coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

چین از اولین خودروی هوش مصنوعی جهان رونمایی کرد + تصاویر

شرکت چینی اکس‌پنگ به تازگی از اولین خودروی هوش مصنوعی جهان رونمایی کرد. این خودرو که P7+ نام‌گذاری شده در کنفرانس Apsara 2024 شهر هانگژو به نمایش درآمد.+p7 که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کند نسخه‌ی بروز شده از نسل قبلی یعنی p7i محسوب می‌شود که از لحاظ طراحی هم پیشرفت قابل توجهی کرده است.

بررسی ویژگی‌های اولین خودروی هوش مصنوعی جهان +P7

اکس‌پنگ P7 پلاس را با هدف بهبود کارایی و عملکرد خودرو طبق پلتفرم جدید SEPA 2.0 ساخته است. ظاهر بزرگ آن طراحی مدرن و جذابی دارد و در آن از رنگ‌بندی چشم‌نوازی استفاده شده است. اولین خودروی هوش مصنوعی جهان با موتورهای مختلفی مانند 180 کیلوواتی با توان تولید 241 اسب بخار نیرو و 230 کیلوواتی با توان تولید 308 اسب بخار نیرو قابل عرضه است.

راهنمای خرید تکراتو

P7+ به سیستم هوش مصنوعی پیشرفته‌ی Hawkeye Vision Solution مجهز است که به دلیل استفاده از فناوری پیکسل Lofic امکان سازگاری با شرایط نوری مختلف را دارد. سیستم مذکور می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری از اطراف جمع آوری کرده و به اتومبیل انتقال دهد. این اطلاعات به خودرو کمک می‌کنند تا با شرایط‌های مختلف نوری که در جاده وجود دارند، وفق پیدا کرده و بهترین عملکرد را ارائه کند.

 

داخل خودرو نیز از سیستم هوش مصنوعی Tianji استفاده شده است. این سیستم با توجه به اطلاعاتی که حسگرهای خارجی ارسال می‌کنند، می‌تواند دمای داخل کابین، وضعیت صندلی‌ها و ویژگی‌هایی که سرنشینان در آن احساس راحتی کنند را به صورت خودکار تنظیم کند.

اکس پنگ این خودرو را کاملا آیرودینامیک ساخته بطوریکه اتاق یکپارچه کوپه‌ی آن بخوبی مقاومت هوا را کاهش می‌دهد. چراغ‌های عقب C شکل هستند و جلوه‌ی بصری زیبایی ایجاد کرده‌اند.

چین از اولین خودروی هوش مصنوعی جهان رونمایی کرد

اولین خودروی هوش مصنوعی جهان P7 پلاس، برای تامین انرژی به یک باتری LFP (لیتیوم آهن فسفات) شرکت Eve Power مجهز شده است. این قبیل باتری‌های دوام و ایمنی بالا را تضمین می‌کنند.

هرچند هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان ظرفیت باتری و قیمت منتشر نشده، اما به باورمدیرعامل اکس پنگ p7+ قادر است تحولی در صنعت خودروهای هوشمند ایجاد کرده و تجربه‌ی رانندگی به کلاس دیگری ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر