coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 به 60 درصد رسید [+ ویدئو]

طبق اعلام یکی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش، سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 به 60 درصد خواهد رسید. بدین ترتیب لازم است دانش‌آموزان به این نکته مهم توجه داشته باشند.

سالها پیش آزمون سراسری یا همان کنکور، مهمترین فاکتور ورود به دانشگاه، دانش‌آموزان بود و سوابق تحصیلی دوره‌های ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهیی قدیم چندین دخالتی در قبولی دوطلبین دانشگاه نداشت. اما امروز داستان فرق می‌کند و تمامی دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که سوابق تحصیلی قبل از دانشگاه در نتایج کنکور بسیار تأثیرگذار است و نمی‌توان به راحتی از تلاش در دوران مدرسه گذشت.

راهنمای خرید تکراتو

به نقل از ایرنا؛ تا کنکور 1403 سهم سوابق تحصیلی 50 درصد (نیمی از نتایج آزمون کنکور) بود اما آنطور که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش به تازگی نقل کرده است، سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 به 60 خواهد رسید که موضوع بسیار مهمی است. جزئیات صحبت‌های وی را در ادامه مطلب بخوانید.

سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 به 60 درصد رسید

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در این مورد به خصوص به خبرنگاران گفت:

«آموزش و پرورش به تازگی پیشنهادی را در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح کرد و بر این اساس مصوب شد که از سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۴، ۲۰ درصد برای پایه یازدهم و ۴۰ درصد برای پایه دوازدهم در نظر گرفته شود.»

وی افزود: «در کنکور سال ۱۴۰۵ نیز سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد اما از سه سال دوره متوسطه دوم است که سهم پایه دهم ۱۰ درصد، پایه یازدهم ۲۰ درصد و پایه دوازدهم ۳۰ درصد خواهد بود.»

سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 به 60 درصد رسید

محسن زارعی یادوری کرد:

«امتحانات نوبت تابستان برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم داخلی بوده و نهایی نیست، در مناطق مرزی و حاشیه‌ای بیشترین مشکل و کمترین معدل را داریم و البته این مناطق از لحاظ اقتصادی هم دارای مشکل هستند بنابراین باید پاسخگوی وضعیت آموزش در این مناطق باشیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تخصیص 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 1404 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر