coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

انتصاب اولین وزیر هوش مصنوعی در فرانسه؛ گامی دیگر در مسیر پیشتازی جهانی هوش مصنوعی

فرانسه در یک اقدام جدید و استراتژیک، اولین وزیر هوش مصنوعی خود را معرفی کرد. این اقدام در راستای تلاش‌های این کشور برای تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در حوزه هوش مصنوعی صورت گرفته است. «کلارا چاپاز»، مدیرعامل پیشین استارتاپ دولتی La French Tech، به عنوان وزیر جدید هوش مصنوعی فرانسه منصوب شده است.

به‌گزارش euronews، چاپاز در پستی در لینکدین اعلام کرد که از ادامه همکاری خود در حوزه مسائل مهم دیجیتال و هوش مصنوعی خوشحال است. او از این پس گزارش‌های خود را مستقیماً به وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه ارائه خواهد کرد.

راهنمای خرید تکراتو

کلارا چاپاز، اولین وزیر هوش مصنوعی کیست؟

کلارا چاپاز در دوره مدیریتش در La French Tech دستاورهای مهمی کسب کرده که از جمله‌ی آنها می‌توان به پایه‌گذاری پیمان برابری جنسیتی اشاره کرد. در این پیمان که تاکنون 700 استارت‌آپ آن را امضا کرده‌اند آمده که تا پایان سال 2025 حداقل 20 درصد هیات مدیره شرکت‌ها را زنان نشکیل دهند و مدیران شرکت‌ها در زمینه مبارزه با تبعیض و آزار جنسی آموزش‌های لازم را ببیند.

چاپاز پیش از این نیز به‌عنوان مدیر بازرگانی وب‌سایت فروش لباس‌های دست دوم لوکس Vestiaire Collective فعالیت داشته و تجربه راه‌اندازی بازار پوشاک دست‌دوم کودکان به نام Lullaby را نیز در کارنامه خود دارد. او که هم‌اکنون 35 دارد و از مدرسه بازرگانی هاروارد فارغ‌التحصیل شده است.

با انتصاب چاپاز به عنوان اولین وزیر هوش مصنوعی ، یک‌بار دیگر جاه‌طلبی‌های رئیس‌جمهور فرانسه «امانوئل ماکرون» برای تبدیل پاریس به قطب هوش مصنوعی جهانی مشخص شد. فرانسه که پیشتر مدل‌های هوش مصنوعی خود مانند Mistral AI و H را معرفی کرده بود، اکنون در تلاش است تا در رقابت جهانی هوش مصنوعی جایگاه برتری کسب کند. همچنین قرار است این کشور در فوریه آینده میزبان اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی باشد، رویدادی که پیشتر در بریتانیا و سئول برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر