coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

تغییر اساسی در ساختار شرکت غیرانتفاعی OpenAI ؛ سم آلتمن سهامدار می‌شود

کمپانی OpenAI که نام آن با ChatGPT گره خورده، قرار است به یک شرکت انتفاعی تبدیل شود. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای بازسازی ساختار اصلی کسب‌وکار است و قصد دارد نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند.

رویترز گزارش کرده که براساس این برنامه، هیئت‌مدیره غیرانتفاعی این شرکت نمی‌تواند کنترل و اداره‌ی OpenAI را در اختیار داشته باشد. منابع آگاه به رویترز اطلاع داده‌اند که نهاد غیرانتفاعی OpenAI همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و سهام کمی در شرکت انتفاعی خواهد داشت. این تغییرات می‌تواند تاثیراتی بر نحوه مدیریت ریسک‌های هوش مصنوعی توسط این شرکت در ساختار جدید مدیریتی داشته باشد.

راهنمای خرید تکراتو

شرکت غیرانتفاعی OpenAI با هدف جذب سرمایه انتفاعی می‌شود

سم آلتمن، مدیرعامل اوپن ای آی نیز در شرکت انتفاعی سهامدار خواهد شد که ارزش آن پس از بازسازی زیرساخت شرکت به 150 میلیارد دلار می‌رسد. همچنین این شرکت در تلاش است تا محدودیت بازدهی سرمایه‌گذاران را حذف کند. منابع ‌آگاه که به دلیل محرمانه بودن موضوع درخواست داده‌اند که ناشناس باقی بمانند، گفتند: «ما همچنان متمرکز بر ساخت هوش مصنوعی‌ای هستیم که به نفع همه باشد و در حال همکاری با هیئت‌مدیره هستیم تا مطمئن شویم که بهترین شرایط برای موفقیت در ماموریت‌مان فراهم می‌شود. نهاد غیرانتفاعی همچنان جزء اصلی ماموریت ما خواهد بود و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.»

شرکت غیرانتفاعی OpenAI با هدف جذب سرمایه انتفاعی می‌شود

جزئیات ساختار جدید شرکت انتفاعی اوپن ای آی، نشان‌دهنده تغییرات اساسی در حاکمیت این شرکت است. این طرح همچنان با وکلا و سهامداران در حال بررسی است و زمان‌بندی برای تکمیل بازسازی هنوز مشخص نیست.

بازسازی در تغییرات زیرساخت شرکت قطعا تغییرات در بخش مدیریت را نیز به همراه خواهد داشت. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI به‌طور ناگهانی اعلام کرد که از این شرکت جدا شده است. همچنین گرگ بروکمن، رئیس OpenAI، در حال حاضر در مرخصی به سر می‌برد.

OpenAI در سال 2015 به‌عنوان یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی در حوزه هوش مصنوعی تاسیس شد و در سال 2019 با افزودن نهاد انتفاعی OpenAI LP به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از نهاد غیرانتفاعی، سرمایه‌ای از مایکروسافت برای تامین هزینه تحقیقات خود جذب کرد.

این شرکت با معرفی ChatGPT در اواخر سال 2022 که یک اپلیکیشن هوش مصنوعی مولد است و می‌تواند پاسخ‌های مشابه انسان را ارائه بدهد، توجه جهانی را به خود جلب کرد. ChatGPT به یکی از سریع‌ترین اپلیکیشن‌های در حال رشد در تاریخ تبدیل شده و بیش از 200 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد. استقبال از این هوش مصنوعی مولد توانست رقابت جهانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی را شعله‌ور کند.

همزمان با موفقیت ChatGPT، ارزش OpenAI نیز از 14 میلیارد دلار در سال 2021 به 150 میلیارد دلار در دور جدید تامین مالی افزایش یافته و سرمایه‌گذارانی همچون Thrive Capital و اپل را جذب کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر