coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ios 18 امروز با ویژگی‌های جدیدی منتشر می‌شود؛ معرفی ویژگی‌ها

بالاخره اپل تصمیم گرفت سیستم عامل خود را به اندروید شبیه‌تر کند. بر همین اساس امروز شاهد انتشار IOS 18 خواهیم بود که تجربه‌کاربری راحت‌تری را ارائه می‌کند.

به گزارش macrumors، آیفون‌بازها می‌توانند پس از انتشار IOS 18 در ساعت 20:30 به وقت ایران برای دانلود و نصب از طریق تنظیمات دستگاهشان اقدام کنند. آنطور که در گزارش‌ها آمده، این نسخه از آی‌او‌اس به ویژگی‌های منحصربه‌فردی بروزرسانی شده که از بین آنها 8 تغییر قبال توجه است. در ادامه به معرفی این 8 ویژگی خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید تکراتو

انتشار IOS 18 ؛ بررسی ویژگی‌ها

IOS 18 در حالی منتشر می‌شود که نسخه‌ی بتای آن سه ماه مورد آزمایش قرار گرفته است. بیایید مرور کنیم با انتشار نسخه نهایی این سیستم‌عامل چه تغییراتی در دستگاه‌تان ایجاد خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی iOS 18

جابجایی راحت آیکون‌ها و امکان سفارشی سازی بیشتر: با انتشار IOS 18 کاربران می‌توانند آیکون اپلیکیشن‌ها را به راحتی از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر جابجا کنند. قابلیتی که پیش از یکی از ویژگی‌های معمولی اندروید بود. در این ویژگی امکان بزرگ‌تر کردن آیکون‌ها و تغییر رنگ آنها فراهم است و حتی می‌توانید زیر آیکون متن هم بنویسید.

جابجایی راحت آیکون‌ها و امکان سفارشی سازی بیشتر ؛ انتشار IOS 18

بازطراحی کنترل سنتر: این قابلیت دست کاربر را برای چینش، جابجایی و سایز ابزارهایی که مورد نیازش است باز گذاشته و حتی می‌تواند ابزارهای جدید از گالری کنترل هم اضافه کند.

بازطراحی کنترل سنتر با انتشار IOS 18

ارتقا آی مسیج: iMessage هم در این نسخه از تغییرات بی‌نصیب نمانده است. در این نسخه تغییر یافته آی مسیج شاهد اضافه شدن ایموجی به عنوان واکنش‌های Tapback، افکت‌های متنی لرزش و انفجار برای کلمات خواهیم بود. یکی از شاخص‌ترین ویژگی که به آی مسیج اضافه شده، قابلیت برنامه‌ریزی پیام‌ها برای ارسال در آینده است. همچنین برای برقراری راحت‌تر با دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی از RCS نیز اضافه شده است.

ارتقا آی مسیج در IOS 18

بازطراحی اپلیکیشن‌ فوتو: در این برنامه، تب‌ها حذف شده‌اند و به شکل یکپارچه قابل رویت هستند. در این حالت کاربر می‌تواند تصاویری مثل اسکرین شات‌های خاص یا مواردی که بیشتر از بقیه دوست دارد را به راحتی مدیریت و پنهان کند.

بازطراحی اپلیکیشن‌ فوتو با انتشار IOS 18

افزایش امنیت با قابلیت قفل‌گذاری برنامه‌ها: اکنون کاربران می‌توانند هر اپلیکیشن را به صورت جداگانه از طریف فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی قفل کنند. بعلاوه اینکه امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها نیز ووجود دارد تا به بخش قفل شده و مخفی شده منتقل شوند.

افزایش امنیت با قابلیت قفل‌گذاری برنامه‌ها با فیس ایدی با انتشار IOS 18

اضافه شدن اپلیکیشن پسورد: این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تمام رمزهای عبور، کلید‌های امنتی، کدهای تائید دو مرحله‌ای و رمزهای وای‌فای را به صورت یک‌جا مدیریت کند.

اضافه شدن اپلیکیشن پسورد در IOS 18

هفتمین ویژگی Distraction Control در سافاری است. این ویژگی این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا فاکتورهایی که باعث حواس پرتی می‌شوند مانند فرم ثبت‌نام یا درخواست‌های کوکی را پنهان کند. اما نکته اینجاست که این قابلیت مثل مسدودکننده تبلیغات عمل نمی‌کند.

ویژگی Distraction Control در سافاری

و آخرین ویژگی که قصد معرفی آن را داریم، حالت بازی است. Gaming Mode اولین بار در مک‌بوک معرفی شد و حالا در آیفون نیز قابل اجراست. این حالت باعث می‌شود فعالیت‌ها پس زمینه کمتر شده و نرخ فریم بازی‌ها ثابت بمانند و تاخیر صدا در ایرپاد نیز کاهش یابد.

بهبود Gaming Mode با انتشار IOS 18

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر