coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری اسپیس‌ایکس در ویتنام: گامی به سوی آینده

گزارش شده که ایلان ماسک قصد دارد تا پایان سال 2024 مبلغ 1.5 میلیارد دلار با هدف توسعه شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و تقویت نفوذ در بازارهای بین المللی در ویتنام سرمایه گذاری کند.

ویتنام سال‌هاست که به مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده است. با هدف تقویت زیرساخت‌های فضایی و فناوری‌های پیشرفته قصد دارد در این کشور سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری می‌توانند مزایای گسترده‌ای نظیر بهبود همکاری‌های بین‌الملیی و انتقال فناوری به همراه داشته باشد.

راهنمای خرید تکراتو

توسعه شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ویتنام با پروژه اسپیس‌ایکس

یکی از اهداف اصلی این سرمایه‌گذاری توسعه شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ویتنام است. پروژه استارلینک با هدف ارائه اینترنت پرسرعت به مناطق دورافتاده جهان، توسط اسپیس‌ایکس راه‌اندازی شد. توسعه این شبکه در ویتنام می‌تواند به بهبود دسترسی میلیون‌ها نفر به اینترنت کمک کرده و فرصت‌های اقتصادی و کیفیت زندگی را ارتقا دهد.

بعلاوه قرار است اسپیس‌ایکس و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ویتنام، برای توسعه نیروهای متخصص و ارتقا توانمندی‌های علمی و فناوری این کشور برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک ترتیب داده و با هم همکاری کنند.

مذاکرات اولیه بین اسپیس‌ایکس و دولت ویتنام به علت محدودیت‌های مالکیتی با چالش‌هایی مواجه شد. محدودیت‌ها شامل سهم مالکیت خارجی بود که به 50 درصد محدود می‌شد، در حالی که اسپیس‌ایکس به دنبال کنترل بیشتری بر شرکت تاسیس‌شده در ویتنام بود.

همچنین دولت ویتنام شرط کرده که داده‌های کاربران استارلینک باید در داخل کشور ذخیره شوند تا امنیت اطلاعات شهروندان تضمین شود.

سرمایه‌گذاری اسپیس‌ایکس در ویتنام نشان‌دهنده اعتماد این شرکت به پتانسیل‌های اقتصادی و فناورانه این کشور است و می‌تواند در تحقق برنامه‌های فضایی و توسعه فناوری جدید اسپیس‌ایکس، گامی مؤثر تلقی ‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر