coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

OpenAI دسترسی کابرانی که در مورد مدل هوش مصنوعی o1 کنجکاوی کنند را مسدود می‌کند

طبق اعلام OpenAI در صورتیکه که کاربری افرادی که در مورد مدل هوش مصنوعی o1 کنجکاوی کنند را مسدود می‌کند. هوش مصنوعی جدید اوپن‌ای‌آی که با نام Strawberry شناخته می‌شود اخیرا معرفی شده است. با اینحال این شرکت از کاربران خواسته تا نسبت به عملکرد این هوش کنجکاوی نکنند.

به‌گزارش نشریه wired، اوپن‌ای‌آی تهدید کرده دسترسی افرادی که در مورد توانایی استدلال o1 کنجکاوی کنند را محدود می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

این هشدار طی ایمیلی به کاربران ابلاغ شده و در آن اشاره شده که این درخواست‌ها به عنوان تلاش برای دور زدن اقدامات امنیتی در نظر گرفته می‌شوند. بعلاوه اینکه در صورت تکرار تخلفات، دسترسی به مدل‌های دیگر مانند GPT-4o قطع خواهد شد

مدل هوش مصنوعی o1 ؛ نسل جدید هوش مصنوعی OpenAI

مدل هوش مصنوعی Strawberry یا o1 به شکلی طراحی شده که توانایی استدلال گام‌به‌گام را دارد. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، این نسخه را جهشی جدید در حیطه‌ی تکنولوی هوش مصنوعی توصیف کرده است. این قابلیت برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا بهتر با نحوه‌ی پاسخگویی این مدل آشنا شوند. با اینحال شرکت ترجیح می‌دهد به دلایل امنیتی نحوه عملکرد o1 به شکل عمومی توضیح داده نشود.

واکنش‌ها به هشدارهای OpenAI

بعضی از کاربران گزارش کرده‌اند که پس از آنکه از عباراتی مانند “ردیابی استدلال” استفاده کرده‌اند با ایمیل‌های هشدار دهنده مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد OpenAI برروی استفاده از این کلمات حساس است و از کاربران خواسته تا از آنها استفاده نکنند.

این شرکت طی پستی در وبلاگ خود دلایل این رویکرد را توضیح داده و گفته که به دلیل جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست و رعایت سیاست‌های امنیتی چنین تصمیمی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر