coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

معاون اول رئیس جمهور خواستار پیگیری وزارت علوم در حوزه هوش مصنوعی شد

مراسم اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور صبح امروز برگزار شد. محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور در جریان این مراسم به فناوری‌های نوظهوری مانند هوش مصنوعی اشاره کرد و توضیحاتی را در خصوص برنامه‌های پیش‌رو ارائه داد.

راهنمای خرید تکراتو

چند روز پیش بود که دبیر سابق شورای‌عالی فضای مجازی برنامه‌های کشور در خصوص استفاده از فناوری هوش مصنوعی را مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد کشور ما زیرساخت‌های لازم برای استفاده از آن را ندارد.

به گزارش پیوست، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران باید جز برترین‌ها و بزرگترین‌های فناوری‌های نوظهور در دنیا باشد، عنوان کرد که اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده است.

او در ادامه با اشاره به مسئله‌ی مهاجرت نخبگان کشور در این باره توضیح داد: «باید تلاش کنیم جوان ما در زمینه‌ی های‌تک در کشور خودمان فعالیت کند. در حال حاضر از ۳۰ نفر اول دنیا در های‌تک، خیلی‌هایشان دانشجویان ما هستند. مایه تأسف است، باید آنها را برگردانیم. باید به طور جدی در اقتصاد دیجیتال پیش برویم و طبق برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه، سهم تولید ناخالص داخلی را به حداقل ۱۰ درصد برسانیم.»

وی افزود:

ما درباره‌ی آموزش‌های حرفه‌ای و مهارتی شعار داده‌ایم اما با کمال معذرت وضعیت‌مان نامطلوب است. باید سازوکاری در نظر بگیریم و اصلاحش کنیم. برنامه هفتم توسعه هم تکلیف خوبی در این زمینه دارد که تا پایان برنامه باید تا ۴۰ درصد آموزش‌ها مهارتی و حرفه‌ای باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت بحث هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی بحثی جدی است

به گفته‌ی عارف سازوکارهای منطقی و آرامش‌بخش می‌تواند موجب بازگشت نخبگان به کشور و ادامه فعالیتشان شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: «بحث هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی بحثی جدی است. در این مورد پیشنهادی در معاونت علمی مطرح کرده‌ام و خواهش می‌کنم وزارت علوم هم این موضوع را دنبال کنند.»

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر