coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

آی او اس 18 رسما منتشر شد؛ معرفی ویژگی‌های جدید و آیفون‌های واجد شرایط

پس از مدت‌ها انتظار، اپل بالاخره سیستم عامل جدید خود را منتشر کرد. آی او اس 18 با آپدیت‌هایی در بخش‌های شخصی‌سازی صفحه اصلی، قفل اپلیکیشن‌ها و مدیریت رمز عبور در اختیار کاربران آیفون قرار می‌گیرد.

به گزارش macrumors، کمپانی اپل امروز سیستم عامل iOS 18 و iPadOS 18 را برای گوشی‌های آیفون و آیپد منتشر کرد. کاربران این دستگاه‌های اپل می‌توانند مثل همیشه، نسخه‌های جدید سیستم عامل را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

راهنمای خرید تکراتو

نحوه دانلود آی او اس 18 و آیپد او اس 18

گوشی های واجد شرایط دریافت iOS 18 و همچنین آیپدهای واجد شرایط iPadOS 18 می‌‌توانند با دنبال کردن مسیر زیر، این سیستم عامل ها را دریافت کنند:

Settings > General > Software Update

در نظر داشته باشید که به‌دلیل تقاضای بالای کاربران، ممکن است روند دریافت آی او اس 18 چند دقیقه طول بکشد.

لیست گوشی های واجد شرایط دریافت آی او اس 18

لیست گوشی های واجد شرایط دریافت آی او اس 18

  • آیفون XR
  • آیفون XS و XS Max
  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس
  • سری آیفون 12
  • سری آیفون 13
  • سری آیفون 14
  • سری آیفون 15
  • سری آیفون 16
  • آیفون SE 2020
  • آیفون SE 2022

به‌طور کلی می‌توان گفت تمام آیفون هایی که iOS 17 را دریافت کرده بودند، واجد شرایط سیستم عامل iOS 18 هم هستند.

اما درباره iPadOS 18 باید گفت آیپد پرو 12.9 اینچ نسل سوم و مدل‌های جدیدتر، مدل‌های آیپد پرو 11 اینچ، آیپد ایر نسل سوم و مدل‌های جدیدتر، آیپدهای نسل هفتم و مدل‌های جدیدتر، آیپد مینی نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر می‌توانند این نسخه از سیستم عامل را دریافت کنند.

باید اشاره کنیم اپل همچنین نسخه iOS 17.7 را برای آیفون‌هایی که iOS 17 را اجرا می‌کنند، منتشر کرده است.

ویژگی های آی او اس 18

iOS 18 ویژگی‌های جدیدی برای شخصی‌سازی صفحه اصلی اضافه کرده است. شما در این نسخه جدید سیستم عامل iOS می‌توانید چیدمان اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها را با فضای باز انجام دهید و همچنین رنگ‌های جدید به آیکون‌ها اضافه کنید.

کنترل سنتر به‌طور کامل بازطراحی شده و از صفحات متعدد، کنترل‌های شخصی ثالث و امکان قرار دادن کنترل‌ها روی صفحه قفل و فعال کردن آن‌ها با دکمه اکشن پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Messages اکنون امکان زمان‌بندی ارسال پیام‌ها را دارد. همچنین، ویژگی Tapback با هر ایموجی کار می‌کند. علاوه‌براین، افکت‌های متنی جدیدی هم وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند کلمات و عبارت‌هایی را اضافه کنید. فرمت‌هایی مانند بولد و ایتالیک کردن نیز در دسترس هستند. همچنین، زمان‌هایی که به اینترنت متصل نیستید، می‌توانید از طریق ارتباط ماهواره‌ای پیام ارسال کنید. RCS هم ارتقاء پیدا کرده تا بتوانید راحت‌تر به دوستان‌تان در اکوسیستم اندروید پیام بفرستید.

ویژگی های آی او اس 18

اپل یک اپلیکیشن Password کاملا جدید برای مدیریت لاگین ارائه کرده است. ویژگی جدید ضبط تماس هم اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید مکالمه‌های تلفنی خود را در اپلیکیشن Notes ذخیره کنید. اپلیکشن Note همچنین می‌تواند متنی از مکالمه‌ی صوتی شما را تهیه کند.

سافاری از قابلیت هایلایت برای نمایش مهم‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت و کنترل حواس‌پرتی برای حذف عناصر مزاحم پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن Photos نیز با ظاهری یکپارچه و گزینه‌های شخصی‌سازی جدید از طریق Collections بازطراحی شده است. اپلیکیشن Maps نیز از نقشه‌های توپوگرافی، شبکه‌های مسیرها و ایجاد مسیرهای سفارشی برای پیاده‌روی و کوهنوردی پشتیبانی می‌کند.

ویژگی های آی او اس 18

یکی دیگر از ویژگی های آی او اس 18 این است که به شما اجازه می‌دهد هر برنامه‌ای را با Face ID یا Touch ID قفل کرده و حتی مخفی کنید. قابلیت Tap to Cash نیز راهی آسان‌تر برای ارسال پول به سایر کاربران آیفون به صورت حضوری ارائه کرده است. همچنین ویژگی‌های جدیدی برای ایرپاد پرو وجود دارد. بسیاری از این قابلیت‌ها در آیپد نیز موجود هستند و علاوه‌برآن، ویژگی‌های اختصاصی برای آیپد مانند نوار برگه‌های جدید برای برنامه‌ها و بهبود خودکار دست‌‌نوشته‌ها نیز اضافه می‌شوند.

Apple Intelligence هم یکی از ویژگی های مهم iOS 18 است که به‌زودی با چند ویژگی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ از جمله ابزارهای نوشتن، Genmoji، خلاصه نوتفیکیشن‌ها، Image Playground و بسیاری دیگر. در نظر داشته باشید که این موارد در این آپدیت موجود نیستند و در آینده در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

نظر شما درباره ویژگی های آی او اس 18 چیست؟ آیا از تغییرات جدید راضی هستید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر