coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

قیمت تعویض باتری آیفون 16 پرو و پرو مکس 20 درصد افزایش یافت

هزینه خرید و رسیدگی به آیفون‌ها روز به روز بیشتر می‌شود! اپل، قیمت تعویض باتری آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را افزایش داده است.

اطلاعات موجود در صفحه تعمیر و خدمات آیفون نشان می‌دهد که شرکت اپل بار دیگر هزینه تعویض باتری دستگاه‌های سری آیفون 16 را افزایش داده است. به گفته این صفحه، برای تعویض باتری آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس حداقل به 119 دلار نیاز دارید. این بدان معناست که هزینه تعویض باتری نسبت به مدل‌های سال گذشته تقریبا 20 درصد افزایش (از قیمت 99 دلاری به 119 دلار) داشته است.

راهنمای خرید تکراتو

البته کاربرانی که AppleCare+ دارند و باتری آنها به کمتر از 80 درصد از ظرفیت اصلی خود رسیده، می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای آن را جایگزین کنند. با این حال، کاربرانی که AppleCare+ ندارند باید برای تعویض باتری آیفون خود هزینه بالایی را پرداخت کنند. با این اوصاف، باز هم این سوال پیش می‌آید که سری 16 آیفون ارزش خرید دارد یا خیر؟

علت افزایش قیمت تعویض باتری آیفون 16 پرو و پرو مکس

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، افزایش هزینه تعمیر گوشی‌های سری آیفون 16 پرو (iPhone 16 Pro) را می‌توان به چند عامل نسبت داد. تصاویر فاش شده از منابع متعدد نشان می‌دهند که روی باتری‌ دستگاه‌های سری آیفون 16 یک قاب فلزی وجود دارد، چیزی که مدت زیادی است در باتری‌ گوشی‌های هوشمند ندیده‌ایم. گزارش شده است که این قاب فلزی، مدیریت حرارت را بهبود می‌بخشد و به طور بالقوه طول عمر باتری را بالا می‌برد.

قیمت تعویض باتری آیفون 16 پرو

اپل همچنین طراحی داخلی سری آیفون 16 را برای سهولت در دسترسی و تعویض باتری تغییر داده است. طبق گزارش‌ها، این کار برای پیروی از قانون جدید اتحادیه اروپا انجام شده که به موجب آن سازندگان گوشی‌های هوشمند ملزم هستند تا ژوئن 2025، باتری‌ دستگاه‌های خود را به گونه‌ای قرار دهند که با ابزارهای معمولی، توسط کاربران قابل تعویض باشد. بنابراین، این امکان وجود دارد که این شرکت مبلغ قابل توجهی را برای طراحی مجدد قطعات داخلی خرج کرده باشد.

با این حال، این اولین بار نیست که اپل هزینه تعویض باتری آیفون‌های خود را افزایش داده است. زمانی که اپل سری آیفون 14 را عرضه کرد، هزینه تعویض باتری از 69 دلار به 99 دلار افزایش یافت. البته سری 14 آیفون تنها خط تولیدی نبود که تحت تاثیر افزایش قیمت قرار گرفت؛ اپل، حتی هزینه تعویض باتری آیفون‌های قدیمی را هم از 69 دلار به 89 دلار افزایش داد. در ادامه یک مقایسه کلی از هزینه تعویض باتری مدل‌های اخیر آیفون آورده شده است:

  • آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس: 119 دلار
  • آیفون 16 و آیفون 16 پلاس: 99 دلار
  • هر چهار مدل آیفون 15: 99 دلار
  • هر چهار مدل آیفون 14: 99 دلار
  • هر چهار مدل آیفون 13: 89 دلار

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره افزایش قیمت تعویض باتری آیفون 16 پرو و پرو مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر