coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اپل راهنمای کامل تعمیر آیفون 16 و 16 پرو را به اشتراک گذاشت

راهنمای کامل تعمیر آیفون 16 و آیفون 16 پرو منتشر شد. کاربران می‌توانند به کمک دفترچه راهنمای منتشر شده توسط اپل، شخصا گوشی‌های خود را تعمیر کنند.

اپل امروز پس از معرفی مدل‌های جدید آیفون 16، دفترچه راهنمای تعمیرات آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس را با کاربران به اشتراک گذاشته است. دفترچه‌های راهنمای تعمیر اپل معمولا دستورالعمل‌های فنی در زمینه تعویض قطعات اصلی را شامل می‌شوند و اپل می‌گوید که این اطلاعات مخصوص تکنسین‌های فردی با دانش، تجربه و ابزارهای لازم برای تعمیر دستگاه‌های الکترونیکی تدارک دیده شده است.

راهنمای خرید تکراتو

همچنین اپل اسناد مربوط به ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر سری آیفون 16 را منتشر کرده و اگرچه هنوز این ابزار در وب‌سایت خدمات و تعمیرات اپل در دسترس نیستند، اما احتمالا به زودی شاهد اضافه شدن آنها به وب‌سایت خواهیم بود.

راهنمای کامل تعمیر آیفون 16 و 16 پرو

به گزارش وب‌سایت خبری macrumors، دو گوشی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در مقایسه با مدل‌های قبلی آیفون راحت‌تر تعمیر می‌شوند. اپل در گزارش خود از فرآیند حذف باتری الکتریکی سخن گفته و مراحل دسترسی به باتری برای تعویض آن را مشخص کرده است. طبق دستورالعمل اپل، یک باتری 9 ولتی و گیره‌های باتری 9 ولتی را می‌توان روی باتری آیفون 16 اعمال کرد تا چسبی که آن را در جای خود نگه داشته، جدا شود.

راهنمای کامل تعمیر آیفون 16

توجه داشته باشید که فرآیند حذف باتری به کمک برق و باتری تنها مختص به ‌iPhone 16‌ و ‌iPhone 16‌ Plus است. در مقابل، آیفون 16 پرو و آیفون 16 ​​پرو مکس از زبانه‌های چسب استاندارد استفاده می‌کنند که باید با دقت کشیده شوند تا باتری آزاد شود.

آن‌طور که از دستورالعمل‌های اپل پیداست، تعمیرات باتری به تجهیزات گران ‌قیمتی مانند پرس باتری (برای قرار دادن باتری جایگزین در جای خود) نیاز دارد. هزینه ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر دستگاه و همچنین هزینه قطعات اصلی باعث می‌شود که تفاوت چندانی میان تعمیر فردی با سپردن گوشی به یک مرکز تعمیر وجود نداشته باشد. بنابراین می‌توان گفت که این راهنمای تعمیر در واقع برای تعمیرگاه‌های مستقل طراحی شده‌ تا تعمیر فردی به دست مصرف‌کنندگان.

با این حال، باید گفت که اپل امسال تغییرات بزرگی را در مدل‌های مختلف آیفون 16 ایجاد کرده تا قابلیت تعمیر را بهبود بخشد. به عنوان مثال، پیکربندی داخلی دستگاه برای دوربین Face ID فعال شده، امکان تعمیر اسکنر LiDAR فراهم شده و از تعویض ماژول‌های دوربین TrueDepth بین مدل‌های آیفون 16 و آیفون 16 پرو پشتیبانی شده است.

دفترچه‌ راهنمای اپل علاوه بر ارائه دستورالعمل‌های تعمیر، اطلاعاتی را درباره ساختار داخلی آیفون‌های جدید ارائه می‌کند که اغلب تا زمانی که دستگاه‌ها خراب نشوند، نمی‌بینیم. به عنوان مثال، باتری آیفون 16 پرو دارای یک بدنه فلزی است؛ تغییری که به دلیل کنترل حرارتی انجام شده و باعث می‌شود که اتلاف گرما در هر دو مدل پرو سری 16 آیفون بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره راهنمای کامل تعمیر آیفون 16 و 16 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر