت ماهواره چمران 1 را می‌تونید در ادامه مطلب بخوانید.

پرتاب ماهواره چمران 1 به جو زمین

گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با همکاری پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان پس از پایان مراحل ساخت و توسعه ماهواره چمران 1T این ماهواره را برای انجام مأموریت خود با ماهواره‌بر قائم 100 به ارتفاع 550 کیلومتری فضا پرتاب کردند.

وزن ماهواره چمران یک فقط 60 کیلوگرم است. ماموریت ماهواره چمران 1 تست سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اثبات فناوری مانور مداری در ارتفاع و فاز است. همچنین مأموریت فرعی این ماهواره نیز ارزیابی زیرسامانه پیشرانش گاز سرد در سامانه‌های فضایی و عملکرد زیرسامانه های ناوبری و کنترل وضعیت اعلام شده است.

پرتاب ماهواره چمران 1 به جو زمین

در خصوص ماهواره‌بر سوخت جامد قائم 100 نیز گفته شده که این راکت ارزشمند توسط متخصصین نیروی هوافضای سپاه پاسداران طراحی و تولید شده و در دومین عملیات مداری خود موفق شد ماهواره چمران یک را با موفقیت در ارتفاع 550 کیلومتری مستقر کند.

حسین سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران، قبل‌تر گفته بود که تا پایان سال 1403 6 تا 8 ماهواره با اهداف گوناگون به سمت فضا پرتاب خواهیم کرد. حال پرتاب ماهواره چمران 1 یکی از پروژه‌های موفق پرتاب ماهواره در سال جاری است که امید می‌رود پس از آن دیگر ماهواره‌‌ها هم به زودی راهی فضا شده و موفقیت‌های بیشتری برای ایران به ارمغان آورند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص پرتاب ماهواره تحقیقاتی چمران 1 چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر