coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تراشه گوگل Tensor G4 حتی از اسنپدراگون 8 نسل 1 هم ضعیف‌تر است

تراشه گوگل Tensor G4 از آنچه که فکر می‌کنید هم ضعیف‌تر است. تراشه‌ای از سال 2024 که در برابر تراشه‌های سال 2021 کم می‌آورد!

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، تراشه Tensor G4 گوگل در سری پیکسل 9، عملکرد بالایی را که از یک پرچمدار 2024 انتظار دارید ارائه نخواهد داد. این مسئله قبلا با بنچمارک‌ها و امتیازهای معیار ثابت شده، اما امروز بنچمارک جدید تنسور G4 نشان داده که این تراشه حتی توان مبارزه و مقابله با تراشه‌های پرچمدار قدیمی را هم ندارد. یعنی این تراشه حتی در برابر چیپست کوالکام از سال 2021 میلادی (اسنپدراگون 8 نسل 1) حرفی برای گفتن ندارد!

راهنمای خرید تکراتو

عملکرد ضعیف تراشه گوگل Tensor G4

در یک بنچمارک مستقل تراشه تنسور جی 4 گوگل با چیپست‌های پرچمدار پیشرو در معیار 3DMark Wild Life Extreme مقایسه شده است. نتایج نشان می‌دهد که Tensor G4 حدودا 7 درصد از نسل قبلی خود یعنی Tensor G3 فاصله گرفته است. اگرچه این مسئله به بهبود نسلی اشاره دارد، اما یک جهش نسبتا کوچک محسوب می‌شود.

تراشه گوگل Tensor G4

نگرانی اصلی کاربران از ناتوانی Tensor G4 در پیشی گرفتن از اسنپدارگون 8 نسل 1 کوالکام است که یک چیپست عرضه شده در سال 2021 می‌باشد. در واقع، برتری Snapdragon 8 Gen 1 در بنچمارک‌ها نسبت به تنسور جی 4 بسیار جزئی و در حدود 2 درصد است اما این شکاف عملکردی در برابر تراشه‌ای که سه سال پیش معرفی شده، نشان می‌دهد که گوگل به وضوح از نظر عملکرد از سایر رقبا عقب افتاده است.

این تفاوت در مقایسه با نسل فعلی تراشه‌های پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 بیشتر به چشم می‌آید. امتیاز این تراشه از کوالکام در حال حاضر بیش از 100 درصد بالاتر از Tensor G4 است.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید گوگل قبلا با یک بیانیه رسمی ابهامات پیرامون Tensor G4 را روشن کرده است. در حقیقت، این شرکت قابلیت‌های هوش مصنوعی را نسبت به امتیازات معیار در اولویت قرار داده است. این فلسفه و رویکرد، با نقاط قوت گوشی‌های پیکسل در عکاسی محاسباتی و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مطابقت دارد.

با وجود نتایج ضعیفی که تنسور جی 4 از خود نشان داده، خبرهای خوبی نیز درباره این تراشه وجود دارد. گویا گوگل قصد دارد که تراشه Tensor سال 2025 خود را با استفاده از فرآیند پیشرفته 3 نانومتری TSMC تولید کند و از فناوری سامسونگ فاصله بگیرد. این تغییر می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی را در عملکرد و کارایی به همراه داشته باشد.

در حال حاضر، اگر سری پیکسل 9 گوگل را برای بازی یا کارهای سنگین و پیچیده در نظر دارید، بهتر است که پیش از خرید، تمام جوانب را بسنجید و درباره گزینه‌های دیگر نیز فکر کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره عملکرد ضعیف تراشه گوگل Tensor G4 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر