coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

OpenAI به‌خاطر جذب سرمایه 6.5 میلیاردی، ساختار غیرانتفاعی خود را تغییر می‌دهد

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شرکت توسعه دهنده هوش مصنوعی ChatGPT می‌خواهد ساختار پیچیده‌ی شرکتی خود را تغییر دهد. اما دلیل ساختار غیرانتفاعی OpenAI چیست؟

اینطور که از شواهد پیداست، OpenAI در حال مذاکره برای جذب سرمایه‌ای به مبلغ 6.5 میلیارد دلار با ارزش‌گذاری پیش از سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلار است. اما بنابر گزارش reuters، جذب سرمایه و نهایی شدن معامله به این بستگی دارد که آیا OpenAI می‌تواند ساختار خود را بازسازی کرده و محدودیت سود برای سرمایه‌گذاران را حذف کند یا نه.

راهنمای خرید تکراتو

تغییر در ساختار غیرانتفاعی OpenAI

در گزارش مجله Fortune به این موضوع اشاره شده که سم آلتمن، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل OpenAI، در یکی از جلسات‌ عمومی شرکت به کارمندان گفته که احتمالا ساختار OpenAI سال آینده تغییر خواهد کرد. این تغییر با هدف سوددهی بیشتر و نزدیک شدن شرکت به یک کسب‌وکار سنتی انجام خواهد شد. به گزارش techcrunch، ساختار این شرکت در حال حاضر به گونه‌ای است که بخش انتفاعی آن توسط یک سازمان غیرانتفاعی کنترل می‌شود و به‌نظر می‌رسد که این موضوع برای سرمایه‌گذاران قابل قبول نیست.

تغییر در ساختار غیرانتفاعی OpenAI

OpenAI در بیانیه‌ای اعلام کرده: «ما همچنان بر ساخت مدلی از هوش مصنوعی تمرکز داریم که به نفع همه باشد و همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم، با هیئت مدیره در حال همکاری هستیم تا مطمئن شویم که بهترین موقعیت را برای موفقیت در ماموریت خود داشته باشیم. بخش غیرانتفاعی همچنان بخش اصلی ماموریت ماست و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

نظر شما درباره دستاوردهای OpenAI چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر