coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

همکاری طراح سابق اپل با OpenAI؛ یک سخت‌افزار هوش مصنوعی جدید در راه است

طراح سابق اپل قصد دارد برای توسعه یک پروژه سخت‌افطاری مرتبط با هوش مصنوعی، با سم آلت‌من، مدیرعامل OpenAI همکاری کند.جانی آیو، طراح سابق اپل ، که شهرت خود را برای طراحی محصولاتی مانند آیفون، آیپد و مک‌بوک به دست آورده با OpenAI برای ساخت دستگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد ((Generative AI) همکاری خواهد کرد.

طی گزارش androidauthority، این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد وظایف پیچیده و هوشمند‌ را راحت‌تر انجام دهند. گفته می‌شود برای برقرار این ارتباط از طریق برایان چسکی مدیر عامل Airbnb انجام شده است.

راهنمای خرید تکراتو

طراح سابق اپل (جانی آیو) و سم آلتمن در مسیر ساخت نسل جدیدی از دستگاه‌های هوش مصنوعی

هرچند جزئیات زیادی درباره‌ی این پروژه منتشر نشده اما گفته می‌شود شرکت LoveFrom عهده‌دار طراحی این دستگاه خواهد بود. در این پروژه تیم کوچکی در حدود 10 نفر که برخی از آنها همکاران سابق آیو بوده‌اند نیز حضور دارند. این تیم در حال حاضر در فضایی به مساحت 3000 مترمربع در سن‌فرانسیسکو مستقر شده است.

جانی آیو، طراح سابق اپل
جانی آیو، طراح سابق اپل

شرکت برای راه‌اندازی این پروژه قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های کلان جذب کند. تخمین زده می‌شود تا پایان سال جاری میلادی یک میلیارد دلار سرمایه جذب شود.

همچنین در اخبار آمده که لورن پاول جابز، همسر پاول جابز ومالک مؤسسه Emerson Collective یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این پروژه است. پیش از این گفته شده بود ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت بانک نیز در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما در گزارش‌های اخیر، نامی از او دیده نمی‌شود.

این دستگاه قرار است تغییرات بزرگی در نحوه تعامل انسان با فناوری هوش مصنوعی ایجاد کند؛ مشابه آنچه تاکنون آیفون در زمان عرضه‌اش انجام داده است.

شایعه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید این دستگاه از فناوری‌های لمسی شبیه به آیفون استفاده خواهد کرد. طبق  گفته‌ی مارک نیوسون، هم‌بنیان‌گذار LoveFrom این شرکت همچنان در حال بررسی و برنامه‌‌ریزی برای جزئیات محصول نهایی و زمان عرضه آن به بازار است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر