coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

دادگاه برزیل: ایلان ماسک باید برای رفع تحریم ایکس 1.9 میلیون دلار پرداخت کند

در پی محدودیت‌هایی که برزیل بر علیه شبکه ایکس اعمال کرده، ایلان ماسک برای رفع تحریم ایکس باید جریمه‌ای به مبلغ 1.9 میلیون دلار پرداخت کند. این تصمیم دادگاه به دنبال عدم پیروی این پلتفرم از دستورات قضایی اتخاذ شده است.

به‌گزارش bloomberg، دادگاه عالی برزیل برای رفع تحریم ایکس ، صاحب این پلتفرم یعنی ایلان ماسک را به پرداخت 10.3 میلیون رئال برابر با 1.9 میلیون دلار و نماینده حقوقی ایکس در برزیل نیز به پرداخت 300 هزار رئال محکوم شده است. جریمه‌های مذکور به علت دورزدن محدودیت‌هایی است که دولت برزیل برای یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های سال 2024 در نظر گرفته است.

راهنمای خرید تکراتو

چالش‌های ایلان ماسک برای رفع تحریم ایکس در برزیل، از گذشته تا بحال

اوایل ماه سپتامبر بود که برزیل حساب‌های ایکس و استارلینک را مسدود و مبلغ 18.34 میلیون رئال به عنوان جریمه در نظر گرفت. ایلان ماسک در ابتدا درباره‌ی این تصمیم دستورات دادگاه عالی برزیل موضع گرفت اما در نهایت تسلیم شد و خواست که طبق دستورات عمل کند.

در همین حین، به دلیل بروزرسانی شبکه ایکس، به طور ناخواسته کاربران برزیلی به این پلتفرم دسترسی پیدا کردند. دادگاه برزیل نیز دستور داد که این شبکه در تاریخ 19 سپتامبر مجددا مسدود شود در غیر این صورت باید به صورت روزانه 5 میلیون رئال جریمه پرداخت کند. این در حالی بود که برای کاربرانی که از فیلترشکن برای اتصال به این شبکه استفاده کنند نیز جریمه‌ای در نظر گرفته شد.

از طرفی دیگر، سخنگوی ایکس اذعان داشت که تغییراتی که باعث دسترسی کاربران شده، ناخواسته بوده و این شرکت هیچ‌نقشی در آن ندارد و قصد دور زدن تحریم‌ها را نداشته. اما نهاد نظارت بر ارتباطات برزیل اعلام کرد که شبکه X از طریق استارلینک، محدودیت‌ها را برداشته و قوانین را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر