coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

بدترین گوشی های اندروید که تاکنون ساخته شده؛ از سامسونگ تا اچ‌تی‌سی

در این مطلب با بدترین گوشی های اندروید که تا امروز تولید شده‌اند آشنا می‌شوید؛ از جمله گوشی‌هایی از سامسونگ، نوکیا، گوگل و غیره و حتی گوشی‌هایی با طراحی خاص.

راهنمای خرید تکراتو

تعداد گوشی‌های خیلی خوب اندرویدی کم نیست اما حالا با پیشرفت تکنولوژی گوشی‌های هوشمند به سختی می‌توان یک گوشی خیلی بد پیدا کرد. البته بعضی از گوشی‌ها دوربین بی‌کیفیت، سرعت پردازش کم یا ماندگاری شارژ ضعیفی دارند اما باز هم نمی‌توان لقب بدترین گوشی اندروید را به آنها داد.

اگر به هر دلیلی به دنبال آشنایی با بدترین گوشی های اندروید تولید شده تا به امروز هستید، در این مطلب با چندین مورد از بدترین گوشی‌های تولید شده تا به امروز آشنا می‌شوید. لازم به ذکر است که این لیست ترتیب خاص و تعیین شده‌ای ندارد؛ بعضی از این گوشی‌ها تولید شرکت‌های مشهور و شناخته شده و بعضی تولید برندهای کمتر شناخته شده هستند. با ما تا انتهای این مطلب جالب همراه باشید.

بدترین گوشی های اندروید

معمولاً همیشه تمرکز اصلی سایت ما معرفی بهترین گوشی‌های اندروید است؛ به خصوص با توجه به اینکه در سال‌های اخیر گوشی‌های اندرویدی روزبروز بهتر و قوی‌تر شده‌اند؛ اما هنوز هم ممکن است محصولاتی تولید شوند که در اولین برخورد از خرید آنها پشیمان شوید.

بدترین گوشی های اندروید
بدترین گوشی های اندروید

androidauthority برای انتخاب بدترین گوشی های اندروید ، ویژگی‌ها و عوامل مختلفی را در نظر گرفته است؛ از جمله میزان استقبال کاربران و منتقدان، نقایص موجود در طراحی یا قطعات گوشی و همچنین نظر کارشناسان. بدترین گوشی های اندروید با در نظر گرفتن این معیارها عبارتند از:

1. Red Hydrogen One

برند Red به تولید دوربین‌های فیلمبرداری باکیفیت و قوی شناخته شده است و به همین دلیل، خبر تولید گوشی هوشمند توسط این شرکت، کاربران را به شدت هیجان زده کرد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر سه بعدی، قابلیت ثبت عکس/ویدیوهای سه بعدی و کانکتورهایی برای انواع تجهیزات جانبی بود.

بدترین گوشی های اندروید

متأسفانه، Hydrogen One به محض رونمایی تبدیل به یک شکست بزرگ شد. این گوشی یک نمایشگر 3 بعدی بی‌کیفیت، ماندگاری شارژ معمولی، قیمت بالا (به خصوص با توجه به اینکه با تراشه سال قبل تولید شده بود) و کیفیت دوربین پایینی داشت. لازم به ذکر است که ماژول‌های الحاقی برنامه ریزی شده برای این گوشی هرگز به نتیجه نرسیدند.

البته این گوشی هم کاملاً بد نبود و کیفیت ساخت، طراحی منحصربفرد و تجربه سه بعدی متفاوتی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. اما Hydrogen One تبدیل به یک درس عبرت مهم برای شرکت‌های تازه کار در بازار گوشی‌های هوشمند شد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 2024

2. Palm Phone

یکی دیگر از بدترین گوشی های هوشمند این گوشی برند پالم بود. قبل از ادامه لازم به ذکر است که خیلی از نوآوری‌های بازار گوشی‌های هوشمند را مدیون این برند هستیم؛ مثل شارژ بی‌سیم مغناطیسی، سیستم مولتی تسکینگ کارتی و قابلیت کار کردن با نمایشگر با استفاده از حرکات دست. متأُسفانه پالم به شرکت اچ‌پی فروخته شد که تصمیم گرفت از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شود و نشان تجاری Palm را به یک شرکت وابسته به TCL فروخت. اولین و تنها دستگاه حاصل از این قرارداد، پالم فون 2018 بود.

بدترین گوشی های اندروید

برای استفاده از پالم فون لازم بود که اول کاربران آن را با یک گوشی اصلی جفت کنند و به همین دلیل این گوشی وارد فهرست بدترین گوشی های اندروید شده است.

تنها مشخصه متفاوت این گوشی، کوچک بودن آن است؛ البته نه در حد گوشی‌های جمع و جور یا کوچک امروزی بلکه پالم فون یک گوشی 3.3 اینچی بسیار ظریف بود. بعلاوه، کاربران نمی‌توانستند این گوشی را در قالب یک طرح جدید بخرند و فقط مشتریان قبلی این شرکت امکان خرید آن را داشتند. همچنین در ابتدا لازم بود که این گوشی را با یک گوشی دیگر جفت کنید تا تماس و پیامک‌ها به گوشی کوچکتر هدایت شوند.

در هر صورت، پالم فون با شکست روبرو شد؛ اما حداقل این گوشی، گواهینامه IP68 را برای پیشگیری از نفوذ آب و ذرات جامد داشت.

3. Amazon Fire Phone

معمولاً شرکت آمازون را به عنوان یک فروشگاه و ارایه دهنده سرویس‌های استریم می‌شناسیم اما این شرکت یک فعالیت مختصر و پرهزینه هم در بازار گوشی‌های هوشمند داشت.

بدترین گوشی های اندروید

فایر فون، اولین گوشی هوشمند آمازون و یکی دیگر از گوشی‌های مجهز به نمایشگر 3 بعدی بی‌نیاز به عینک اختصاصی بود. در قسمت جلوی این دستگاه، تعدادی حسگر مادون قرمز وجود داشت تا حرکات سر کاربر را دنبال کرده و بر همین اساس، زاویه تصویر را تغییر دهد. این قابلیت موسوم به Dynamic Perspective برای مشاهده آیکن‌های روی صفحه و سایر عناصر رابط کاربری از زوایای مختلف بسیار جالب بود، اما کاربرد واقعی خاصی نداشت.

همچنین، فایر فون سرویس‌های گوگل را هم نداشت که آن زمان به اندازه امروز مهم نبود اما باز هم نبود آن یک ایراد مهم محسوب می‌شود. کافیست قیمت اولیه 650 دلاری و انحصار این گوشی به اپراتور مخابراتی AT&T را به این ترکیب اضافه کنید تا یکی از بدترین گوشی های اندروید را داشته باشید. جای تعجب نیست که این پروژه 170 میلیون دلار به آمازون خسارت زد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ 2024

4. HTC Evo 3D

در سال 2011 هم شاهد رونمایی دو گوشی سه بعدی از شرکت‌های اچ‌تی‌سی و ال‌جی بودیم اما HTC Evo 3D دستگاه ضعیف‌تری بود. این گوشی، یک نمایشگر 3 بعدی داشت که زاویه دید بسیار محدودی را فراهم می‌کرد. این یعنی با نگاه کردن به تصویر از زاویه‌ای خاص، یک تصویر تار به هم ریخته داشتید؛ در نتیجه وجود چنین نمایشگر 3 بعدی بی‌فایده بود. در عین حال، این گوشی یک گزینه هم برای جابجایی بین حالت 2 بعدی و 3 بعدی داشت.

بدترین گوشی های اندروید

سایر اجزای این گوشی ترکیبی از امکانات یک پرچمدار و میان رده بودند؛ از جمله چیپ‌ست قوی اسنپدراگون S3، یک گیگابایت رم که در آن زمان رقم قابل توجهی محسوب می‌شد، یک گیگابایت حافظه قابل توسعه در حالی که گوشی‌هایی مثل گلکسی S2 دارای 16 گیگابایت حافظه بودند و دو دوربین پشت 5 مگاپیکسلی برای عکاسی سه بعدی.

5. Cyrcle Phone

اکثر گوشی‌های هوشمند طراحی مستطیل شکل دارند اما تلاش شرکت‌ها برای تغییر فرم فاکتور گوشی می‌تواند حرکت خوبی باشد. متأُسفانه، سیرکل فون به عنوان یکی از زشت ترین گوشی های اندروید نشان داد که این تغییر لزوماً همیشه خوب نیست.

بدترین گوشی های اندروید

همانطور که از نام این گوشی پیداست، سیرکل فون طراحی تخم مرغی یا بیضی شکلی داشت. اما دلیل خاصی برای انتخاب این طراحی ذکر نشده بود؛ جز اینکه “این یک گوشی غیر مستطیلی برای علاقمندان به طراحی‌های غیرمستطیلی است!”

سایر اجزای این گوشی هم ترکیبی از قطعات قوی و اقتصادی بودند. این گوشی یک نمایشگر 3.45 اینچی (800×800)، اندروید 11، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، چیپ‌ست اسنپدراگون فورجی از نوع نامشخص و دوربین 13 مگاپیکسلی جلو و پشت داشت. همچنین، این دستگاه دارای کارت حافظه microSD، دو جک هدفون، پورت‌های USB-C و میکرو USB و یک باتری قابل جابجایی (2000 میلی‌آمپر ساعتی) بود. این امکانات با قیمت 999 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گرفتند!

6. سری گوگل پیکسل 6

سری گوگل پیکسل 6 دوربین خوب، امکانات هوش مصنوعی و طراحی متفاوتی داشت اما مشکلات مختلف این گوشی‌ها به خصوص مشکل آنتن دهی که برای یک گوشی اهمیت زیادی دارد، باعث قرار گرفتن این سری در فهرست بدترین گوشی های اندروید شده است.

بدترین گوشی های اندروید

به گفته بسیاری از کاربران، در مکان‌هایی که سایر گوشی‌ها آنتن دهی خوبی دارند، سری پیکسل 6 سیگنال بسیار ضعیفی دارد. همچنین، جابجایی از شبکه همراه به وای فای و بالعکس، در این گوشی‌ها بسیار زمان می‌برد. به گفته بعضی از کاربران، این گوشی‌ها از نظر سیگنال دهی بدترین گوشی هستند که در عمرشان خریده‌اند؛ اما نکته عجیب اینجاست که بعضی از کاربران چنین مشکلاتی را با سری پیکسل 6 تجربه نکرده‌اند.

این گوشی‌های گوگل، حسگر اثر انگشت خیلی بدی هم داشتند که سرعت و دقت تشخیص اثر انگشت در آنها بسیار ضعیف بود. اما حداقل این مشکل با آپدیت‌های بعدی کمی بهتر شد. با در نظر گرفتن داغ شدن بیش از حد تراشه تنسور، این گوشی یکی از بدترین گوشی های هوشمند تولید شده تا به امروز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های گیمینگ 2024

7. Samsung Galaxy Note 7

قطعاً فهرست بدترین گوشی های اندروید بدون اضافه کردن گوشی که به راحتی آتش می‌گرفت، کامل نیست. گلکسی نوت 7 بزرگترین شکست سامسونگ در حوزه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود چون ده‌ها نمونه از این گوشی منفجر یا دچار آتش سوزی شدند.

بدترین گوشی های اندروید

شرکت سامسونگ هم تلاش کرد این گوشی‌ها را جمع‌آوری کند و حتی آپدیت‌هایی برای آنها منتشر کرد که به دلایل امنیتی باعث غیرقابل استفاده شدن دستگاه می‌شدند. حتی ایرلاین‌ها همراه داشتن گلکسی نوت 7 را در پرواز ممنوع اعلام کردند!

قبل از بروز این مشکلات، گلکسی نوت 7 با داشتن امکاناتی مثل قلم لمسی S Pen، اسکنر عنبیه، قابلیت نصب کارت microSD و ضد آب بودن گوشی خیلی خوبی محسوب می‌شد.

8. Nokia 9 Pureview

HMD Global در سال 2016 مجوز تولید گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا را کسب کرد و در رابطه با اینکه بسیاری از کارمندان و مدیران اجرایی این شرکت قبلاً کارمند نوکیا بودند، تبلیغات زیادی انجام داد. به همین دلیل، معرفی Nokia 9 PureView با سیستم دوربین 5 لنز در سال 2019 انتظارات زیادی را بین کاربران ایجاد کرد و همه منتظر یک نسخه قوی جدید از گوشی‌های نوکیا بودند.

بدترین گوشی های اندروید

متأسفانه این گوشی تبدیل به یکی از بدترین گوشی های هوشمند شده و یک فاجعه را رقم زد! مهم‌ترین ویژگی تبلیغ شده برای این گوشی، دوربین پنج لنز آن بود که از 3 دوربین سیاه و سفید و 2 دوربین رنگی تشکیل می‌شد. قرار بود این سیستم عکس‌هایی با کیفیت با عمق بیشتر (مثلاً برای تصاویر پرتره) و HDR بهتر تولید کند اما بررسی 9 PureView نشان داد که این گوشی کیفیت تصویر غیرمنسجم، اپلیکیشن دوربین ضعیف و تصاویر شب بی‌کیفیتی دارد.

حسگر اثرانگشت به کار رفته در نمایشگر این گوشی هم عملکرد بدی داشت. حتی بعضی از کاربران گزارش دادند که می‌توان با استفاده از آدامس این حسگر را دور زد! این گوشی با تراشه سال قبل ساخته شده بود که به تنهایی چندان بد نیست اما در ترکیب با سایر مشخصات این گوشی نوکیا، آن را تبدیل به یکی از بدترین گوشی های اندروید می‌کرد.

9. HTC Thunderbolt

HTC Thunderbolt اولین گوشی فورجی LTE در آمریکا بود که سال 2011 عرضه شد و نسبت به گوشی‌های قبلی سرعت اینترنت بیشتر و تأخیر کمتری داشت. اما ماندگاری شارژ گوشی تاندربولت هنگام استفاده از LTE بسیار ضعیف بود.

بدترین گوشی های اندروید

در واقع، ماندگاری شارژ این گوشی هنگام وبگردی و بررسی ایمیل با سطح روشنایی کم حدود 6 ساعت بود و استفاده سنگین‌تر هم ماندگاری شارژ گوشی را به 3 تا 4 ساعت کاهش می‌داد. آنچه که باعث بدتر شدن شرایط می‌شد، این بود که امکان غیرفعال کردن اینترنت LTE و برگشتن به حالت 3G با این گوشی وجود نداشت!

10. HONOR V Purse

جدیدترین گوشی در فهرست بدترین گوشی های اندروید، گوشی تاشوی عجیب برند آنر است که یک سال پیش عرضه شد. V Purse در اصل یک نسخه کپی از گوشی‌های هواوی میت XS محسوب می‌شود و یک نمایشگر تاشو با طراحی ظریف دارد. اما مشکل اصلی این بود که آنر تصمیم گرفت این گوشی را به شکل یک کیف پول طراحی کند و حتی یک بند هم به آن اضافه کرده و یکسری والپیپر مخصوص هم برای آن طراحی کرد.

بدترین گوشی های اندروید

ایده طراحی این گوشی جالب بود اما نه در عمل! مهم‌ترین مشکل این بود که گوشی‌های تاشویی که به بیرون باز می‌شوند، به دلیل داشتن نمایشگر پلاستیکی به راحتی دچار خط و خش می‌شوند؛ اما آنر تصور می‌کرد که حمل و نقل این گوشی مثل یک کیف پول ایده خوبی است. نتیجه نهایی این شد که نمایشگر این گوشی هنگام حمل و نقل به این روش آسیب می‌دید. این گوشی گواهینامه ضد آب هم نداشت و در چین به قیمت 850 دلار فروخته می‌شد. این در حالیست که سایر مشخصات این گوشی هم ضعیف بودند؛ مثل سیستم دوربین دو تایی، تراشه قدیمی اسنپدراگون 778G و نداشتن قابلیت شارژ بی‌سیم.

جمع‌بندی

خیلی از تبلت‌ها و گوشی‌های اندروید به دلیل ابتکار و نوآوری، عملکرد و طراحی خیلی خوب با استقبال زیادی روبرو شده‌اند؛ اما لزوماً همه گوشی‌هایی که تا امروز تولید شده‌اند موفق نبودند. شرکت‌ها سعی دارند در این بازار پررقابت از دیگران پیشی بگیرند اما این عجله و شتاب برای پیشی گرفتن از دیگران و تلاش برای تولید محصولاتی متفاوت، می‌تواند باعث شکست خوردن محصولات در بازار شود. در این مطلب هم با چند نمونه از این محصولات و بدترین گوشی های اندروید که تا امروز روانه بازار شده‌اند آشنا شدید که خیلی از آنها تبدیل به آخرین محصول شرکت سازنده آنها شدند.

سوالات پرتکرار

بدترین گوشی های اندروید که تا امروز تولید شده‌اند چه مدل‌هایی هستند؟

سری گوگل پیکسل 6، گلکسی نوت 7، پالم فون، آمازون فون فایر، سیرکل فون و نوکیا 9 پیور ویو جزء بدترین گوشی های اندروید محسوب می‌شوند.

کدام گوشی‌های هوشمند بدترین طراحی را داشته‌اند؟

سیرکل فون با طراحی دایره‌ای، پالم فون و آنر V Purse جزء گوشی‌هایی با بدترین طراحی هستند.

بدترین گوشی سامسونگ چه مدلی است؟

گلکسی نوت 7 بزرگترین شکست سامسونگ در حوزه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود؛ چون ده‌ها نمونه از این گوشی منفجر شده یا دچار آتش سوزی شدند و حتی ایرلاین‌ها همراه داشتن گلکسی نوت 7 را در پرواز ممنوع اعلام کردند!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بدترین گوشی های اندروید چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر