coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تماشا کنید: ویدیوی iFixit امکان تعویض آسانتر باتری آیفون 16 را نشان می‌دهد

بررسی‌ها نشان می‌دهند مدل‌های آیفون 16 از نظر قابلیت تعمیرپذیری پیشرفت کرده‌اند. ویدیویی که اخیرا توسط iFixit در یوتیوب منتشر شده نشان می‌دهد که تعویض باتری آیفون 16 آسانتر از مدل‌های قبلی است.

به گزارش 9to5mac، یکی از مهم‌ترین تغییرات سخت‌افزاری، نوع جدید چسب باتری است که امکان تعویض باتری به‌شکلی ساده‌تر و ایمن‌تر را فراهم می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

امکان تعویض آسانتر باتری آیفون 16 با استفاده از روشی جدید

iFixit در ویدیوی کالبدشکافی خود به روش جدید تعویض باتری آیفون 16 اشاره کرده است. با اعمال جریان الکتریکی با ولتاژ پایین، چسب نگهدارنده باتری آزاد شده و باتری به‌راحتی از شاسی گوشی جدا می‌شود.

در مدل‌های قبلی آیفون، باتری‌ها با چسب معمولی نگه داشته می‌شدند و با کشیدن چهار زبانه کششی، باتری جدا می‌شد. این روش به دقت زیادی نیاز داشت و گاهی زبانه‌ها پاره می‌شدند. تکنسین‌ها برای تعویض باتری مدل‌های قبلی آیفون باید باتری را با ابزار جدا می‌کردند و اگر باتری آسیب می‌دید، احتمال آتش‌سوزی وجود داشت.

در روش جدید از یک ماده چسبنده استفاده شده که با جریان الکتریکی فعال می‌شود و مشکلات مدل‌های قبلی را ندارد. کافی‌است گیره‌های متصل به منبع برق را به باتری متصل کرد تا باتری خود‌به‌خود از جای خود خارج شود.

این فرایند در ویدیوی iFixit به تصویر کشیده شده که شامل کالبدشکافی ویژگی جدید کنترل دوربین هم هست.

در گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از این فرایند جدید استفاده شده است؛ اما در مدل‌های 16 پرو و 16 پرو مکس، هنوز زبانه‌های کششی برای باتری‌ها وجود دارد. با این تفاوت که حالا باتری‌ها در محفظه فلزی جدیدی قرار گرفته‌اند. اگر این روش در مدل‌های 16 موفقیت‌آمیز باشد، احتمالا در آینده برای تمامی مدل‌های آیفون (و شاید سایر دستگاه‌های اپل) استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر