coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

اولین گزارش شفافیت ایکس پس از مالکیت ایلان ماسک منتشر شد

اولین گزارش شفافیت ایکس از زمان مدیریت ایلان ماسک منتشر شد. در این گزارش اقداماتی که علیه کاربران و محتوای ناقض قانون به تفصیل توضیح داده شده است.

به‌گزارش wired، در این گزارش آمده که تعداد تعلیق‌ها و حذف محتواها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و ایکس تلاش می‌کند نگرانی‌های تبلیغ‌کنندگان را با ارائه جزئیات بیشتری از سیاست‌های تعدیل محتوا کاهش دهد.

راهنمای خرید تکراتو

توضیح اولین گزارش شفافیت ایکس

با استناد به اولین گزارش شفافیت شبکه ایکس ، در نیمه اول سال 2024، این پلتفرم حدود 5.3 میلیون حساب کاربری را به دلیل نقض قوانین به حالت تعلیق درآورده است. این آمار در مقایسه با نیمه اول سال 2022 که تعداد تعلیق‌ها 1.6 میلیون بوده، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

همچنین ایکس اعلام کرده که بیش از 10.6 میلیون پست به علت نقض قوانین حذف یا برچسب‌گذاری شده‌اند. از این تعداد 4.9 میلیون پست به دلیل رفتارهای نفرت‌پراکن، 2.6 میلیون به خاطر محتوای آزاردهنده و 2.2 میلیون به علت محتوای خشونت‌آمیز تحت برخورد قرار گرفته‌اند.

اولین گزارش شفافیت ایکس پس از مالکیت ایلان ماسک منتشر شد

محتوای خشونت آمیز و نفرت‌پراکن بیشترین آمار را در ایکس دارد

با وجود اینکه تعداد پست‌های حذف شده نسبت به کل محتواهای منتشرشده در ایکس کمتر از یک درصد است، انتشار محتوای نفرت‌آمیز و خشونت‌آمیز همچنان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های این پلتفرم به شمار می‌رود. این موضوع، نگرانی تبلیغ‌کنندگان و گروه‌های حقوق بشری را تقویت کرده، چرا که این محتواها تأثیر منفی بر فضای کلی پلتفرم می‌گذارند.

دولت‌ ژاپن و ترکیه بیشترین درخواست‌ برای حذف محتوا را داشته‌اند

طبق گزارش، ایکس از نیمه اول سال 2024  بیش از 18 هزار درخواست برای افشای اطلاعات کاربران از سوی دولت‌های مختلف دریافت کرده است. از این تعداد، حدود 53 درصد از درخواست‌ها مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. همچنین، 72 هزار درخواست حذف محتوا نیز دریافت شده که ایکس به بیش از 70 درصد این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده است. کشورهای ژاپن و ترکیه در این زمینه بیشترین درخواست‌ها را برای حذف محتوا ارائه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر