coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سیستم کنترل دمای اسنپدراگون 8 نسل 3 بهتر از اپل A18 Pro ظاهر شد

سیستم کنترل دمای اسنپدراگون 8 نسل 3 به طور قابل توجهی از تراشه A18 پرو اپل بهتر است. این مسئله به عملکرد و پایداری بالاتری در حین بازی منجر شده است.

گفته می‌شود که اپل یک سیستم حرارتی گرافن را به گوشی‌های سری آیفون 16 پرو اضافه کرده است که به دفع بهتر گرما کمک می‌کند و به نوبه خود عملکرد پایدارتری را ارائه می‌دهد. چیپست A18 Pro نیز نسبت به چیپست سال گذشته توانایی بیشتری دارد اما بیایید ببینیم که عملکرد و پایداری آن در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی پرچمدار با سیستم‌ اتلاف حرارت پیشرفته به چه شکل است؟

راهنمای خرید تکراتو

سیستم کنترل دمای اسنپدراگون 8 نسل 3

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، برای تست و مقایسه سیستم کنترل دمای سری 16 آیفون با رقبای اندرویدی، یک کانال در شبکه اجتماعی یوتیوب به نام Geekerwan بازی Genshin Impact و یک‌سری برنامه سنگین دیگر را بر روی گوشی‌های سری پرو آیفون 16 و برخی از پرچمداران اندرویدی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام و دایمنسیتی 9300 پلاس مدیاتک از سال گذشته اجرا کرده است.

سیستم کنترل دمای اسنپدراگون 8 نسل 3

در طول آزمایش، آیفون 16 پرو مکس برتری نسبتا قابل قبولی را در مقایسه با نسل قبلی یعنی آیفون 15 پرو مکس از خود نشان داده است. با این حال، گوشی رد مجیک 9S پرو که در ژوئیه سال جاری با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به بازار عرضه شد، به راحتی توانسته است تا از آخرین مدل گوشی‌های اپل یعنی iPhone 16 Pro Max پیشی بگیرد. ذکر این نکته ضروری است که Red Magic 9S Pro به یک سیستم خنک‌کننده فعال مجهز شده که آن را قادر می‌سازد تا از نهایت قدرت خود استفاده کند.

از سوی دیگر، تراشه A18 Pro اپل در آیفون 16 پرو مکس نرخ فریم 55.5 فریم در ثانیه را در بازی Genshin Impact ارائه داده در حالی که پرچمدار اندرویدی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام دارای نرخ فریم متوسط ​​59.9 فریم در ثانیه است. اگرچه ممکن است که در دنیای واقعی این تفاوت چندان به چشم نیاید، اما گیم پلی در رد مجیک 9 اس پرو به طور قابل توجهی پایدارتر بوده است.

همچنین جالب است بدانید که همین پردازنده در گوشی آیفون 16 پرو به نرخ 49.5 فریم در ثانیه دست یافته و در مقایسه با مدل پرو مکس، عملکرد و پایداری بسیار پایین‌تری را ارائه داده است. این مسئله احتمالا به دلیل وجود یک سیستم اتلاف حرارت نسبتا ضعیف در مدل پرو است. با این حال، در تست آیفون 16 و آیفون 16 پلاس ورق به طرز عجیبی برمی‌گردد، زیرا تراشه A18 در گوشی کوچک‌تر 6.1 اینچی نرخ فریم بالاتری را نسبت به برادر بزرگ‌تر 6.7 اینچی ارائه می‌دهد.

البته توجه به این نکته مهم است که همه دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد یکسانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. به عنوان مثال، شیائومی 14 پرو که دارای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 می‌باشد، تنها توانسته است که نرخ متوسط 38.9 فریم بر ثانیه را به دست آورد. این مسئله به تفاوت در سیستم اتلاف گرما و تنظیم عملکرد مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سیستم کنترل دمای اسنپدراگون 8 نسل 3 در برابر تراشه A18 Pro اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر